בכל שנייה נתונה עוברים נתונים בהיקף של כ-1,000 ג'יגה ברשת הקווים של חברת בזק המשמשים לחיבור לרשת האינטרנט. כך עולה מדיווח של החברה. על-פי הדיווח, השימוש ברוחב פס גדל בשנת 2016 בכ-50%. 70% מן המידע שעובר ברשת כולל תכני וידאו.
לדברי
יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק, פלטפורמות רב-ערוציות, שירותי וידאו עצמאיים, אתרי סדרות כמו נטפליקס ו
אמזון פריים ואין ספור אתרי וידאו על-פי דרישה שמספקים תכנים מצריכים השקעה מאסיבית בשדרוג ובשיפור תשתיות.
"התשתית הטכנולוגית של בזק, שפרוסה כדי להביא את התוכן עד לבית הצרכן עברה בשנים האחרונות מהפכה אדירה, בטח בהשוואה לתעשיות אחרות. מרשת טלפוניה שתפקידה היה להעביר דיבור וצלילים היא הפכה לרשת נתונים אדירה שצריכה להתמודד עם דרישה הולכת וגוברת לשירותים זוללי פס, בעולם שממשיך להשתפר בסטנדרטים שלו ולהציב לנו אתגרים טכנולוגיים", אמר.
עוד הוסיף וציין שכדי לעמוד בדרישות רוחב הפס ההולכות וגדלות נדרשות השקעות אדירות בפיתוח ושיפור תשתיות האינטרנט. "בפועל זה אומר השקעה של מיליארדי שקלים בתשתיות הרשת, שדרוג תמידי שלה והרחבת רוחבי הפס ללקוחות. בתוך כך, בזק בוחנת כל הזמן טכנולוגיות מתקדמות כדי להפוך את הרשת ליעילה ומהירה יותר ובמקביל פורסת מסיבית של סיבים אופטיים ברחבי הארץ. 60 אלף ק"מ של סיבים אופטיים שכבר נפרסו על-ידי בזק ברחבי הארץ, מוכנים לספק למעל למיליון וחצי בתי אב את הדרישה ההולכת וגוברת לרוחב פס", אמר.