X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האגרה כפולה מהסכום שנפסק

עו"ד יקבל 1.25% מתביעתו

אלי בן-דור תבע 8 מיליון שקל מחברת משכנות מוצא, אותה ייצג במשך 15 שנה שנלר קבע: החברה תשלם 100,000 שקל בלבד - ללא החזר הוצאות
▪  ▪  ▪
מיזם היוקרה "ארזה" [צילום: אזורים]

עו"ד אלי בן-דור ומשרדו יקבלו מחברת משכנות מוצא הפרשי שכר טירחה בסך 100,000 שקל - לעומת תביעה של 8 מיליון שקל שהגישו. כך קבע (30.7.17) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ישעיהו שנלר.
בן-דור ומשרדו היו בשנים 2010-1995 עורכי דינה של משכנות מוצא, שבנתה את מיזם היוקרה "ארזה" במוצא עילית, עד למכירתו לאזורים תמורת 153 מיליון שקל. שכר טירחתם היה 1.5% ממכירת הדירות עד 110 מיליון דולר ו-2% מעל סכום זה, וכן מקדמות בסך 7,000 דולר לחודש. בפועל שולמו מקדמות נמוכות יותר והמשרד קיבל 2.8 מיליון שקל (שהם 3.6 מיליון שקל בערכים ריאליים).
המשרד טען בתביעתו, כי הפסקת ההתקשרות עימו תוך הסתרת העובדה שהחברה עומדת למכור את המיזם, מהווה הפרה יסודית של ההתקשרות ולכן הוא זכאי לפיצויי ציפייה וקיום בסך 8 מיליון שקל. לחלופין תבע המשרד 6.2 מיליון שקל תמורת העבודה שכבר ביצע. באופציה השלישית תבע המשרד 2.7 מיליון שקל - מלוא המקדמות לאורך תקופת עבודתו.
שנלר קבע, כי הפסקת ההתקשרות נעשתה כדין וכי המשרד לא יכול היה לצפות - ובפועל גם לא ציפה - שאם יימכר המיזם, ימשיך הרוכש להעסיק אותו. משכנות מוצא דווקא הציעה לרוכשים להעסיק את בן-דור, אך הללו דחו את ההצעה. עוד הוא אומר כי משכנות מוצא ניסתה למכור את המיזם כבר ב-2007, ולכן לא ניתן לומר שהמכירה כעבור שלוש שנים נועדה בין היתר לאפשר לה להתחמק מהתשלום לבן-דור.
עוד נדחתה טענתו של בן-דור לפיה נטל חלק בייזום העסקה בה רכשה משכנות מוצא את הקרקע למיזם תמורת 21 מיליון דולר - שכן בן-דור כלל לא הזכיר זאת במסמכים שהוא עצמו ניסח בזמן אמנת. בן-דור גם הסכים להפחתת התשלומים החודשיים ואף לאיפוסם, מוסיף שנלר, ולכן אינו יכול לתבוע כעת להשלים אותם לסכום שנקבע.
התשלום המגיע למשרד, ממשיך שנלר, הוא תמורת העבודה שביצע עד להפסקת ההתקשרות בניכוי הסכומים שכבר שולמו לו. הוא קבע שמדובר ב-40% מהעבודה ובהתאם לכך - 40% משכר הטרחה. בן-דור עצמו טען שציפה לקבל 1.65 מיליון דולר. 40% מסכום זה הם 660,000 דולר, בן-דור כבר קיבל 632,000 דולר, כך שנותרו לתשלום 28,000 דולר בלבד.
בשולי הדברים, מעיר שנלר כי התנהלותה של משכנות מוצא לא הייתה ראויה כאשר מדובר ביחסים עם עורך דין ששירת אותה 15 שנה. בשל הפער העצום בין סכום התביעה לבין הסכום שנפסק, לא יקבל בן-דור הוצאות. יצוין, כי האגרה בתביעה הסתכמה ב-200,000 שקל - והיא לבדה כפולה מן הסכום שיקבל המשרד. את בן-דור ייצגו עוה"ד אבי שרף ונירית וינבך, ואת משכנות מוצא - עוה"ד ניר אמודאי וגיל לבקוביץ.

תאריך:  17/08/2017   |   עודכן:  17/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משפחת המחבל לא תקים סוכת אבלים    הפיגוע מהווה עליית מדרגה במתיחות בין חמאס לארגונים הסלפיים ברצועת עזה    צה"ל הרס בית מחבל מהפיגוע שבו נהרגה הדס מלכא
אביתר בן-צדף
חמשת נוסעי המסוק נעדרים    צוותי חיפוש מצאו שברים כשלושה ק"מ מהחוף
איתמר לוין
ריבלין: השופטת חיותה כוחן-עומר לא פעלה כיאות כאשר קיימה דיון במעמד צד אחד בבקשת המשטרה להחזיק רכוש תפוס, החליטה לקונית "כמבוקש" ואפשרה את ההחזקה עד תום ההליכים המשפטיים
איציק וולף
התעשיה האוירית סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 21 מיליון דולר    ירידה של 2.1% במכירות    צבר ההזמנות: 11.4 מיליארד דולר
איציק וולף
ג'ורג' בוש האב וג'ורג' בוש הבן מותחים ביקורת מרומזת על הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, שהשווה בין ניאו-נאצים למפגיני שמאל    "על אמריקה לדחות תמיד גזענות ושנאה על כל צורותיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il