X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ דחה את עתירתו של מחבל ששוחרר כמחווה לרשות הפלשתינית וחזר לסורו: יתרת עונשו והעונש על תנאי יופעלו במצטבר והוא ירצה 9.5 שנות מאסר
▪  ▪  ▪
הפר את התחייבותו [צילום: AP]

בג"ץ אישר (יום ה', 27.7.17) הפעלה מלאה של תקופת העונש שנותרה לאסיר ביטחוני ששוחרר כמחווה לפלשתינים וחזר לסורו. כתוצאה מכך, ירצה האיש 9.5 שנות מאסר על עבירה קלה יחסית.
חמדאן רושדי ראפת חמדאן נדון בשנת 2005 לשמונה שנות מאסר בפועל וארבע שנות מאסר על תנאי בשל יריות על מחנה דותן ויידוי בקבוקי תבערה. העונש סוכם בהסדר טיעון ובית הדין הצבאי העיר שהוא מקל עם חמדאן "במידה לא מבוטלת". חמדאן שוחרר כעבור שנתיים וחצי כמחווה לרשות הפלשתינית, ו-5.5 השנים לא ריצה הצטרפו לתקופת התנאי. חמדאן חתם על התחייבות לפיה לא יעסוק בטרור וכי ידוע לו שאם יפר אותה - ניתן יהיה להפעיל נגדו את כל יתרת המאסר.
בשנת 2008 מכר חמדאן רובה לאחר, בשנת 2011 הורשע ונדון ל-11 חודשי מאסר - התקופה בה היה ממילא במעצר. בית הדין הצבאי לערעורים קיבל את ערעור הפרקליטות הצבאית והפעיל את מלוא 5.5 שנות המאסר שלא ריצה חמדאן והפעיל במצטבר את ארבע שנות המאסר על תנאי. בג"ץ הורה לו לבחון שוב את ההיבט המשפטי של ההחלטה ובית הדין אשרר אותה.
חמדאן עתר לבג"ץ נגד פסק הדין, בטענה שתוצאתו היא עונש בלתי מידתי של 9.5 שנות מאסר על עבירה קלה. בדחותו את העתירה אומר השופט עוזי פוגלמן כי מדובר בטענות ערעוריות שאין להן מקום בגלגול שלישי. גם לגופם של דברים אומר פוגלמן כי בית הדין צדק בהפעילו את מלוא יתרת המאסר ואת תקופת התנאי:
"בית המשפט הצבאי לערעורים [פסע] בתלם חרוש בשיטתנו המשפטית שלפיו נודעת חשיבות רבה בהרתעתו של מי שזכה בהזדמנות ייחודית להשתחרר מן הכלא בטרם נשא בכל עונש המאסר שהוטל עליו; כמו גם לשיקולי גמול התומכים בכך שמי שהפר את האמון שניתן בו אגב שחרורו המותנה ישוב ויפרע את מלוא 'חובו' לחברה כפי שנגזר עליו לכתחילה".
פוגלמן מצטט בהסכמה את דבריה של השופטת ענת ברון, בדחותה עתירה נגד מאסרם המחודש של משוחררי עסקת שליט: "התוצאה של פקיעת השחרור היא מידתית - משום שהיא תואמת את מידותיו של הפתח הצר שניתן למבקשים בכתב ההקלה להשתחרר ממאסרי העולם שנגזרו עליהם. חרף חומרת מעשיהם, זכו המבקשים להזדמנות חד-פעמית - שלא ליתן על מעשים אלה את מלוא הדין.
"עם זאת, ועל-מנת למנוע את חזרתם של המשוחררים למעגל הטרור, השחרור הותנה בתנאים מחמירים האוסרים באופן גורף כל מגע עם פעילי טרור, תמיכה או סיוע לארגון טרור וכל עיסוק אחר בפעילות טרור... הנה כי כן, זכותם של המבקשים לחרות מלכתחילה הייתה מצומצמת, ותחומה בהתחייבותם של המבקשים עצמם שלא לסטות כהוא זה מתנאי השחרור".
השופטות אסתר חיות ודפנה ברק-ארז הסכימו עם פוגלמן (אם כי ברק-ארז אומרת שלדעתה די בכך שאין עילה להתערבות בשיקול דעתו של בית הדין). את חמדאן ייצגו עוה"ד אביגדור פלדמן ומירב חורי, ואת המדיננה - עו"ד יונתן ציון-מוזס.

תאריך:  27/07/2017   |   עודכן:  27/07/2017
+נתניהו הציע לטראמפ: נחל עירון תמורת הגוש
21:13 27/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה שוחח עם שליחיו של הנשיא האמריקני למזה"ת והציע להם להחיל ריבונות על יישובי גוש-עציון תמורת העברת שטחי נחל עירון לרשות הפלשתינית  ▪  ליברמן: ברוך הבא למועדון

ניחום אבלי משפחת סלומון [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י' לוין
מה יש ללמוד מהפארסה סביב הר-הבית ומהתמשכות המהומות גם לאחר ההתקפלות הישראלית    הדילמה של טראמפ מול אירן והסייבר שמפעילה מדינה זו    קוריאה הצפונית מתקרבת לטיל גרעיני
יוני בן-מנחם
הצעדים האחרונים של יו"ר הרש"פ הם חמורים מבחינתה של ישראל, אולם באופוזיציה הפלשתינית טוענים כי מדובר בהצגה גדולה לצורך הישרדות פוליטית    מבחנו של מחמוד עבאס יהיה בצעדים בשטח ולא במישור ההצהרתי, אם יחצה את "הקווים האדומים" יפסיק להיות הפרטנר של ישראל
עידן יוסף
יו"ר השדולה לפתרון הסכסוך: ״בזמן שהממשלה עסוקה בלהצית אש עם חוק הלאום ובהר-הבית, היא מתעלמת מהתמודדות עם הבעיה האמיתית - היפרדות מהפלשתינים"
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ משנה כיוון ומוביל להסלמה נגד ישראל על-רקע האירועים בירושלים ובהר-הבית. ההנהגה הפלשתינית החליטה גם לחדש את הפעילות נגד ישראל בזירה הבינלאומית ולפנות לבית הדין הבינ"ל בהאג
איתמר לוין
המרכז מסר שבג"ץ קיבל את עתירתו בנוגע לגופותיהם של שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע לפני עשרה ימים, והתיר למשטרה לקבוע תנאים לקיום ההלוויות
רשימות נוספות
"עשיתי את זה למען אל-אקצה"  /  איציק וולף
"הצלתי את הילדים, אתה שילמת"  /  איציק וולף
אבו מאזן: יוקפאו כל היחסים עם ישראל  /  יוני בן-מנחם
ישאלים חפים מפשע  /  אורי שרגיל
מלכוד 67 – מיכה גודמן  /  גד גזית
מרוץ נגד הזמן  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il