עובדי התחזוקה בחברת התעופה אל-על הכריזו (יום א', 6.8.17) על סכסוך עבודה בטענה כי הנהלת החברה סרבה להתייחס באופן ענייני לדרישותיהם כפי שהוצגו במשא-ומתן. מגזר התחזוקה בחברת אל-על מונה כ-1,400 עובדים. הכרזה על סכסוך עבודה תאפשר להם באופן עקרוני לפתוח בשביתה בעוד כשבועיים - בעיצומה של עונת התיירות העמוסה ביותר בשנה, עם סיום חופשת הקיץ ולקראת חופשות החגים.
לטענת ועד העובדים ישנו גידול מתמשך בכמות המטוסים שבהם מצטיידת אל-על לעומת גידול מועט יחסית בכמות עובדי התחזוקה. לטענתם, מדובר בפער לא פרופורציונלי היוצר עומס רב על העובדים.
עוד טענו נציגי העובדים במהלך ניסיון המשא-ומתן כי חברת אל-על עושה שימוש בעובדי התחזוקה לצורך הגדלת הכנסותיה, בדברים אשר אינם קשורים לעבודתם או למטוסים. כך, טענו כי החברה מתקשרת בהסכמים עם גופים וחברות תעופה חיצוניות תוך כדי הגברת עומס העבודה המוטל על עובדי התחזוקה, בהטלת משימות נוספות כגון ביצוע תחזוקה למטוסים חכורים ולמטוסי חברות אחרות וכתוצאה מהטמעת מערכות מסווגות וכל זאת באופן חד-צדדי ומבלי לשתף את נציגי העובדים ומבלי לתגמל את העובדים בשל עבודות אלה.
בנוסף, טוענים העובדים שהנהלת אל על מתכוונת להעביר עבודות נוספות למיקור חוץ עקב חוסר עתידי בשטח רצפה בהאנגר, באופן שיהווה פגיעה בתנאי העסקתם של העובדים. לטענתם, דרך יצירתית נוספת של חיסכון בכסף לחברה בא כאשר החברה החליטה על דעת עצמה להטיל על העובדים לימוד עצמי, בין היתר בזמנם החופשי, ובכך חוסכת עלויות ניכרות של הדרכה פרונטאלית.
"הנהלת החברה בחרה שלא לנהל מו"מ ענייני עם נציגי מגזר התחזוקה ומונעת אפשרות להגיע להסכמות בדבר תנאי עבודה ראויים", טענו והוסיפו כי כישלון המשא-ומתן מול מגזר התחזוקה בא לאחר שהנהלת אל-על חתמה על הסכמים עם מגזרים נוספים בחברה.