X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממשלת רוסיה, שהנכס בבעלותה, השקיעה מיליוני שקלים בשיפוץ הבניין ההיסטורי, בן 3,500 מ"ר, שבשבוע הבא ייחנך רשמית הניהול הועבר לארגון IOPS חלק מהבניין הפך למלון בן 24 חדרים, הפתוח לכל האדריכל אורי פדן שיפץ במשך 5 שנים
▪  ▪  ▪
חצר סרגיי

"חצר סרגיי", בניין היסטורי בן 3,500 מ"ר, ברחוב הלני המלכה 13, במתחם מגרש הרוסים בירושלים, שופץ בהשקעה גדולה, וייחנך בשבוע הבא (יום ג', 18.7.17). הבניין הוא בבעלות ממשלת רוסיה, שהעבירה באחרונה את הניהול וזכויות השימוש לארגון הרוסי IOPS. לטקס חנוכת הבניין תגיע משלחת גדולה מרוסיה, ובה בכירים, שרים וחברי פרלמנט.
ממשלת רוסיה העבירה באחרונה את הניהול וזכויות השימוש לארגון IOPS ראשי תיבות באנגלית של "אימפריאל אורתודוקס פלשתיניאן סוסייטי", שנוסד ב-1862, פעילותו שובשה בתקופת השלטון הקומוניסטי, וכיום עומד בראשו סרגיי סטיפאשן. הארגון מיוצג בארץ בידי עו"ד בוריס למפל.
הבניין הישן, שהוקם ב-1890 או בסמוך, עבר בשנים האחרונות שיפוץ יסודי, בראשות האדריכל אורי פדן. הוא בן שתי קומות עם שני אגפים ומגדל. הקבלן הראשי היה רוסי, וקבלן המשנה היה מוחמד אוואר מסילוואן. הבניין הוכרז כאתר לשימור מחמיר על-ידי המועצה לשימור אתרים ועיריית ירושלים.
IOPS פתחה בימים אלו בבניין מלון בן 24 (או 22) חדרים המיועדים לכל, ישראלים ותיירים, אך נראה שתהיה עדיפות לתיירים מרוסיה. התוכנית היא לפתוח במקום גם בית ספר לילדים נוצרים ומוזאון לתולדות הבניין.
הנסיך בנה אכסניה לצליינים
הבניין קרוי על שם הנסיך סרגיי, אחיו של הצאר דאז, שהגיע ב-1890 לירושלים וגילה שיש מחסור באכסניות לצליינים רוסים. הבניין נבנה למטרה זו, ועתה הוא כאמור חוזר בחלקו ליעוד המקורי. למעשה, השתמשה ממשלת המנדט בחדרי הבניין, ולאחר הקמת המדינה שוכנו בו משרד החקלאות, ואחר כך החברה להגנת הטבע.
חצר סרגיי לא הייתה בבעלות ממשלה כלשהי, אלא בבעלות משפחת הנסיך או חברה בראשותו. ממשלת רוסיה דרשה מספר פעמים, ב-15 השנים האחרונות, להעביר את הבניין לבעלותה, כיורשת משפחת הצאר. העסקה יצאה לפועל ב-2011. המשרדים פונו, ועבודת השיפוץ החלה.
תאריך:  11/07/2017   |   עודכן:  11/07/2017
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
לדברי החברה, היא זכתה במכרז של רמ"י "לבנית 1,200 דירות בסביון"    בדיקת News1 גילתה, כי לא מדובר בסביון אלא באור יהודה, ולא 1,200 דירות אלא 1,140    אין לפי שעה אישור רשמי לידיעה
איתמר לוין
בנקל מדווח: פישמן הפסיק להעביר לקופת פשיטת הרגל את התשלום החודשי בסך 15,000 שקל בו חויב    גורמים מסחריים מתעניינים ברכישת נכסים שבבעלותו
יפעת גדות
מדענים בטכניון ובגרמניה הדגימו לראשונה את "זיכרון הצורה" בחלקיקי זהב    התגלית התפרסמה בכתב העת Advanced Science
עידן יוסף
אלעזר לוין
ישלמו לעיריית ת"א 150 מיליון שקל תמורת 73% מהחניון בן 270 מקומות    המשמעות - 750 אלף שקל לחניה, מחיר-שיא שלא היה דוגמתו בישראל    הסיבה: החניון הוא בסיס לבניית 3 מגדלים כפולים בני 36 קומות לדירות ומלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il