X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה לא ערוכה כראוי להסיע 15 אלף חיילים על-בסיס יומי לעיר הבה"דים אין רכבת באופק והפקקים יתגברו טרכטנברג: "פשע לאומי" האוצר: "החיילים צריכים לגור בדרום"
▪  ▪  ▪
באב"ד ואדם. אסון תחבורתי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
טודו בה"דים
עידן יוסף
כמעט עשור אחרי שבמשרד התחבורה החלו לתכנן כיצד תיראה התחבורה שתוביל אלפי חיילים מדי יום לקריית ההדרכה בדרום, מתחוור גודל המחדל הממשלתי של תרבות הסמוך
לרשימה המלאה

הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון קיימה (יום ג', 11.7.17) דיון נוסף בנושא מעטפת משאבי האנוש למעבר צה"ל דרומה, אליו זומנו גם מנכ"לי משרד האוצר והביטחון, שי באב"ד ואודי אדם, לאור חוסר ההסכמות בין המשרדים אשר עלו בדיון הקודם בחודש מרס.
במסמך העקרונות ליישום סיכום הביטחון, אשר נחתם ב-19 במאי 2016, בין משרדי הביטחון והאוצר, נקבע כי המשרדים יחתמו על סיכום בנושא מעטפת משאבי האנוש למעבר צה"ל דרומה עד 1 בספטמבר 2016, אך עד כה לא נחתם הסיכום. הבעיה המרכזית אשר עלתה בדיון הוועדה אז הייתה מרכיב מענקי השימור ותנאי הייצוב במעטפת משאבי האנוש, בהיקף של עד 1.3 מיליארד שקל, אשר סוכמו בין משרד הביטחון למשרד האוצר מבחינה תקציבית כוללת, אך לא הוסכם על רכיבי הסכום.
אדם אמר היום לוועדה כי בעוד נושא זה לא נפתר, הוא רואה בעיה גדולה הרבה יותר מבחינה כוח האדם, אשר לא תאפשר את הוצאת מעבר יחידות התקשוב והמודיעין דרומה כלל - והיא המחסור בפתרונות תחבורה נאותים. "לשר התחבורה רצון טוב, אך הפתרונות הקיימים לא ריאליים, ואין באופק פתרון ממשי. בטח בשנים הראשונות אנו צופים יוממות גדולה של קצינים וחיילים, ואי-אפשר לבצע את זה בהסעות באוטובוסים. הרכבת הנוכחית לא תוכל להגיע לשם, ואולי הדבר יתאפשר עם הקמת המסילה המזרחית, אבל אנחנו מדברים על משהו בעוד שנים רבות. אנו עורכים עכשיו חשיבה מחודשת, כי אלו נכסים שאי-אפשר לקחת עליהם הימור, וייתכן שנצטרך לחזור להחלטת ממשלה בנושא הזה. לדעתי אפשר לפתור את זה דרך תקציבים, כדי לקצר את הפתרונות לטווח של עשור לדוגמה. אם אנו מדברים על פרויקט לאומי, אז יש לתמוך בו בהתאם".
באב"ד: "בבסיס על ההסדרים המיוחדים לצה"ל, כמו פנסיית הגישור, עמד גם הנימוק שקצין לא בוחר איפה לשרת, וחייב להגיע לכל מקום ובכל שעה, אז למה עכשיו אני נדרש לתגמל עבור מעבר?! עם זאת, בנושא הטכנולוגי בלבד, בגלל שאנו מבינים את הצורך לשמר את האנשים מול התחרות העזה בשוק הפתוח, אנחנו מוכנים לתגמל רק את הטכנולוגים שהם לפני גיל פנסיית הגישור, כלומר 35. מענקים לכולם, ולא רק לאוכלוסייה זו, יש לה השלכות רוחב תקציביות בצבא, וגם בגופי ביטחון מקבילים".
לגבי נושא התחבורה אמר באב"ד: "לא הכרתי את גודל הסוגיה, שמשמעות של אי-ייצור תשתיות תחבורה נאותות זה אי-מעבר צה"ל לדרום. אודי עושה נכון ומרים דגל, ואנו תופסים את זה 7 שנים לפני, והמטרה שלנו היום היא כבר להתחיל לייצר פתרונות".
עופר מרגלית, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר: "למיטב הבנתי ממשרד התחבורה, צוואר הבקבוק ברכבת הוא הרוחב בנתיבי איילון, שזה עניין פיזי ולא תקציבי. המסילה המזרחית היא הפתרון האפשרי ויש לזה עוד שנים, אבל חשוב להגיד כבר עכשיו שהרכבת לא יכולה לפתור את הנושא לאלפי קצינים וחיילים. אנו גם חולקים עם עצם הצורך להסיע 15 אלף איש מהמרכז לדרום, לנצח, ושואפים שאנשים יעברו לדרום וגם שאנשים מהדרום ישרתו ביחידות הללו. אנחנו הרי גם מדברים על מעטפת למעבר משפחות ומעטפת לפתרונות דיור, אז איך אפשר לדבר על הכל ביחד? אנחנו רתומים למהלך הזה עד הקצה, וכל בעיה שאנו נתקלים בה אנו מנסים לפתור, אבל הבעיה התחבורתית זה לא תקציב אלא בעיה פיזית".
אדם: כשעושים שינוי בגוף ממשלתי, מגיע הוועד ודנים בתוספות לכל העובדים, באופן שוויוני, ככה זה עובד. אין לי טענות למשרד התחבורה, שמשקיע מיליארדים בנגב, אבל בפתרונות הקיימים ובלוח הזמנים הקיים, אני לא יודע להביא את כוח האדם האיכותי מהמרכז לנגב".
"בין איוולת לפשע לאומי"
ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "אני נדהם ממה שאני שומע. נושא התחבורה הציבורית זו בעיה של כל המדינה, ולייצר פקקים נוספים על אלה שאנו כבר נחנקים מהם, בלי פתרונות נוספים, זה בין איוולת לפשע לאומי. האוצר חייב להשתמש בעניין הזה, בצורך של צה"ל, כמנוף לפתרונות תחבורה ציבורית".
ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "למיטב ידיעתי לא מאשרים פרויקט מגורים בינוני בלי לדעת מה תשתיות התחבורה אליו, ופה אנו מדברים על פרויקט לאומי, שרק עכשיו מבינים את גודל הבעיה. ממה שאני שומע פה נראה שאין ברירה אלא להקפיא את המעבר דרומה, אבל בו בזמן בצה"ל חייבים להבין שמי שחשב שיהיה מעבר דרומה והתנאים והחיים ימשכו כמו שהיו - טועה".
"הטיל שוגר"
יו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר, סיכם: "אני לא זוכר משפט כל כך מדאיג של מנכ"ל ממשלתי בשלב כל כך מתקדם של מהלך אסטרטגי ופרויקט לאומי. הטיל של מעבר צה"ל דרומה שוגר, ואי-אפשר להחזירו אלא רק לייצב ולכוון אותו על-מנת שיפגע במטרה".
"לתומי חשבתי שנגיע לדיון היום עם תשובות והבנות, והסתבר לנו שהפערים יותר גדולים ממה שעלו בדיונים הקודמים. אני נתחיל לפקח על הפרויקט הזה בצורה יותר הדוקה, מכל הבחינות שלו".

