X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על עסקת שליט: תודה לאל שאני לא פוליטיקאית מגלה: קצין משטרה נתן גיבוי לשוטר גזען רומזת: לא בטוח שתמליץ להפליל את צרכני הזנות
▪  ▪  ▪
פלמור. איפה היו השרים? [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

"אני לא חושבת שאפשר להכריח אדם להודות על-מנת לקבל ניכוי שליש. יש לנו כלים להעריך מסוכנותו של אדם לפני שאנחנו באים להכריע בשאלת שחרורו המוקדם, והודאה היא חלק מהכלים האלה, אבל היא רק חלק". כך אומרת מנכ"ל משרד המשפטים, אמי פלמור, בראיון לביטאון "עורך הדין" של לשכת עורכי הדין.
פלמור, שעמדה לפני כן בראש מחלקת החנינות במשרד, הסבירה שעמדתה נובעת מכך שהיא יוצאת מתוך הנחה שבכלא יושבים חפים מפשע, משום שאין מערכת נקייה משגיאות. לדעתה, "חובה על הרשויות לפתח כלים להערכת מסוכנות שאינם מבוססים על הודאה". עם זאת אומרת פלמור, שאם יש לבחור בין הסכנה שחף מפשע יישאר בכלא משום שאינו מודה לבין הסכנה שישתחרר אסיר שלא ניתן להעריך את מסוכנותו - היא מעדיפה את האפשרות הראשונה.
במסגרת תפקידה הקודם עסקה פלמור בהכנת החנינות למשוחררי עסקת שליט, והיא אומרת שפעלה ליצור כלים כך שהשחרור יהיה כמה שפחות מזיק. במסגרת זו נוצר כתב הקלה ייחודי, שאפשר לעצור 56 מהמשוחררים במסגרת מבצע שובו אחים. "אתה שואל אותי אם באותם רגעים הבטן שלי מתהפכת? ברור, זה לא רק בטן שמתהפכת, זה גם כאב וגם תחושת חוסר אונים. בסופו של דבר אני יכולה לומר לך: תודה לאל שאני לא פוליטיקאית".
באותו הקשר נשאלה פלמור על תנאי מאסרם של אסירים ביטחוניים, כולל האפשרות הניתנת להם ללמוד בכלא. היא השיבה: "חוכמת הניהול של שב"ס היא לנהל בית סוהר בלי להפוך אסירים בכלל, וגם ביטחוניים, לאנשים שאין להם מה להפסיד. המאסר הוא גם הזדמנות לשקם אסירים וזה חלק בלתי נפרד ממכלול השיקולים".
פלמור התייחסה לעבודת הוועדה בראשותה לצמצום צריכת הזנות, והיא רומזת שכלל אין זה בטוח שתמליץ על הפללת צרכני הזנות - אם כי היא מדגישה שהוועדה טרם הגיעה למסקנות. לדבריה, זהו "עניין מורכב מאוד מבחינה משפטית ואין ודאות בתועלת של הפללה לצמצום הזנות. אין מחקרים חד-משמעיים בנושא ויש גם צורך לטפל במקרים אפורים".
עוד דיברה פלמור על הצוות בראשה עמדה למיגור הגזענות כלפי יוצאי אתיופיה. אחד מחברי הצוות, רואה חשבון במשרד גדול, סיפר שמדי פעם כאשר ישב עם עובדיו במסעדה בהרצליה פיתוח, ניגש אליו שוטר ודרש ממנו להזדהות, ללא כל סיבה. "ואם לא די בכך, כשבאנו לדון בסוגיה הזאת עם קצין המשטרה שאחראי על השוטר, הוא לתדהמתנו נתן גיבוי מלא לשוטר שלו, בנימוק שמדובר בהגדרה ב'בחור חריג בנוף'". פלמור מביעה את התקווה, שבתוך חמש שנים לא יישנו מצבים כאלו.
על הצפת מקצוע עריכת הדין אמרה פלמור, כי בעוד שקד מטפלת בבעיה - "אתה שואל איפה היו שרי המשפטים הקודמים, בזמן שההצפה הלכה וגדלה כאן". לבסוף אמרה, כי יש למצוא פתרון לפרסום שמות חשודים, שיקטין למינימום את הנזק להם ויביא בחשבון את העידן הדיגיטלי, בו אין יכולת להיעלם מהמרחב הווירטואלי גם אם החשוד נוכר לחלוטין.

פלמור ערב עסקת שליט. "הבטן התהפכה" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
תאריך:  12/07/2017   |   עודכן:  12/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להכריח להודות כדי לנכות שליש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
על איזה מסוכנות היא מדברת?
אהוד פרלסמן  |  12/07/17 09:57
2
חפים מפשע בכלא ועו"ד רות דוד
לאפשרות  |  12/07/17 10:19
3
עצוב ועגום.
יוסטיניאן  |  12/07/17 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות עסקת שחרור שליט
בעז שפירא
עיקר חששם של המעטים שהעזו להתנגד ובגלוי נבעה מהידיעה שחיי יהודים רבים יילקחו על-ידי הרוצחים המשוחררים    אינני מנהל מעקב כזה אך על-פי הפרסומים מתברר שכבר לפני כשנה היו שבעה יהודים שנרצחו על-ידי משוחררי עסקת שליט
יוני בן-מנחם
ישראל לא הפיקה הלקחים הדרושים מ"עסקת שליט" והיא לא מצליחה להביא לשחרורם של חמשת הישראלים המוחזקים בידי חמאס. הדרג המדיני מגלה אדישות וחוסר יצירתיות ומוטיבציה להפעיל לחץ רציני על חמאס ומעוניין בהמשך השקט בדרום
ענבל בר-און
עמוס הראל מהארץ כותב על נפילתו בשבי של הנווט רון ארד, וההשלכות של נפילה זו עד לעצם היום הזה, וזאת לכבוד מלאת 30 שנה לנפילתו בשבי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - החיפזון מהשטן, נוכלת, תורתו התאימה יותר, עסקת איוולת והתבלבלו    שבת שלום
שמעון זיו
מזה 100 שנה אנו בחזית, אם כיהודים ואם כמדינה, ישנם נעדרים, ישנם נעדרים שמקום קבורתם לא ידוע, אבל עם כל האמפטיה למשפחות שבשבילן כל חלל כזה הוא עולם ומלואו - האם הם מוכנות להקריב את החיים על חשבון החזרת הגופות?
רשימות נוספות
"נפלנו על הראש במחיר תמורת שבוי"   /  אריאל י. לוין
שוחרר בעסקת שליט וחזר לעסוק בטרור  /  איתמר לוין
'בני ברית' העולמי מסתייג מהמתקפה על שליט  /  מערכת שלום טורונטו
ממש לא מפתיע  /  איתמר לוין
שירים ושערים  /  אביתר בן-צדף
שליט ושליטה  /  אורי שרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il