X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד נמרוד עובדיה דרש לקבל 41% מהקיצבה החודשית של לקוחתו ביהמ"ש: מדובר בשכר בלתי ראוי שהחיוב בו מהווה הפרה של חובות עורך הדין; הפחית אותו ל-15%
▪  ▪  ▪
שילה. "לא מידתי" [צילום: בוצ'צ'ו]

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, התערב בהסכם שכר טירחה בין עורך דין ללקוחה והפחית בכשני שלישים את הסכום שיקבל עורך הדין. שילה קבע (4.7.17), כי הסכום המקורי אינו מידתי ואף אינו ראוי.
לנה אכד שכרה בשנת 2004 את עו"ד נמרוד עובדיה לתבוע מחברת אגד זכויות פנסיוניות של בן זוגה המנוח. בהסכם נקבע, כי שכרו של עובדיה יהיה 35% בתוספת מע"מ מכל סכום שתקבל אכד - דהיינו 41%. בהסכם פשרה בין אגד לאכד נקבע, כי החברה תשלם לה סכום חד-פעמי של 185,000 שקל, והיא גם שילמה לעובדיה 126,000 שקל. אכד גם מקבלת מאגד פנסיה בסך 4,700 שקל - ועובדיה דרש שתשלם לו 41% מסכום זה מדי חודש.
בית משפט השלום בנתניה דחה את תביעתו של עובדיה, בנימוק ש-אכד לא הבינה את משמעות ההסכם עליו החתים אותה. שילה קיבל חלקית את ערעורו של עובדיה, אך פסק שהוא זכאי רק ל-15% מסכומי הפנסיה שקיבלה אכד בשנים 2013-2011. לדברי שילה, לא ניתן לומר שההסכם לא היה מובן ל-אכד - שניהלה בית ספר, מקבלת פנסיות ויודעת במה מדובר. לכן, היא ידעה שתיאלץ לשלם לעובדיה גם מתוך הפנסיה החודשית.
שילה ממשיך: "שכר טירחה ומע"מ בגינו, בשיעור של קרוב ל-41% מכל קיצבה וקיצבה עתידית, הוא שיעור שאינו מידתי ואינו ראוי, אפילו הותנה השכר בהצלחת התובענה והיה גם סיכון, כנראה נמוך מאוד, שהמשיבה לא תזכה בתביעתה והמערער לא יקבל מאומה עבור עבודתו". שילה מראה, כי בחוקים אחרים נקבע שכר טירחה של 15% המוגבל לשנים בודדות של תשלומי פנסיה.
עוד אומר שילה כי בתי המשפט לא היססו להתערב כאשר שכרו של עורך הדין היה מוגזם. לשיטתו, "חיוב המשיבה בשכר טירחה החורג מהשיעור הסביר והמקובל, בלי שהמערער העמיד את המשיבה על החריגות של שכר הטרחה שדרש לעצמו, עולה כדי הפרת חובת הנאמנות של עורך דין וחובת תום הלב הכללית". לכן פסק שילה, ש-אכד תשלם 15% מהקצבאות שקיבלה במשך 26 חודשים ובסך-הכל 24,000 שקל. את עובדיה ייצג עו"ד ניצן שי, ואת אכד - עו"ד לאה פורת.

תאריך:  19/07/2017   |   עודכן:  19/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילן  שילה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "ילדים לומדים סיטואציה, הם לא יודעים לעשות את ההפרדה שמסופר על אנשים מבוגרים ואוהבים. ההכרה צריכה להגיע בהדרגה"
מירב ארד
ח"כ מלינובסקי: "הגענו למצב של בריה"מ לשעבר שהכול בפרוטקשן"    רשות האוכלוסין: אני לא מכיר מישהו שלא טס אבל בעידן הביומטרי אדם לא יוכל לטוס מעכשיו לעכשיו אם אין לו דרכון בתוקף
עידן יוסף
אושר לקריאה ראשונה: חוק דואר הזבל יורחב כדי למנוע תופעה של הצעות המפתות צרכנים להתקשר כדי לקבל מידע או פרסומת    היוזם מקלב: מדובר בהטרדה קשה שפוגעת בציבור ובעיקר מאנשים מבוגרים וחולים, שמקבלים שיחות גם באמצע הלילה
עידן יוסף
משרד האוצר משך הצעת חוק לאיחוד שיטת עידכון אגרות ממשלתיות עקב התניית ועדת הכספים שהדבר יאושר רק אם ילווה בהתחייבות שלטונית שבמשך שנתיים לא יתייקרו אגרות משרד התחבורה
שירות גלובס
חלל בדיווח לבורסה: "חוקרי רשות ניירות ערך ערכו חיפוש במשרדינו במסגרת חקירת הרשות הנוגעת, בין היתר, לעסקות למתן שירותי תקשורת לווינית בין החברה לבין yes"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il