X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנגד הבכיר מייקל סילֶר הוביל שני מסוקים בלק הוק למשימה מיוחדת בצפון סוריה - סיוע לחילוץ בני ערובה אמריקניים, ששבה דאעש בתחילת המשימה הוא נפצע ברגלו הימנית, ואיבד דם, אך המשיך לטוס חמש שעות, עד תום משימתו
▪  ▪  ▪
[צילום: U.S. Navy photo ]

הנגד הבכיר מייקל סילֶר עוטר בשנת 2014 כטייס השנה של הצבא האמריקני ובכוכב הכסף - העיטור השלישי בחשיבותו בארצות-הברית - לאחר שגילה גבורה במהלך משימה לילית בסוריה, שבתחילתה נפצע, אך המשיך להטיס את מסוקו חמש שעות - עד תום המשימה כשרגלו מדממת. הפנטגון חשף בימים האחרונים פרטים על-אודות המשימה, שהייתה ב-3-2 ביולי 2014.
סילבר הוביל צמד מסוקים בלק הוק, שחדרו לעומק סוריה במשימה בת עשר שעות טיסה, שהוא תכנן בקפידה. צמד המסוקים מרג'ימנט האוויר 160 למבצעים מיוחדים סייעו לכוח דלתא, שפעל בעומק צפון סוריה, כדי לאתר את העיתונאי ג'ימס פולי ובני-ערובה אמריקניים נוספים, ששבו אנשי דאעש, ולחלצם.
הכוח המוסק חדר בחשכה כמעט מוחלטת, שחייבה את הטייסים להפגין כישורי הטסה מעולים, תוך שימוש בציוד לראיית ליילה. בכוח היו עשרים וארבעה לוחמים מכוח דלתא. הם הונחתו ליד בית-זיקוק לדלק בעיר ראקה, בירתו של דאעש בסוריה, כשמסוקים בלק הוק מחפים עליהם מקרוב מן האוויר יחד עם מטוסים ועם כטב"מים.
סילר נורה מהקרקע, ורגלו הימנית נפגעה, בשלב הראשוני של הפשיטה, ואיבד הרבה דם. למרות זאת המשיך להוביל את צמד המסוקים, ולבצע את משימתו. הפציעה הקשתה עליו לתפעל את מסוקו, כיוון שהדוושה הימנית שולטת בתנועת המסוק. נראה, כי טייס-המשנה לקח את ההגאים כשסילר טיפל בפציעתו.
בחיפוי כטב"מים, מטוסים ומסוקים, פשטו אנשי כוח דלתא על יעדם, אך לא מצאו בו את בני-הערובה, אלא רק אנשי דאעש, שניסו למנוע את ההשתלטות על בסיסם. אנשי דלתא אספו במקום שבויים, ציוד ומסמכים, ועזבו את האתר כעבור כשעה ל"מדינה שכנה".
בפשיטה על ראקה הודתה ממשלת ארצות-הברית, בראשונה מתחילת מלחמת האזרחים במדינה בשנת 2012, שכוחותיה חודרים לסוריה. למרות שלא הצליח לחלץ את בני הערובה, הסתמך מבצע החילוץ על מודיעין מבוסס, אמרה בזמנו ליסה מונאקו, יועצת הנשיא אובמה ללוחמה בטררור.
כחודש אחרי הפשיטה הפיץ דאעש סרטי וידאו, שבהם נראה מוחמד אֶמוואזי, נתין בריטי, ששימש תליין בדאעש (ונודע כ'ג'ון ג'יהאד'), עורף את ראשו של פולי. אמוואזי חוסל בפשיטת כטב"מים בנובמבר 2015.
סילר גובס עם שובו מהמשימה, ונאלץ להשתמש בקביים. הוא שב לשרת ברג'ימנט האוויר 160, שמוצב בבסיס פורט קמפבל בקנטאקי, ועלה בינתיים בדרגה. לאחר שובו מהמשימה עוטר באות לב הארגמן על פציעתו ובכוכב הכסף. בסוף 2014 נבחר לטייס השנה בצבא האמריקני.

תאריך:  19/08/2017   |   עודכן:  19/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
לארצות-הברית יש עשרה פיקודים לוחמים עצמאיים, שכפופים ישירות לשר ההגנה    עד עתה פעל פיקוד הסייבר בכפוף לפיקוד האסטרטגי ולסוכנות לביטחון לאומי, שעוסקת בהאזנה
יצחק דנון
44 רוכשי דירות בפרויקט היוקרה בנתניה תובעים 4.2 מיליון שקל, בטענה לאיחור של חודשים במסירת דירותיהם ולליקויים קשים שהתגלו בהן
יצחק דנון
ארגון העובדים מבקש לבטל את התקנות לשעת חרום, מכוחן הוצאו צווי ריתוק לעובדי הכור בדימונה, ולהתיר לנציגיו להתראיין בתקשורת
אביתר בן-צדף
תאונה קטלנית שנייה לנחתים תוך פחות מחודש    השנה אירעו אחת-עשרה תאונות לכלי-טיס של הנחתים, ונהרגו בהן עשרים איש    לפי הסטטיסטיקה, זו השנה הגרועה ביותר בתולדות זרוע האוויר של הנחתים מאז 2004
איציק וולף
פנייה למפכ"ל המשטרה: מנע את חילולי השבת היח"צניים של המשטרה ברשתות החברתיות המתקיימים בניגוד לפקודות    דוברת המשטרה בחרה להתעלם באופן מופגן משאילתה בנושא: "אנחנו לא מתייחסים לזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il