X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצעת החוק, שנוגעת גם לוועדת החקירה בעניינו של אליעזר פישמן, מאפשרת לכנסת לערוך שימוע לבכירים בחברות הציבוריות ולדרוש מסמכים סודיים
▪  ▪  ▪
השרה שקד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (ליכוד), גדע (יום ג', 11.7.17) במפתיע את הדיון שעסק בהרחבת הסמכויות של ועדות חקירה פרלמנטריות, הנוגע באופן ישיר גם לוועדת החקירה בעניינו של איש העסקים פושט הרגל אליעזר פישמן.
קיש, שהבהיר בשבועיים האחרונים כי הוא נחוש לקדם חקיקה בעניין, הסביר כי הוא נאלץ לנעול את הדיון בשל הסתייגויות של שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי), שביקשה להביא את הצעת החוק המדוברת לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, בראשה היא עומדת.
ועדת השרים, נזכיר, קובעת אילו הצעות יזכו לגיבוי הממשלה ולמשמעת קואליציונית, ואילו הצעות צפויות לעבור הליך ארוך עם סיכוי נמוך יותר להירשם בספר החוקים.
הצעת החוק של קיש ביקשה לחייב גופים ציבוריים לרבות חברות ציבוריות שנסחרות בבורסה (לא רק בנקים וגופים מוסדיים) להתייצב לשימוע בפני ועדת חקירה פרלמנטרית אם נדרשו לכך, וכן להעביר לידי הוועדה כל מסמך על-פי דרישה, גם אם הוא הוגדר סודי.
קיש אומנם לא התלהב בלשון המעטה מההתנגדות של שקד, אבל נראה כי חברים נוספים בקואליציה מתיישרים דווקא עם שרת המשפטים ועם החתירה להבנות מול הרגולטורים, ללא צורך בחקיקה.
"אני חושב שצריך לתת צ'אנס להידברות בלי חקיקה ומצפה שהרגולטורים ישתפו פעולה ויבקשו גם מהבנקים לשתף פעולה", אמר בדיון יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.
גם ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, שיזמה את הקמת ועדת החקירה בעניינו של פישמן ותמכה בהרחבת הסמכויות, אמרה היום: "אני מצפה לכך שהרגולטורים והחברות עצמן ידאגו לכך שיהיה שיתוף-פעולה. עשינו במתווה הגז עבודה יוצאת דופן גם בלי הרחבת סמכויות". לדבריה, ניתן להגיע לתובנות על כשליו של שומר סף זה או אחר גם בלי הרחבת סמכויות הוועדה בחקיקה, ו"אסור לשפוך את התינוק עם המים".
יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, ביקש לקדם מתווה במסגרתו ועדת החקירה תוכל לדרוש מסמכים, אולם אלה יעברו קודם אל הרגולטור כדי שיוכל לעבד את החומרים ולהציג אותם בפני הוועדה. עוד הוא הציע כי בעת הצגת מסמכים שהוגדרו סודיים בפני הוועדה, הדיון יתנהל בדלתיים סגורות. על-פי המסתמן, החקיקה בעניין תרד במהרה מסדר היום.
נזכיר כי בשבוע שעבר התייצבו בוועדת הכנסת מספר רגולטורים שתקפו באופן חזיתי את הצעת החוק להרחבת הסמכויות. "הצעת החוק הזאת היא קיצונית ויוצרת סכנה אמיתית לפעילות העסקית במשק הישראלי", הזהירה המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר. יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר גם הוא: הצעת החוק הזאת עלולה להיות הרסנית לחברות הציבוריות ולמשק כולו". מי שהגדילה במיוחד לעשות היא מנהלת רשות שוק ההון, דורית סלינגר, שאיימה: אם החברות יהיו כאן על המוקד, לא תהיה לאזרחי ישראל פנסיה".

תאריך:  11/07/2017   |   עודכן:  11/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקד התנגדה: סמכויות ועדות חקירה פרלמנטריות לא יורחבו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עוד אמר המפכ"ל: "יש שיתוף פעולה מצוין עם הרשויות הערביות. הם יודעים שמי שרוצה להצליח כראש רשות צריך תחנת משטרה חזקה"    ח"כ עאידה תומא סלימאן: אין תוכנית סדורה איך לטפל באלימות. לפתוח עוד תחנות משטרה זה לא טיפול.
איתמר לוין
אליעזר מרום (צ'ייני) חשוד שהביא לכך שמיקי גנור יחליף את שייקה ברקת כנציג בישראל של טיסנקרופ    סניגורו: הוא היה הילד עם האצבע בסכר
מירב ארד
מטרתו העיקרית של התיקון שאושר היא הגמשת המגבלות החלות בעת ביצוע שינויי המבנה ובכלל זה מתן אפשרות רחבה יותר ל"כניסת משקיעים" לחברה, הרחבת האפשרות למימוש זכויות, מתן אפשרות לביצוע שינוי מבנה מורכבים והסרת חסמים נוספים בדין הקיים
מירב ארד
המהלך צפוי לחסוך למייצגים את הצורך בהגעה למשרדים האזוריים, יאפשר להם לקבל מיידית מספר שומה ולהדפיס במשרדו של עו"ד שובר לתשלום שומה עצמית לתשלום באמצעים העומדים לרשותו באתר
יצחק דנון
ס.ב ניהול מקרקעין מבקשת לקבוע שהיא הרוכשת של מניות בחברת מגנ"א בי.אס.פח - ולא אקסלנס-נשואה שהודיעה שיש לה זכות סירוב למניותיה של שירה ישורון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il