X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב יצחק רפפורט אומר כי תלונת שווא של אישה נגד בעלה מכניסה אותו למציאות קפקאית - ולכן ניתן לשלול ממנה את הכתובה ואת זכויותיה הכספיות אם יתגרשו
▪  ▪  ▪
השלכות קשות מנשוא

תלונת שווא שמגישה אישה למשטרה נגד בעלה עלולה לגרום לכך שלא תקבל את כתובתה אם בני הזוג יתגרשו - קובע לראשונה בית הדין הרבני האיזורי בתל אביב.
הרב יצחק רפפורט כותב (29.5.17): "אם מוגשת תלונה בלתי-מוצדקת, ההשלכות כלפי הבעל הנילון קשות מנשוא: השלכות המיידיות של הרחקה על-ידי המשטרה כברירת מחדל, וכמו-כן פגיעה ארוכת טווח במסגרת הליך של מתן צו הגנה הנשען על רף ראייתי שמשקלו פחות ממשקל הנוצה, כאשר הערכאות המשפטיות 'לוקחות מקדם ביטחון' מחשש לאלימות; במישור הפלילי - גם אם נדרשות ראיות מעל לספק סביר על-מנת להגיע לכלל הרשעה, אולם מדיניות הפרקליטות בהגשת כתב אישום לא בהכרח מצריכה רף ראייתי גבוה, וכך גם אם בסופו של ההליך יזוכה הנילון או הנאשם - הרי שעצם ההשפלה שבהליך פוגעת בשמו הטוב ופעמים רבות אף תעסוקתו של הנילון נפגעת ללא מרפא ותיקון המעוות.
"מאידך-גיסא, הרווחים הטקטיים של המלינה בהליכים המשפטיים באמצעות הגשת תלונת שווא ברורים: בקביעת המשמורת - רשויות הרווחה, מתוך חשש לשלום הילדים, יכריחו את הבעל לעבור בדיקת מסוגלות הורית כדי להוכיח את יכולותיו ההוריות; כמו-כן בשלב הראשון, מתוך חשש כנה אולם בלתי מבוסס, יראה האב את ילדיו באמצעות מרכז הקשר; בטווח הארוך - בקביעת המשמורת והסדרי השהות תהא הכף מוטה לטובת המלינה. בנוסף לאמור קיימת זיקה ישירה בין היקף הסדרי השהות לגובה המזונות המשולמים לאם.
"מבחינה אוביקטיבית הסיכונים שאותם נוטלת המלינה על עצמה הם מינימליים, וזאת גם לאחר ביטול סעיף 2.5 להנחיות פרקליטות המדינה. רמת ההוכחה הנדרשת לאישום בגין הגשת תלונת שווא לרוב אינה בנמצא מאחר שמעשה האלימות הנטען התבצע - לפי הטענה - ברשות היחיד ומטבע הדברים נדרשת הוכחת אליבי להפרכת התלונה - דבר שלרוב אינו בנמצא.
"בסיכומו של דבר, לאחר הגשת תלונה מוצא הנילון את עצמו בתוך מציאות קפקאית ללא מוצא ובלא אפשרות להתגוננות. לכן איום בהגשת תלונה בגין אלימות במשפחה הוא איום ממשי המחייב התגוננות או על-ידי עזיבת הבית או - כפי שנהג התובע - בהקלטת השיחות עם האישה להבטחת ראיה לחפות או אליבי".
במקרה שהובא בפניו, שלל בית הדין את הכתובה בסך 360,000 שקל מאישה שהגישה למשטרה תלונה בעקבות מריבה על צעצוע בין ילדיהם. בהקלטה נשמעת האישה אומרת שהבעל "יראה ביום ראשון" מה שהיא תעשה לו. התלונה נסגרה מחוסר ראיות, אך בית הדין אומר שלדעתו הייתה זו תלונת שווא. לפיכך נפסק, כי האישה חייבת להתגרש וכי היא הפסידה את כל זכויותיה הכספיות מיום הגשת התלונה.
הרב מאיר פרימן והרב מאיר קהאן הסכימו עם הרב רפפורט. את הבעל ייצגו עוה"ד יואב טל ובתיה שפיצר, ואת האישה - עו"ד שירה לבני-קינן.

תיק 1067544/1, פלוני נ' פלונית / פס"ד
שלילת כתובה וזכויות כספיות מאישה שהגישה למשטרה תלונת שווא נגד בעלה
תאריך:  20/07/2017   |   עודכן:  20/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
אורכו של מפעל המים שנחשף כמעט 20 מ', והוא מתנשא לגובה של יותר מ-4 מטרים    נראה שהמבנה ומאגר המים נוסדו בשלהי תקופת הברזל, אך בעוד שהמבנה ניטש במהלך התקופה הפרסית, מאגר המים היה פעיל עד ימינו
אריאל י' לוין
עשרות מתנדבים מערביים הצטרפו לארגונים הנלחמים בסוריה נגד דאעש - למרות אזהרות ממשלותיהם שלא לעשות זאת
יצחק דנון
שלמה זקס תובע 3 מיליון שקל מיורם ברזילי, בטענה שהביא אותו לחתום על הסכם מיותר שהעניק מיליוני שקלים לבת-זוגו לשעבר
מירב ארד
יו"ר הוועדה המיוחדת לילדי תימן: פיתחו את תיקי האימוץ ובידקו האם אתם זכאים לכספי הירושה של הוריכם הביולוגיים    הבהירה: הוועדה תשב עם רשם הירושות על-מנת להכין הצהרה עבור בני המשפחות, שתאפשר להם לקבל את הירושה מבלי לוותר על התקווה למצוא את בן המשפחה
עידן יוסף
נמשכת הירידה בקריאת עיתונים    34.6% לישראל היום ו-34.1% לידיעות    שיעור ההאזנה לרדיו יורד לאורך זמן אבל המאזינים מאזינים ליותר תחנות    4% ירידה לגלגלצ, 3% ירידה לרדיו האזורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il