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
תאריך:  11/07/2017   |   עודכן:  11/07/2017
+סופית: חינוך חינם גם לילדים חולים בני 3
23:02 11/07/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת כי חוק חינוך חינם יחול על ילדים חולים, השוהים בבתיהם בשל מחלתם, מגיל 3 ולא מגיל 5 כפי שהיה קבוע בחוק עד היום

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אהוד (אודי) אדם  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עופר מרגלית / Ofer Margalit  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי באב"ד / Shai Baabad  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקשוב והמודיעין לא יוכלו להדרים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הם צריכים לישון בבסיס
חניבעל  |  11/07/17 20:43
 
- היית טנקיסט, יצאת פעם בחודש?
טיל אוילנשפיגל  |  12/07/17 08:38
2
למה? הם התרגלו לבוא הביתה ב 5?
לוגי  |  12/07/17 01:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
איציק וולף
31 ילדים מתו בתאונות דרכים בשנת 2016, 19 מתוכם ממגזר הערבי    14 ילדים נוספים נהרגו מתחילת 2017, 11 מתוכם ערבים    "יש לייצר הסברה ייחודית בשל תופעות ייחודיות כמו דריסות חצר"
מירב ארד
תא"ל יוסף ביינהורן מנהל ביקורת מערכת הביטחון במשרד המבקר הדגיש כי סדרי הגודל הגדולים של התופעה הביאו לבדיקה    בשנת 2015 הועסקו באגפי הבינוי, מלמ"ב והתקשוב 510 יועצים (70%) מתוך 725 יועצים שבמשרד הביטחון    בכיר במשרד: החריגות - באנשים שאין להם תחליף
מירב ארד
עוד אמר המפכ"ל: "יש שיתוף פעולה מצוין עם הרשויות הערביות. הם יודעים שמי שרוצה להצליח כראש רשות צריך תחנת משטרה חזקה"    ח"כ עאידה תומא סלימאן: אין תוכנית סדורה איך לטפל באלימות. לפתוח עוד תחנות משטרה זה לא טיפול.
מירב ארד
מטרתו העיקרית של התיקון שאושר היא הגמשת המגבלות החלות בעת ביצוע שינויי המבנה ובכלל זה מתן אפשרות רחבה יותר ל"כניסת משקיעים" לחברה, הרחבת האפשרות למימוש זכויות, מתן אפשרות לביצוע שינוי מבנה מורכבים והסרת חסמים נוספים בדין הקיים
מירב ארד
המהלך צפוי לחסוך למייצגים את הצורך בהגעה למשרדים האזוריים, יאפשר להם לקבל מיידית מספר שומה ולהדפיס במשרדו של עו"ד שובר לתשלום שומה עצמית לתשלום באמצעים העומדים לרשותו באתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il