X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגמת הירידה באחוז כיסוי החי של אלמוגי אבן שנמדדה בין השנים 2014-2015 התמתנה הדוח מזהיר מפני השפעה לרעה על מצב המערכת האקולוגיות בשונית בעקבות פרויקט תעלת הימים אשר נמצא בשלב מתקדם
▪  ▪  ▪
חוף קצא"א אילת [צילום: עיריית אילת]

מצב שונית האלמוגים באילת יציב, אך מצב זה מתאפשר בעיקר בשל פעולות המשרד ורשות שמורות הטבע והגנים לנהל את גורמי העקה השונים, לרבות הזרמות לים ממפעלים ואירועי זיהום ים חריגים, וכן מאמצים להאט את הפיתוח המואץ המתוכנן במפרץ. יש לשים את שמירת מצבה של שונית האלמוגים באילת בראש סדר העדיפויות בכל החלטה לקידום פיתוח במפרץ אילת על-מנת לשמור על השונית לדורות הבאים בעולם בו מספר שוניות האלמוגים מצטמצם בקצב מהיר - כך עולה מדוח הניטור הלאומי של מפרץ אילת לשנת 2016 שערך המשרד להגנת הסביבה.
בימים אלה מקודמים פרויקטים רבים לפיתוח במפרץ אילת אשר הינם בעלי פוטנציאל להשפיע לרעה על מצב המערכת האקולוגית של שונית האלמוגים, כשהגדול ביניהם הוא פרויקט תעלת הימים המשותף לממשלת ירדן וישראל, אשר נמצא בשלבים מתקדמים מאוד לקראת ביצוע. מעקב רב שנתי של פרמטרים כימיים, פיזיקליים וביולוגיים במפרץ הינו חיוני לצורך תכנון נכון של הפרויקט ומזעור הנזק העתידי לשונית. מעקב אחר מצב השוניות במפרץ מהווה גם תנאי שהוצב ע"י הגופים הבינלאומיים התורמים לפרויקט, דוגמת USAID ובנק ההשקעות האירופי, כך שלמעשה הניטור מהווה תנאי להצלחת הפרויקט.
במהלך החודש האחרון נצפתה תמותת דגים חריגה בשונית של אילת, עם כ-200 דגי שונית שמתו תוך שבוע. הניטור הלאומי היווה מרכיב חשוב בחקר הסיבה לתמותה זו. אירוע גדול נוסף שהתרחש באילת היה פתיחתו של חוף קצא"א לציבור הרחב. שונית האלמוגים באתר הפכה בין לילה מאתר טבעי ובלתי מופר לאתר הצלילה הצפוף ביותר באילת. הניטור הלאומי ישמש בשנים הקרובות ככלי מרכזי לבחינת ההשפעה של פתיחת החוף על מצב השונית באילת וכן על יעילות מודל הניהול של "החוף האקולוגי" שגובש באתר.
ממצאי הדוח מעלים כי מצבה הכללי של שונית האלמוגים באילת נמצא במגמת שיפור בעשור האחרון. מגמת הירידה באחוז כיסוי החי של אלמוגי אבן שנמדדה בין השנים 2014-2015 התמתנה. הדוח מציין את אתר קצא"א, בו צפיפות האלמוגים הינה הגבוהה ביותר ביחס לאתרים אחרים שנבדקו, בעיקר בשל היותו אתר סגור למתרחצי וצוללים. ישנה כוונה לפתוח את האתר למתרחצים, מה שעלול להשפיע לרעה על השונית באתר זה.
באשר לטמפרטורת המים עולה כי מגמת העלייה בטמפרטורת המים העמוקים נמשכת. במקביל, נמדדת עליה מתמשכת גם בטמפרטורת פני הים מאז 1988 בקצב שנתי ממוצע של כ-C° 0.036.
כבשנים קודמות, ממליצים כותבי הדוח: לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לפעולות העלולות לפגוע בשונית, לרבות פיתוח מואץ בחופים והזרמה של נוטריינטים לים. לאסור כליל דייג של דגים אוכלי אצות בצפון המפרץ ולפעול להגנתם מפני פגעים נוספים מעשה ידי אדם. ולהכריז על שמורת טבע ימית בחוף הצפוני במטרה להגן על מרבדי עשבי הים שם.

תאריך:  24/07/2017   |   עודכן:  24/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלימה בנסיגת שונית האלמוגים באילת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הראשון לציון אומר כי יש לשמור את מערך הגיור אצל הדיינים ואומר כי בניגוד לנטען - הגיור דווקא מקל, והפרטה תתן פתח לרפורמים    יועמ"ש בתיה"ד הרבניים: "לא מצאתי בהצעת חוק הגיור שיהיה לפי דין תורה או שהמגיירים יוסמכו ע"י הרבנות"
מירב ארד
ועדת הכספים אישרה תקנות המקנות פטור מהגשת דוח לצרכי מס הכנסה ורישום לצורך מע"מ למי שמוגדר 'צרכן ביתי'    תקנות נוספות מגדילות את הפחת המואץ למתקנים המייצרים חשמל
מירב ארד
בדיקות הפוליגרף יהוו שלב סופי של בדיקת התאמה תעסוקתית שתתבצע בהתאם לרמת הסיווג של התפקיד. אם יימצא בבדיקה חשש כלשהו, יועבר העניין לוועדה
אלעזר לוין
החברה תרכוש מעמידר מגרש בואדי סאליב, ותשלם כ-880 אלף שקל בעד מגרש קטן    מקבלת בעלות מלאה ולא זכויות חכירה
איציק וולף
שוהה בלתי חוקי מקלקיליה דקר ישראלי תושב ערערה בעת שישב בדוכן שווארמה במרכז פתח תקוה    אזרחים סייעו בלכידת המחבל    בחקירתו אמר לשוטרים כי ביצע את הפיגוע על-רקע האירועים בהר-הבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il