X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גת מן המאה הרביעית לספירה, שהייתה פעילה עד סוף התקופה הביזנטית, התגלתה בחפירה ארכיאולוגית במועצה האזורית רמת נגב בתוך מבנה מפואר וגדול ממדים החפירה החלה לאחר חשיפת חלק מהמבנה במהלך עבודות פיתוח הסיבה להפסקת פעולתה - מגיפה שהובילה לירידה בצריכת יין
▪  ▪  ▪
[צילום: דוידה דגן, רשות העתיקות]

גת עתיקה בת כ-1,600 שנה התגלתה בחפירה ארכיאולוגית שנערכה במועצה האזורית רמת נגב. מדובר במבנה רחב ממדים מן המאה הרביעית לספירה, תחילת התקופה הביזנטית. המתחם התגלה באופן חלקי במהלך עבודות פיתוח, וחשיפתו הובילה לחפירה הארכיאולוגית.
המבנה שנחשף, שחלק ממנו שימש כגת לייצור יין, הוא בגודל של 40 על 40 מטרים. הוא בנוי מאבנים מסותתות ועל-פי ההערכה שימש יחידת צבא רומית ששהתה באזור.
"הנגב הדרומי מוכר כאזור חקלאי שגידלו בו גפנים לטובת יצוא יין לרחבי האמפריה הביזנטית. באתר נחשפו משטח הדריכה של הגת שרוצף לוחות אבן, בור ששימש לשקיעת החומרים המוצקים, ובור איגום לתירוש, שקוטרו מגיע לכ-2.5 מטרים וגובהו כ-2 מטרים. על-פי חישובים שערכנו, הבור יכול להכיל כ6.5 קוב של נוזלים", הסבירה ד"ר טלי גיני, ארכיאולוגית נפת נגב דרומי ברשות העתיקות.
לדבריה, ייתכן שהשימוש בגת הופסק באמצע המאה השישית לספירה, שבה פגעה באזור מגיפה קשה שהביאה לירידה בביקוש ליין מדרום הארץ. "לאחר המגיפה המשיכו להשתמש במבנה, אבל לא בגת. בסוף התקופה הביזנטית המאוחרת המקום ננטש", אמרה.
ארכיאולוג מחוז נגב דרומי, יורם חיימי, הודה כי חשיפת הגת הייתה הפתעה גמורה. "בכל אזור הנגב הדרומי מוכרת רק עוד גת אחת אשר שולבה כחלק ממבנה, והיא נמצאת בעבדת. אנחנו מתכוונים להציע למועצה להשלים את החפירה, לחשוף את המקום כולו, ולפתוח אותה לביקור הקהל הרחב", אמר.

עבודות החפירה במבנה [צילום: טלי גיני, רשות העתיקות]
תאריך:  25/07/2017   |   עודכן:  25/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ועדת הפנים אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק להציב קלפיות לבחירות ברשויות המקומיות בבתי אבות ובתי חולים
איציק וולף
הסרת גלאי המתכות משערי הר-הבית המשמשים את המוסלמים הביאה לדרישה להסיר גם את הגלאים משערי הכותל המערבי ומשער המוגרבים המשמשים יהודים ותיירים שאינם מוסלמים    "החוק, פסיקות בג"ץ ועיקרון השוויון אוסרים על המשטרה להפלות אנשים בבידוק בכניסה למקום ציבורי"
איתמר לוין
עופר יעקובי ישלם לחברת העיבוד השבבי מכנו-דין - שהוא בעלי 49% ממניותיה - 620,000 שקל לאחר שהעביר ייצור לרומניה דרך חברה בה היה שותף ובכך הפר את חובותיו כלפי מכנו-דין
איתמר לוין
הזמרת תובעת 500,000 שקל משלומית ואמיר ארצי, בטענה שהם משווקים בשמים המחקים את אלו הנושאים את שמה תוך שימוש בשם דומה מאוד לשלה
איתמר לוין
השופטים יצחק עמית, אורי שהם וג'ורג' קרא דחו באותו יום שתי עתירות שביקשו להורות על פתיחת חקירות. התנועה לאיכות השלטון ביקשה לחקור את היבטי ההגבלים של פרשה 2000 ולא חויבה בהוצאות. נכה צה"ל שביקש לחקור פסיכיאטר חויב לשלם לו 2,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il