X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טלטלה נוספת בממשל טראמפ

הודח ראש הסגל בבית הלבן

הנשיא האמריקני הדיח את ראש הסגל שלו, ריינס פריבוס, ויחליף אותו בגנרל ג'ון קלי, שכיהן עד עכשיו כשר להגנה על המולדת "ריינס הוא אדם טוב, ג'ון קלי יעשה עבודה פנטסטית"
▪  ▪  ▪
ריינס פריבוס (משמאל) וסטיב באנון [צילום: איוון ווצ'י, AP]

ראש הסגל בבית הלבן, ריינס פריבוס, יוחלף בגנרל ג'ון קלי המשמש כיום כשר לביטחון המולדת. על-פי הודעת הלבן, איבד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את אמונו בפריבוס לאחר מספר כשלונות בהעברת הצעות חקיקה. הניסיון הבולט שבהם נוגע לכוונת טראמפ לבטל את רפורמת שירותי הרפואה של קודמו, האובמה-קר.
את ההודעה על פיטורי פריבוס מסר טראמפ לציבור באמצעות הודעת טוויטר שפרסם בעודו טס באייר פורס 1. פריבוס היה על אותה טיסה שהגיעה לוושינגטון מלונג איילנד, ניו-יורק. הוא ירד מבלי לומר דבר לעיתונאים. טראמפ, שירד אחריו, צעק לעבר עיתונאים שהיו במקום "ריינס הוא אדם טוב, ג'ון קלי יעשה עבודה פנטסטית. הגנרל קלי היה כוכב, עשה עבודה פנטסטית עד היום, הוא מוערך על-ידי כולם, אמריקני נהדר, נהדר, אבל ריינס פריבוס - אדם טוב", דברי טראמפ.
פריבוס כיהן כראש הסגל בבית הלבן בחצי השנה האחרונה. לטענת גורמים בבית הלבן, במהלך אותם חודשים התייחס אליו טראמפ לעתים באופן משפיל. כך, דווח בוושינגטון פוסט, כי במהלך פגישה שהתקיימה בחדר הסגלגל בבית הלבן דרש טראמפ מפריבוס להרוג זבוב שהיה בחדר ושזמזומו הפריע לו.
בניגוד לגרסת הבית הלבן, שלפיה מדובר בהחלטה לפטר את פריבוס, טוען פריבוס כי החליט להתפטר מן התפקיד בעצמו. לטענתו, מכתב ההתפטרות הוגש לטראמפ ביום חמישי האחרון. ג'ון קלי יושבע לתפקידו החדש ביום שני. את מקומו במשרד לביטחון המולדת תמלא אלאי דיוק, סגניתו.
ביום חמישי ביקר אנתוני סקאראמוצ'י, מנהל התקשורת החדש של הבית הלבן, את פריבוס בעקבות ראיונו עם כתב של כתב-העת 'ניו-יורקר'. הנשיא טראמפ אוכזב מאי-יכולתו להזיז חקיקה בקונגרס, וסבר, כי זה נובע גם מחולשתו של פריבאס.
פריבוס, עו"ד מוויסקונסין, היה לפני מינויו לראש-מטה הבית הלבן, יו"ר המועצה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית. יש לו ניסיון בקונגרס וכמה ידידים אישיים בין ראשי הרפובליקנים בסנאט ובבית הנבחרים. כבר לפני כמה חודשים, מיד עם מינויו לתפקיד, רווחו בוושינגטון שמועות על החלפת פריבוס. לאחר מינוי סקאראמוצ'י למנהל התקשורת בבית הלבן, למרות התנגדותו העיקשת, היה ברור, שימיו של פריבוס בבית הלבן ספורים. מיד אחר כך התפטר שון ספייסר, דובר הבית הלבן, שהיה מנאמניו.
הנשיא ניסה למנות את קלי לראש-המטה שלו כבר לפני כחודשיים, למרות שאין לו ניסיון בקונגרס. אז הגיב קלי באומרו, שיש לו עוד הרבה לעשות במשרד לביטחון המולדת. מאז הם נפגשו כמה פעמים, והנשיא המשיך לשכנע את הגנרל לקבל עליו את התפקיד באגף המערבי של הבית הלבן. כיוון שלקלי אין ניסיון בקונגרס, משערים, שלשכתו של מייק פֶּנס, סגן-הנשיא, תתערב כעת יותר בעניינים פוליטיים
.
נראה, כי המאמץ הראשון של קלי בתפקידו החדש יהיה לעשות סדר בבית הלבן. ליותר מדי עוזרים בכירים יש גישה ישירה לנשיא, והוא ינסה למנוע זאת. כלומר, לדרוש, שידווחו לנשיא באמצעותו. לקלי יש יחסים טובים מאוד עם הנשיא טראמפ, שהשתפרו בעקבות תמיכתו הבלתי-מסויגת בהגבלות, שהטיל הנשיא על ההגירה לארצות-הברית.
ג'ון קלי היה גנרל בנחתים, ופיקד על כוח משימה אמריקני בפלישה לעירק בשנת 2003. אחר כך היה מפקד הפיקוד המרכזי של ארצות-הברית. בנו נהרג כקצין זוטר בנחתים באפגניסטן בשנת 2010. קלי נחשב לקצין, שאומר את דברו גם כשהוא סותר את דעות הממונים עליו. כך, כשפיקד על הפיקוד המרכזי, היה ממונה על מחנה-המעצר למחבלים במפרץ גואנטנאמו בקובה. ממשל אובמה ניסה לסגור את המחנה, וקלי לא הסתיר, גם בהודעות פומביות, את תמיכתו בהמשך המעצר של מחבלים במחנה.

תאריך:  29/07/2017   |   עודכן:  30/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט העליון של המדינה הדיח את נוואז שריף והורה לפתוח נגדו בחקירה בחשד לשחיתות, לאחר שנמצאו פערים ניכרים בין רכושו לבין הכנסותיו הידועות
איתמר לוין
דרמה לילית בסנאט: מקיין הצביע נגד "הביטול הרזה" של ביטוח הבריאות שהציעו הסנאטורים הרפובליקנים בתמיכתו של הבית הלבן - והפיל את ההצעה
איציק וולף
בשל החשש להפרות סדר מגבילה המשטרה את כניסת הגברים המוסלמים להר-הבית לגברים בני 50 ויותר    נשים בכל גיל יכולות להיכנס להר    רחוב סולטאן סולימאן נסגר לתנועת כלי רכב
טל וולק
רבים טענו שעסקת ניימאר מסמנת את אובדן הפרופורציות, אבל האמת היא שכבר היו בעבר עסקות חסרות היגיון יותר מזו    בשורה התחתונה, שוק ההעברות של שחקנים מציג רווח וקבוצות מכניסות כסף יותר מאשר מוציאות
איציק וולף
הרווח הנקי של הוט בכל המחצית הראשונה של השנה זינק ב-1275% - רווח של 94 מיליון שקל לעומת הפסד של 8 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד    הוצאות המס של הוט ירדו ב-26% ברבעון השני והסתכמו בכ-29 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il