X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חושש מפני הגידול העצום בתביעות על-רקע עסקות שמבצעות חברות מזהיר מפגיעה בתביעות הייצוגיות אם האגרות יהיו גבוהות מדי הנדל: יש להימנע מהרתעת יתר של הדירקטורים
▪  ▪  ▪
דנציגר. מדינה קטנה [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, חושש שישראל הולכת בדרכיה של ארה"ב, בה ב-98% מעסקות המיזוג והרכישות מוגשות תביעות. לדבריו, זוהי המגמה הניכרת מהריבוי המהיר והמשמעותי של תביעות מסוג זה. הוא דיבר (יום ה', 13.7.179 בכנס הקיץ של לשכת עורכי הדין.
דנציגר אמר כי בעוד שבשנים 2000-1970 הוגשו רק 34 בקשות לתביעות נגזרות, בשנים 2005-2000 הוגשו 38 בקשות, ומראשית 2010 ועד אמצע 2014 - 215 בקשות. "זו עלייה כמעט מטורפת", אמר. לדבריו, חלק מההליכים הנפתחים בכלל בבתי המשפט בישראל אינם הכרחיים. "אולי הם הכרחיים מבחינת הפרנסה שעורכי הדין רוצים להביא לבתיהם, אבל במדינות רבות אחרות הסכסוכים נפתרים בדרכים אחרות".
לצד זאת, הזהיר דנציגר מפני פגיעה במכשיר התביעה הייצוגית אם יוטלו עליה אגרות גבוהות מדי. "חוק התובענות הייצוגיות הוא חוק חשוב מאוד ובעל משמעות חברתית גדולה. אם האגרות יעלו בצורה בלתי סבירה, אני חושש שהאפקט המצנן יהיה רע ומר". לדבריו, "נצטער מאוד אם נאבד תביעות ייצוגיות שהן כלי לשינוי חברתי".
עוד התייחס דנציגר לתפקודם של הדירקטורים החיצוניים בחברות ציבוריות: "אנחנו מדינה קטנה, בה כולם מכירים את כולם. אי-אפשר לעבוד כאן כמו בצרפת, שם הוכנה רשימה של דח"צים שמתוכם צריך לבחור את מי שאין לו שום היכרות עם בעלי השליטה. אני לא רואה כפסול מן היסוד מצב בו בעלי השליטה מכירים ומוקירים דח"צים מסוימים. מי שלוקח על עצמו תפקיד דח"צ, מביא בחשבון שעליו לעשות את מלאכתו נאמנה, אחרת ישלם את המחיר".
עמיתו של דנציגר, השופט ניל הנדל, הזהיר גם הוא מהרתעת יתר של הדירקטורים, העלולים להיתבע הן בידי החברה, הן בידי בעלי המניות והן בידי הנושים. הוא גם חושש ממצב בו דירקטור יפעל במהירות רבה מדי כאשר החברה תיקלע לקשיים, רק כדי למנוע תביעה נגדו שתוגש בטענה שלא מנע את חדלות הפרעון שלה.
עוד ציין הנדל, כי כאשר חברה מגיעה לתחום חדלות הפרעון, בית המשפט מעורב בה בזמן אמת - וזאת בצורה יוצאת דופן: "ברשלנות רפואית בית המשפט לא מעורב בניתוח", הדגים. "אני לא חושב שזה שלילי", הדגיש והוסיף: "אני מקנא במי שעוסק בתחום, כי אנחנו בתקופה מאוד מעניינת ואי-אפשר לדעת מה יהיה בעוד חמש שנים. זה מצריך אחריות מצד המחוקקים והשופטים".

תאריך:  14/07/2017   |   עודכן:  14/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנציגר: בדרך להיות כמו ארה"ב בתביעות בחברות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הפיגוע החל ליד שער האריות    שלושת המחבלים נמלטו אל ההר ושם חוסלו    בפיגוע נפצע שוטר נוסף במצב קל-בינוני    ננעלו שערי העיר העתיקה, וההר נסגר לתפילה
עידן יוסף
נתניהו יוצא למתקפה ומאשים את השמאל בשימוש בשיטות ישנות של חקירות סרק כדי להדיח אותו מתפקידו    לדבריו, השיטה הצליחה ב-1992 עם שמיר וב-1999 איתו והמיטה טרור על המדינה
איציק וולף
משרד הביטחון הודה שלמרות שהחוק מחייב הפעלת ועדת חריגים שתבחן טענות מעסיקים לצורך בפיטורי הורים שכולים - כלל לא קיימת ועדה שכזו    המשרד מונע את הפיטורים בכל מקרה - ולמעשה כופה על המעסיקים את המשך ההעסקה
שחר פוקס
מחר: דוחות JP מורגן, וול פארגו וסיטיגרופ    ילן: מתווה העלאת הריבית יישמר    תביעות דמי האבטלה החדשות מעל התחזיות
איציק וולף
החום הכבד הביא לבקיעה מוקדמת של שני תניני יאור קטנים בחוות תנינים בערבה    בימים הקרובים צפויות בקיעות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il