X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שפירא דיווח למנדלבליט:

חששות לפלילים במיכל האמוניה

שפירא: הבחינה וההכרעה באשר לתיעדוף חלופות לייבוא האמוניה נעשו לכאורה באופן מוטה כדי להיטיב עם חיפה כימיקלים; מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה פעל תוך ניגוד עניינים
▪  ▪  ▪
דנציגר. מעורבות חריגה [צילום: אריאל אילון]

מבקר המדינה, יוסף שפירא, מצא חששות למעשים פליליים בטיפולן של רשויות המדינה בנושא מיכל האמוניה, תוך מתן עדיפות בלתי תקינה לחברת חיפה כימיקלים.
שפירא העביר (יום ג', 18.7.17) את המידע ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בהתאם לחוק המחייב אותו לנקוט בצעד זה כאשר קיים חשש לפלילים. משרד המבקר אומר, כי החששות נוגעים "לטיפול גופי המדינה בנושא קידום פתרונות לאספקת אמוניה למשק לטווח הקצר והארוך".
מהמידע שבידי שפירא עולה חשש, כי הבחינה וההכרעה באשר לתיעדוף חלופות לייבוא האמוניה נעשו לכאורה באופן מוטה כדי להיטיב כלכלית עם חיפה כימיקלים, אגב מידור בעלי תפקידים רלוונטיים במשרד להגנת הסביבה ממעורבות בעניין. כמו-כן, מידע שנמסר לגורמים מוסמכים בנושא השתנה מהותית מפעם לפעם, ולא תאם לכאורה במלואו את העובדות לאשורן.
עוד נראה, מוסיף שפירא, כי מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, היה מעורב בנושא בצורה משמעותית וחריגה. לכאורה לא קיים דנציגר את ההסדר למניעת ניגוד עניינים שנקבע לו באוגוסט 2015, ויש חשש שפעל בנושא תוך ניגוד עניינים ובלא שהתייעץ בעניין זה לפני כן, כפי שהתחייב בהסדר, עם היועצת המשפטית של המשרד.
סאגת מיכל האמוניה נמשכת מספר שנים, כאשר רק החלטתה של עיריית חיפה שלא לחדש את רשיון העסק של המיכל היא שהובילה להוראת בג"ץ לסגור אותו בסוף החודש הבא. השופט חנן מלצר אף קבע לאורך הדיונים בתיק, כי האשמה מוטלת בראש ובראשונה על חיפה כימיקלים - שידעה במשך מספר שנים שהרישיון לא יחודש, אך לא עשתה דבר כדי לקדם חלופה. הוא גם מתח ביקורת על התנהלות משרדי הממשלה, אשר אפשרו את המשך פעילותו המסוכנת של המיכל ולא הציגו עמדה אחידה ומתואמת בסוגיה.

יו"ר ועדת הביקורת: להרחיק את המנכ"ל

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ח"כ קארין אלהרר, אמרה בעקבות פרסום מכתבו של המבקר אל היועץ המשפטי לממשלה כי אם אכן הדברים יתבררו כנכונים, מדובר במנכ"ל משרד שלא היסס לשקר במצח נחושה לוועדה לביקורת המדינה לאורך השנה האחרונה.
"קיימתי שישה דיונים בנושא מפרץ חיפה בכלל ובמיכל האמוניה בפרט. במחצית מהם נכח מנכ"ל המשרד ודאג לספק תשובות ולהבהיר כי הדברים מטופלים לטובת בריאות הציבור. אם אכן ניגוד העניינים של המנכ"ל יימצא כנכון וכי האינטרס הציבורי לא עמד לנגד עיניו יש לפעול על-מנת להרחיקו מפעילות המשרד. ראוי שהמשרד ואנשי המקצוע יעשו בדק בית משמעותי ויתנו את הדעת לכל התהליכים שהצהיר המנכ"ל כמטופלים", אמרה.

משרד הג"ס: נדהמנו

דוברת המשרד להגנת הסביבה פרסמה בשעות הערב הודעה לעיתונות שבה נכתב כי המשרד נדהם לשמוע מהתקשורת על ההאשמות החמורות של מבקר המדינה וכי עד לרגע זה לא קיבל שום הסבר או מידע הנוגע אליהן.
"ברגע שנקבל את החומר בשלמותו, נוכל להגיב לגופו של עניין. יודגש, כי כל פעילות אנשי המשרד להגנת הסביבה בתחום זה נסמכה באופן מלא על המלצות של מומחי המקצוע בתחום מהארץ ומהעולם, ולוותה באופן צמוד על-ידי הגורמים המשפטיים, לאור העובדה שהנושא נדון בערכאות משפטיות שונות", לשון הודעת המשרד להגנת הסביבה.

תאריך:  18/07/2017   |   עודכן:  18/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יזמת הנדל"ן לשעבר תישלח לשבוע מאסר לאחר שלא פרעה חוב של 32,500 שקל לקופת הנאמן ולא הגישה בקשה להקטין את התשלום החודשי בו חויבה
איציק וולף
הצעת החוק שתחייב ועדות תכנון מקומיות לאשר פיצול בתים צמודי קרקע לצורך השכרה או מגורי קרובים אושרה בוועדת הרפורמות    צוות מיוחד יבחן חקיקה דומה ביחס לבנייה רוויה    מפוני גוש-קטיף קיבלו רק הבטחה אמורפית ל"תשומת לב מיוחדת"
יואב יצחק
גנור מונה בספטמבר 2011 לקונסול כבוד של קפריסין לאחר לחצים שהופעלו על ממשלת קפריסין מצד משרד החוץ בישראל    בתקופה האמורה כיהן ליברמן כשר החוץ    במסגרת הסדר טיעון יאלץ גנור למסור עדות אמת גם בדבר מהות יחסיו עם ליברמן, ככל שהיו    קפריסין הייתה אחת הזירות הפיננסיות שבה השתמש ליברמן כמכבסת כספים
מירב ארד
המרכז החדיש יוכל להכיל מעל ל-700 חיילים מדי יום, וישתרע על יותר מ-4000 מ"ר הכוללים חדר ניתוח, מרפאת נשים, מערכת דימות מתקדמת ועוד
אלה לוי-וינריב
השופט אורנשטיין חייב את אור לדווח על מצב נכסיה ולשלם 32.5 אלף שקל עד היום ב-12:00 - או שתיאסר ל-7 ימים    האם יזמת הנדל"ן תיכנס לקלבוש?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il