X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במקביל הביע השופט סולברג בהחלטתו ספק באשר לסופיותו של פסק דין חלקי שניתן על-ידי השופטת דניה קרת-מאיר לזכותם של קלדרון וכהן סולברג קבע עוד כי פסק הדין החלקי שותק באשר ליישום האופרטיבי (האם הם שותפים במניות, ואם כן באילו חברות ובאיזה שיעור) ולכן נצרכת השלמה מצד בית המשפט המחוזי
▪  ▪  ▪
סולברג. קיבל בקשת זילכה [צילום: פלאש 90]
זילכה. דחה דרישות קלדרון וכהן [צילום: יוסי זליגר]

קלדרון. השמחה היתה מוקדמת

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, הוציא לבקשת איש העסקים יגאל זילכה צו עיכוב ביצוע המעכב ישום צו שניתן קודם לכן במסגרת פסק דין חלקי על-ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב (המחלקה הכלכלית) - שחייב את זילכה ב"מתן חשבונות" תוך 90 ימים לאברהם קלדרון ולעודד כהן.
הצו יהא בתוקף עד למתן החלטה אחרת, ובפועל: עד ההכרעה השיפוטית בחלק מבקשת רשות ערעור שתדון עתה בפועל כערעור לכל דבר ועניין. משמעות הדבר: שמחתם של קלדרון וכהן מפסק דינה החלקי של השופטת קרת-מאיר, הייתה מוקדמת.
בכך קיבל בית המשפט את עיקר בקשתו של זילכה, לפיה אין לראות בפסק הדין החלקי של השופטת קרת-מאיר משום פסק דין סופי, וכי רק לאחר השלמת ההליכים יוכרע אם קלדרון וכהן אכן שותפים בקבוצת קווינקו, ואם כן - באילו חברות ובאיזה שיעור; ובכלל - גם אם הם שותפים, האם בהתחשבנות הסופית מגיעים מהם כספים לזילכה ו/או לחברות בהן הם שותפים, כטענתם; והאם כשותפים, אם בכלל, הם קיימו את התחייבויותיהם הכספיות והמשפטיות כלפי החברות הציבוריות הנמנות עם קבוצת קווינקו.
זילכה יוצג בבקשתו לבית המשפט העליון על-ידי עורכי הדין אופיר בלום, רון ברקמן ויאיר לדר. קלדרון וכהן יוצגו על-ידי עורכי הדין רם ז'אן, יניב דקל, רועי דותן.
הצו ניתן במסגרת בקשה שהגיש זילכה למתן רשות ערעור, וזאת לאחר שהשופט סולברג הגיע למסקנה, כי פסק הדין החלקי שניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב על-ידי השופטת דניה קרת-מאיר, שקבעה כי קלדרון ועודד כהן הינם שותפים בעסקיו של זילכה, אינו פסק דין סופי.
השופט סולברג קיבל כאמור את טיעוני זילכה, במהותם, קבע כי לא ניתן ליישם את פסק הדין החלקי שניתן על-ידי השופטת קרת-מאיר. בנסיבות אלה קבע סולברג, כי אין מקום ליתן רשות ערעור לגופו מאחר שפסק הדין החלקי אינו סופי, ויש להשלים חלקים מכריעים הימנו:
  • "אכן, פסק הדין החלקי מעורר ספק באשר לסופיותו, בכל הנוגע לסעד של הקניית בעלות במניות למשיבים ולהיקפו. משפסק הדין החלקי שותק לעניין הישום האופרטיבי של המסקנות העולות ממנו, נצרכת השלמה מצד הערכאה הדיונית בעניין זה. אין בכוונתי להשיג את גבולו של בית המשפט המחוזי בכל הנוגע לאופן שבו תינתן השלמה זו, אם הדבר יכול להעשות על יסוד החומר שבתיק או שנדרש הליך נוסף; אך רק לאחר שיתן בית המשפט המחוזי את דעתו לעניין ישום מסקנת פסק הדין החלקי על שאלת הבעלות במניות, ניתן יהיה לומר שפסק הדין סופי".
השופט סולברג הורה לקלדרון ולכהן להגיש עד 30 באוגוסט את תשובותיה באשר לבקשת זילכה ליתן צו עיכוב ביצוע קבוע למתן החשבונות, וזאת עד לסיום ההליכים בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב (התיק הועבר להמשך טיפולו של השופט מגן אלטוביה). לאחר מכן יתן בית המשפט העליון את החלטתו.
החלטת בית המשפט העליון מחייבת עתה את בית המשפט המחוזי להידרש מחדש לעצם טיעוניהם של קלדרון וכהן לשותפות בעסקיו של זילכה, ואם כן: באילו חברות בדיוק, באיזה שיעור, והאם הם נתנו את חלקם לשותפות הנטענת והזרימו כספים במקביל לזילכה כשיעור חלקם הנטען בחברות.
השופט סולברג קבע מפורשות, כאמור, כי פסק הדין החלקי מעורר ספק באשר לסופיותו, "בכל הנוגע לסעד של הקניית בעלות במניות למשיבים ולהיקפו". בית המשפט המחוזי יידרש להשלים הליך זה ולשמוע עדויות ולקבל מחדש ראיות מהצדדים שיתמכו בטיעוניהם. הליכים אלה, שנפתחו בשנת 2012 בתביעת קלדרון-כהן (ת.א. 55526-12-12), צפויים להימשך עוד שנים רבות עד ההכרעה הסופית.

תאריך:  30/07/2017   |   עודכן:  30/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופט סולברג קיבל בקשת יגאל זילכה ועיכב מתן חשבונות לקלדרון ולעודד כהן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
איזנקוט אומר כי "הקלה בעונשו של אזריה תישקל בכובד ראש" ורומז למשפחה לוותר    "ביה"ד הצבאי אמר את דברו באופן חד וברור. התקיים הליך ערכי ומקצועי"
אלעזר לוין
91 שקל למ"ר לחודש בממוצע בתל אביב, 86 שקל למ"ר בהרצליה, 76 שקל ברמת גן    גם בענפי המסחר והמחסנים תל אביב היא היקרה ביותר
אלעזר לוין
תשלם למשפחות ווסרמן ושפר 34 מיליון שקל ותעביר למקום מרפאה מרכזית
עידן יוסף
תיקון חדש לחוק מאפשר ביטול אזרחותו גם שלא בפניו וגם גורמי הביטחון סבורים שביטול אזרחותו של הח"כ לשעבר יהווה גורם הרתעתי
איציק וולף
שר הביטחון, שהיה בתחילת פרשת אזריה מתומכיו הבולטים של החייל היורה, קורא למשפחת אזריה שלא להגיש בקשת ערעור על החלטת בית הדין הצבאי להותיר את ההרשעה ואת העונש על-כנם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il