X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישקיעו 330 מיליון שקל יצטרפו ללאומי פרטנרס, המארגנת את הקבוצה, שתרכוש בעצמה 10% ב-150 מיליון שקל הנחה של 23% התוצאות: קיפול הפירמידה, הפיכת ביטוח ישיר לחברה פרטית והשקעות נוספות שנידמן ימשיכו לשלוט
▪  ▪  ▪
משה שנידמן. ימשיך להחזיק בשליטה [צילום: תמר מצפי]

חברות הביטוח כלל והפניקס, יחד עם איש העסקים מודי ארקין, ירכשו 23% מחברת ביטוח ישיר השקעות פיננסיות. שלשתם ישלמו 330 מיליון שקל - כלל 150 מיליון שקל, הפניקס וארקין 90 מיליון שקל כל אחד. קבוצת המשקיעים מתארגנת בימים אלו באמצעות לאומי פרטנרס, מקבוצת בנק לאומי, שגם תרכוש בעצמה 10% מביטוח ישיר ב-150 מיליון שקל.
גם לאחר עסקות אלו, תישאר השליטה בחברה בידי משפחת משה ודורון שנידמן, באמצעות בעלותם על החברה-האם צור-שמיר. שווי השוק של ביטוח ישיר עומד (יום ג', 25.7.17) על כ-1.88 מיליארד שקל. הקבוצה תשלם, כאמור 480 מיליון שקל ותקבל 33% מהמניות. כלומר תקבל בהנחה של 23% ממחיר השוק.
העסקה המתגבשת היא בהמשך למזכר הבנות לא מחייב שנחתם ב-7 במאי בין קבוצת שנידמן לבין לאומי פרטנרס, מקבוצת בנק לאומי. לאומי פרטנרס עומדת בראש המשקיעים, אך אינה יכולה לרכוש 33% מביטוח ישיר, גם לו רצתה. הסיבה: החוק אוסר על בנקים וחברותיהם לרכוש יותר מ-10% בחברות שלא בתחום הבנקאות.
ללאומי אין בלעדיות
לכן נקבע, במזכר ההבנות שנחתם ב-7 במאי, כי לאומי תפנה למשקיעים ותציע להם להשתתף עמה ברכישה. לאחר מגעים עם גופים שונים, סוכם כאמור שכלל, הפניקס וארקין יהיו השותפים בקבוצה. ככל הידוע, עדיין לא נחתם הסכם סופי.
ללאומי פרטרנס אין בלעדיות על העסקה. משפחת שנידמן יכולה, אם תרצה, לנהל במקביל מו"מ עם רוכשים אחרים, כל עוד לא חתמה עם קבוצת לאומי. אם העסקה המתוארת אכן תחתם סופית, תהיה הבעלות על ביטוח ישיר השקעות פיננסיות - 67% צור-שמיר (שנידמן), 33% לאומי ושותפיו.
מקפלים את הפירמידה
לעסקה כמה מטרות ותוצאות:
  • קיפול הפירמידה: החברה-האם היא צור שמיר, בשליטת משפחת שנידמן, והיא כיום בעלת 76.6% מביטוח ישיר השקעות פיננסיות. ביטוח ישיר השקעות היא בעלת 58% בחברת הביטוח ביטוח ישיר, 59% מחברת הנדל"ן אדגר ו-61% מחברת מימון ישיר. זוהי פירמידה בת שלוש קומות, שחוק הריכוזיות מחייב להקטין לשתיים. הפיכת ביטוח ישיר השקעות לחברה פרטית פותרת את הבעיה.
  • הקבוצה הרוכשת מקבלת כאמור הנחה של 23% לעומת מחיר השוק. כיום, יכול כל בעל מניות למכור את מניותיו בבורסה באופן מיידי. ברגע שביטוח ישיר השקעות תהפוך לחברה פרטית, אי-אפשר יהיה לעשות זאת, ולכן השותפים לקבוצה מקבלים הנחה ניכרת.
  • כדי להפוך לחברה פרטית, חייבת משפחת שנידמן לקנות את מניות החברה בבורסה, כ-23%. היא תממן זאת מהכספים שתקבל מקבוצת הקונים.
  • בתום העסקה ירד חלקה של צור שמיר (שנידמן) מ-77% ל-67%, אך משפחת שנידמן תמשיך להיות בעלת השליטה. עם זאת, יהיה עליה להשיג את הסכמת קבוצת לאומי להחלטות מסוימות, הדורשות רוב מיוחס של 75%. לשם כך יחתם הסכם שיתוף פעולה בין הצדדים.
  • קיפול הפירמידה יאפשר לחברה הנכדה מימון ישיר לגייס הון בבורסה.
  • הקבוצה הרוכשת תקבל גם אופציות ב-30 מיליון שקל, שיאפשרו לה לרכוש כמות קטנה נוספת של מניות במחיר מוזל.
  • קבוצות ביטוח ישיר השקעות פיננסיות, כחברה פרטית, לא תהיה חייבת לדווח לציבור. עם זאת, החברה הבת ביטוח ישיר תמשיך לדווח, כי החוק מחייב כל חברת ביטוח לדווח על עסקיה ורווחיה.
ביטוח ישיר רשמה בינואר-מרץ השנה רווח נקי (לבעלי המניות) של 48.8 מיליון שקל, עליה חדה לעומת הרבעון הראשון אשתקד, שבו הרוויחה 10.3 מיליון שקל. בכל שנת 2016 היה לחברה רווח נקי של 57.2 מיליון שקל. נתונים אלו מצביעים על עליה ברווח, שהביאה לעליית שער המניה בבורסה.

תאריך:  26/07/2017   |   עודכן:  26/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלל, הפניקס וארקין ירכשו 23% מביטוח ישיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הכנסת אישרה סופית את הארכת תקופת ההתמחות של עורכי דין לשנה וחצי במקום שנה הנהוגה כיום    ח"כ גלאון: פשרה רקובה שהושגה בין הצדדים; הגילדה רוצה למנוע כניסת צעירים
איתמר לוין
מהומה בוועדה המשותפת העוסקת בהכנת חוק היסוד    לוין: החוק אינו מחדש דבר אלא אומר את המובן מאליו על זהותה של המדינה    הרצוג: אתם תקרעו את המדינה
מחלקה ראשונה
זמנהוף פרסם לראשונה את האספרנטו - השפה שנועדה לגשר בין בני אדם
יוסי ניסן
הישראלי אריאל דרבסי הישראלי הסכים לפשרה עם רשות ני"ע בארה"ב - וישלם 854 אלף דולר, למרות שכפר באישומים    דרבסי ואמיר וולדמן גרפו כ-5 מיליון ד' ביחד מרכישת מניות מובילאיי לפני הודעת האקזיט
אביתר בן-צדף
תרגיל הצניחה היה ביום שבת    רק צנחן אחד נותר לאשפוז בבית-ולים צבאי בקלוז'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il