X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיון להקמת 14 אלף יחידות דיור בקלקיליה היה סוער, נמשך שלוש שעות וראש הממשלה חשש כי לא יושג רוב דיון המשך צפוי בעוד 10 ימים
▪  ▪  ▪
קלקיליה [צילום: פלאש 90]

הקבינט המדיני ביטחוני נמנע (יום ד', 13.7.17) מהצבעה מחודשת על אישורי הבנייה בקלקיליה. הקבינט החליט להתכנס שוב בעוד עשרה ימים, עם שובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מביקור באירופה, ולקיים דיון נוסף בנושא הבנייה בקלקיליה ומדיניות תוכניות המתאר לבנייה בשטחי c.
הדיון היה טעון וסוער, ונמשך כשלוש שעות. השרים איילת שקד, נפתלי בנט, זאב אלקין, גלעד ארדן, יואב גלנט וישראל כ"ץ התנגדו לתוכנית קלקיליה ואילו שר הביטחון ליברמן והשר אריה דרעי תמכו בה.
עד לדיון הנוסף, יקיים המל"ל יחד עם משרד הביטחון העמקות לשרים על פרטי "תוכנית קלקיליה" והתוכנית לא תקודם. בנוסף, הקבינט הנחה את היועמ"ש אביחי מנדלבליט לגבש עמדה בעניין סמכויות הריבונות ביו"ש בין הממשלה לבין הצבא.
נתניהו החליט שלא להביא את הנושא להצבעה, מחשש שלא יהיה רוב בעד התוכנית. בשלב זה עדיין לא ברור אם התוכנית תובא להצבעה, ואם תוקפא או שתצא אל הפועל חרף ההתנגדויות.
מדובר בתוכנית להקמת עוד 6,300 דירות, כאשר 1,000 מתוכן הן דירות שכבר נבנו ולמעשה מדובר ב"הלבנה" של בנייה בלתי חוקית, כדי להימנע מהצורך לדרוש את הריסתן. התוכנית אושרה בקבינט כבר לפני שנה, אך לאחר תרעומת של שרים מהבית היהודי ומהליכוד, החליט רה"מ להביא את התוכנית שוב לדיון בקבינט.
השר בנט היה בין השרים שדרשו הצבעה חוזרת בדיון, לעומת שר הביטחון אביגדור ליברמן שהתנגד להצבעה, כיוון שמדובר בפרי יוזמתו, כחלק מתוכניתו ה"גזרים והמקלות" שמטרתה להטיב עם אוכלוסייה שלא נוקטת פעילות טרור נגד ישראל. הוא טען בשם גורמים בצה"ל שמדובר בתוכנית ביטחונית.
בנט אמר כי "בנייה פלשתינית מאסיבית בסמוך לכביש 6, כפר סבא וכוכב יאיר נוגדת את האינטרס הביטחוני הישראלי. רק בשנה האחרונה יצאו מקלקיליה שורה של מחבלים ואין מקום להעניק גזרים על חשבון ביטחון תושבי עוטף כפר סבא. כימין ביטחוני אנו נפעל למנוע את הנזק הזה, ואני מצפה מחבריי בקבינט להצטרף אלינו".
בדיון בקבינט השתתף גם אלוף פיקוד מרכז. לפני הדיון, ערך ליברמן סיור בשומרון, שבמהלכו הבהיר: "התוכנית זכתה לגיבוי מוחלט של הדרג הביטחוני. זו התוכנית האופטימלית, שקודם כל משפרת דרמטית את הביטחון ביהודה ושומרון. קלקיליה כלואה בתוך גדר ביטחון. אנחנו מדברים על הבנייה כאן וכאן... זה שטח פלשתיני פרטי, שאף יהודי לא מגיע אליו. ביקשתי לבדוק עם אוגדת איו"ש מתי בפעם האחרונה רגל של יהודי דרכה במקום, ולא הצליחו לאתר".
באשר למחלוקת סביב התוכנית אמר ליברמן: "קלקיליה זה רק התירוץ, וזה לאורך כל הגזרה. זה מתחיל מהשאלה האם אנחנו רוצים מדינה יהודית או דו־לאומית, ועד שירות בנות בצה"ל. יש פה ויכוח אידיאולוגי אמיתי, קלקיליה היא רק התירוץ".
עוד אמר ליברמן כי "היו הרבה צעקות והרבה ספקולציות שאין להן שום קשר לביטחון. כשניסחתי את תוכנית 'מקלות וגזרים', ישבתי עם כל הפיקוד הצבאי. התוכנית זכתה לגיבוי מוחלט, מתוך שיקולי ביטחון, של הרמטכ"ל, של ראש אמ"ן, של אלוף הפיקוד, של מפקד אוגדת איו"ש. אני חושב שכשמדברים על ביטחון, בואו נקשיב קודם לאלו שאחראים על הביטחון, ולא לאלו שהראש שלהם כל הזמן בבחירות או בפריימריז. תוכנית 'מקלות וגזרים' היא התוכנית האופטימלית, שקודם כל משפרת דרמטית את הביטחון ביהודה ושומרון, וגם דואגת להתיישבות. לא בסיסמאות אלא במעשים".

