X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית: ערב השיגור, אני קורא לממשלת ישראל לקבל גם את ההחלטות נדרשות לגבי עתיד לווינות התקשורת בישראל. מאז אובדן עמוס 6 לפני כ-10 חודשים, לא התקבלה כל החלטה לגבי עתיד התחום
▪  ▪  ▪
תהליך השילוב של הלווינים על גבי משגר VEGA [צילום: אריאנספייס]
[צילום: אריאנספייס]

לווין התצפית המתקדם OPTSAT3000, המיועד לשימוש משרד הביטחון האיטלקי והלווין לניטור חקלאי וחקר הסביבה "ונוס" שנבנה עבור סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הצרפתית CNES, פותחו ונבנו בתעשיה האוירית וישוגרו לחלל יחדיו ב-2.8.17 (04:58 זמן ישראל) על גבי המשגר האירופי Vega של חברת Arianespace מאתר השיגור קורו, שבגינאה הצרפתית.
OPTSAT3000 הוא לווין תצפית במשקל 368 ק"ג בעל רזולוציה גבוהה ביותר. הלווין הוא חלק מסדרה רחבה של לוויני תצפית אלקטרו-אופטיים המיוצרים בתעשיה האוירית ופעילים בחלל בהצלחה מרובה. ל-OPTSAT3000 כושר תמרון גבוה וגמישות תפעולית רבה, בין היתר הודות למשקלו הנמוך באופן משמעותי ביחס ללווינים דומים בעולם, משקל שהושג תוך שימוש בטכנולוגית מזעור חדשנית ומתקדמת שפיתחה התעשיה האוירית. ללווין רזולוציה גבוהה המאפשרת אבחנה בפרטים קטנים על הקרקע, ומציבה אותו בחזית העולמית של לוויני התצפית. הלווין נרכש על-ידי ממשלת איטליה ב-2012 כחלק מעסקת רכש הדדית בין המדינות, כאשר חברת Telespazio האיטלקית משמשת כקבלן הראשי של הפרויקט.
"ונוס", הלווין הישראלי הראשון למטרות ניטור חקלאי וחקר הסביבה, הינו פרויקט דגל משותף של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וסוכנות החלל הצרפתית CNES. הלווין יעקוב אחר 110 אתרים שונים מהחלל למטרות מחקרי סביבה, תוך ניטור מצב קרקע, צמחייה, ייעור, חקלאות, איכות מקווי מים ועוד. "ונוס" מצויד במצלמה מיוחדת שיכולה לקלוט פרטים על פני כדור-הארץ ב-12 אורכי גל, בהם גם כאלה שאינם נראים לעין. ללווין אף משימה טכנולוגית במסגרתה תבחן בחלל מערכת הנעה חשמלית שפותחה על-ידי רפאל, שתאפשר ללווין לטוס במסלול מדויק בגובה נמוך הלווין נבנה בשנים האחרונות במפעל חלל בתעשיה האוירית, בשיתוף אלביט, שפיתחה את הטלסקופ ורפאל שפיתחה את מערכת ההנעה. הלווין ישקול 265 ק"ג בעת השיגור וייכנס למסלול מסונכרן שמש בגובה של 720 ק"מ.
יוסי וייס, מנכ"ל התעשיה האוירית: "ערב השיגור, אני קורא לממשלת ישראל לקבל גם את ההחלטות נדרשות לגבי עתיד לווינות התקשורת בישראל. מאז אובדן עמוס 6 לפני כ-10 חודשים, לא התקבלה כל החלטה לגבי עתיד התחום, מה שיוביל בסופו של דבר לאובדן הידע והיכולות הטכנולוגיות שנצברו. אנו מתקרבים אל נקודת האל-חזור שתוביל לחיסול יכולותיה של ישראל בתחום לווינות התקשורת בעל כורחנו".

תאריך:  25/07/2017   |   עודכן:  25/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שני לוויני תצפית מתוצרת תע"א ישוגרו לחלל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה הייתה אמורה למכור 5 בניינים בבוקרשט ב-164 מיליון אירו    הקונה הפסיק עתה את המו"מ על שנים מהבניינים, ומבקש לערוך "בדיקות נוספות" לגבי שלושת האחרים    אפריקה מנסה להציל    האם ישפיע על עסקת סיידוף?
אלעזר לוין
החברות - BCEG שזכתה במכרז באוקטובר אשתקד, וגי'אנג'ו שאנטונג שהחליפה חברה אחרת שפרשה    האישורים לחברות לונגקסין, אוורברייט הסיניות וחברה פורטוגזית - בדרך    החברות עוד לא בונות, כי עליהם לחתום על חוזי שיתוף פעולה עם קבלנים ישראלים
עידן יוסף
יוזמה: להעניק תשלום זהה לעובדים הזכאים להחזקת רכב גם אם לא יחזיקו רכב, במטרה להפחית את השימוש ברכבים הפרטיים    סגנית הממונה על השכר: סיכונים גדולים בהענקת החזרי החזקת רכב לזכאים שלא יחזיקו ברכב. האוצר חושש מהכללת רכיב ה'הגעה הירוקה' בהפרשות הפנסיה: "המחויבות האקטוארית משמעה מיליארדים"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתסדיר את חוות הבודדים בנגב    היו"ר כבל: עשרות שנים אחרי שהמדינה בעצמה שלחה אותם להתיישב הגיע הזמן שנסדיר את פעילותן
איציק וולף
גת מן המאה הרביעית לספירה, שהייתה פעילה עד סוף התקופה הביזנטית, התגלתה בחפירה ארכיאולוגית במועצה האזורית רמת נגב בתוך מבנה מפואר וגדול ממדים    החפירה החלה לאחר חשיפת חלק מהמבנה במהלך עבודות פיתוח    הסיבה להפסקת פעולתה - מגיפה שהובילה לירידה בצריכת יין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il