X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע משבר הביצים המתפתח במדינות מערב אירופה, משרד החקלאות בוחן את הגדלת מכסות הביצים המקומיות על-מנת להבטיח אספקה סדירה במהלך תקופת החגים
▪  ▪  ▪
[צילום: אליס אמנדולה/AP]

בימים האחרונים התקבלו דיווחים במדינות מערב אירופה על עשרות מיליוני ביצים הנגועות בקוטל חרקים אשר הגיעו לשווקים וחשודות כמסוכנות לציבור. החומר המסוכן, אשר נמצא בקוטל החרקים, מיועד במקורו לטיפול בטפילים חיצוניים ומשתמשים בו לכלבים ולחתולים. מקורו של הזיהום בהולנד, ברם נפגעו ממנו יבואני ביצים מגרמניה, מבלגיה ומצרפת.
גרמניה, בלגיה וצרפת אינן מאושרות לייבוא ביצים לישראל, והייבוא האחרון של ביצים מהולנד לישראל היה בשנת 2014. בעת הצורך, עיקר היבוא לישראל מתבצע מספרד. על-מנת לחדד את הנהלים ניתנה הוראה לא לאשר ייבוא ביצים מהולנד אם תגיע בקשה לכך.
על-מנת לוודא שמגדלי התרנגולות לביצים בישראל אינם משתמשים בחומר או בקבוצת החומרים בהם השתמשו בהולנד, פנה מנכ"ל משרד החקלאות אל השירותים הווטרינריים על-מנת שיערכו בדיקה מקיפה כדי לוודא שלא נעשה שימוש בישראל בחומרים אשר התגלו באירופה.
במקביל, במשרד החקלאות החליטו שלא להסתכן, והחלו בבדיקה של השפעות האירוע במערב אירופה על אספקת הביצים הסדירה לציבור, כיוון שבתקופת החגים, המאופיינים בצריכה גבוהה, הפער מושלם מייבוא מבוקר. הבטחה של אספקה סדירה של ביצים לצרכנים בתקופת החגים עומדת בראש סדר העדיפויות של המשרד. במכתב ששלח (יום ב', 14.8.17) מנכ"ל המשרד, שלמה בן-אליהו, אל יו"ר מועצת הלול, צפניה שאולקר, הנחה אותו להגיש המלצות בתוך כעשרה ימים בדבר הצורך של הגדלת מכסות הביצים המקומית, כך שתבטיח אספקה סדירה של ביצים לתושבים, בדגש על תקופת החגים. במכתבו, הדגיש בן-אליהו, כי המשימה הראשונה של הענף היא שלא תחסר אפילו ביצה אחת במהלך תקופת החגים.
ענף הלול בישראל מפוקח ובמסגרתו מחולקות מכסות ביצים למגדלים השונים. על-מנת לפעול ביעילות המקסימלית נקבעת מכסת הביצים בצורה כזו אשר תתאים לביקוש בכלל ימי השנה. בתקופות בהם גובר הביקוש לביצים על ההיצע הקבוע, כדוגמת תקופת החגים, נפתחות מכסות זמניות לייבוא אשר מהוות כחלקיק האחוז מכלל הייצור המקומי.

תאריך:  15/08/2017   |   עודכן:  15/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכסות הביצים המקומיות צפויות לגדול
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חשוב יותר שיגדל היכות הביצים
ישע   |  15/08/17 12:08
2
למה בכלל ליבא כשאפשר לייצר פה. ל"ת
אף אחד  |  15/08/17 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בשנים 2015 ו-2016 ימי האשראי הממוצעים עמדו על 87 יום ומתחילת השנה חלה התארכות חריגה בימי האשראי, שהגיעו לשיא של 96 יום
אביתר בן-צדף
כטב"ם אירני מדגם סאדֶג התקרב ללא אורות וללא התרעה לנושאת-המטוסים האמריקנית נימיץ, וסיכן את בטיחות מטוסי-הקרב, שהמריאו ונחתו עליה. הכטב"ם האירני טס במרחק של פחות משלוש מאות מטר מהספינה האמריקנית, ומפעיליו לא נענו לקריאות האמריקנים בקשר להרחיקו
עידן יוסף
"ציר כספים" של חמאס לתמיכה במשפחות מחבלים שנועד לעודד פעילות טרוריסטית, נחשף בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה    נתפסו כרבע מיליון שקלים
אלעזר לוין
ירכוש מרמ"י מגרש בטירת הכרמל, לבניין בן 120 דירות    ישלם בעד המגרש כ-36 מיליון שקל    סבג - בעל השליטה בחברת כוח האדם המובילה או.אר.אס.
אביתר בן-צדף
למרות שחיל-האוויר האמריקני פתח את המקצועות בכוחות המיוחדים בפני נשים, לא הצליחה עדיין שום אישה להתקבל לקורס להכשרה עקב הספים הגבוהים לקבלה ליחידה    בחודש אוגוסט החלה חיילת את הכשרתה, ועוד אחת מנסה להתקבל ליחידה - אחרי ששלוש לא הצליחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il