תאריך:  13/07/2017   |   עודכן:  19/07/2017
+ישראל תמכור עוד מים לפלשתינים
13:19 13/07/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בתיווכו של השליח ג'ייסון גרינבלט יצורפו הפלשתינים לפרויקט 'תעלת הימים'וימכרו להם מים במחיר מוזל

ג'ייסון גרינבלט, צחי הנגבי ומאזן גונים במלון המלך דוד [צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv]
+מי יהיה מנהיג דאעש הבא?
09:32 13/07/17  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

למרות ההודעה הרשמית של דאעש על מותו של אבו בכר אלבגדדי גורמי המודיעין במערב טוענים כי אינם יכולים לאשר או להכחיש את דבר מותו. מועצת השורא של דאעש תיבחר את המנהיג הבא מתוך שלושה מועמדים ששניים מהם שירתו בצבאו של צדאם חוסיין

אבו בכר אלבגדדי [צילום: AP]
+רוסיה, פעם שלישית
08:59 13/07/17  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה

התבטאות של ראש ה-CIA שלא זכתה לתשומת לב מלמדת, שרוסיה התערבה לפחות שלוש פעמים בבחירות לנשיאות בארה"ב - מה שמעלה שורה של שאלות קשות

לא מדבר סתם [צילום: מנואל סנאטה, AP]
+מישהו ירד מהפסים!
08:28 13/07/17  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה

פעם אחר פעם מוחזרות גופות הרוצחים (כן תרבינה) לידי משפחותיהם- וההמשך ידוע, ידוע היטב וכואב תמיד

הלוויות מלכותיות [צילום: עבד ראחים חטיב פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
צ'לו רוזנברג
גורמים בינלאומיים מזהירים שתוך חודשים ספורים, אולי קצת יותר, עזה תהפוך למקום בלתי ראוי לחיות בו    ישראל מנהלת את הסכסוך עם עזה ולא יוזמת כלום. מכבים שריפות
מירב ארד
ההסכם יבטיח, לראשונה, מתן ערבויות לתשלום עבור החשמל שתספק חברת החשמל    על-פי ההסכם, תופעל תחנת משנה (תחמ"ש) חדשה שתגביר את אספקת החשמל, בשלב ראשון, בכ-60 מגה וולט אמפר לאזור צפון השומרון.
ציפי לידר
בשולי הכותרות: אונסקו - סניף של עזה    מצעד סמים ואלכוהול    כחולי המדים - נציגי החוק?    ולקינוח רענון המערכת
יואב יצחק
ישראל דורשת את גופותיהם של שני החיילים: אורון שאול והדר גולדין שנפלו ברצועה במבצע צוק איתן, וכן השבת שלושה אזרחים ישראלים שהסתננו לרצועה    ארגון חמאס דורש שחרורם של עשרות אסירים בכירים ובראשם מרואן ברגותי ואחמד סעדאת
רפי לאופרט
לאור התמשכות הסכסוך הישראלי-ערבי, אין יסוד לעמדה דטרמיניסטית בשאלת מהות הפתרון שיושג או עיתויו. המפתח לתוצאה הוא בעמידה עקבית ונחושה על עקרונות הציונות ושיקולי הביטחון הלאומי, עד להכרעה שבא תבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il