X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיריית חיפה באמצעות חברת CAR2GO תפעיל החל ב-15 בנובמבר 100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי שלב ההרצה לנסיינים יחל באוקטובר
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

השר להגנת הסביבה זאב אלקין, ראש עיריית חיפה יונה יהב, יו"ר קק"ל דני עטר ומנכ"ל חברת CAR2GO גיל לייזר הכריזו (יום ג', 22.8.17) על יציאתו לדרך של מיזם הרכב השיתופי החשמלי הראשון מסוגו בארץ.
כ-100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי יחלו לפעול במסגרת מיזם תחבורה שיתופית שיחל לפעול בחודש אוקטובר בחיפה. במסגרת שלב ההרצה, שיימשך עד חודש נובמבר, יצורפו כ-1,000 מינויים, שיהוו חלוצי המיזם, לתקופת ניסיון ללא תשלום על דמי מינוי ודמי הרשמה. זאת, על-מנת לבחון את הפרויקט על כל היבטיו ומרכיביו ולדייק אותו בהתאם לצרכי המשתמשים. ההרשמה למיזם כנסיינים תחל החל מהיום באמצעות הרשמה באתר ייעודי.
מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 14-4 כלי רכב פרטים מהכביש. המיזם עתיד להתרחב לאזור הקריות ובכך להפוך לבעל השפעה על כל המטרופולין.
הושקעו בו למעלה מ-20 מיליון ש"ח והוא ממומן ע"י קק"ל, המשרד להגנת הסביבה, עיריית חיפה וחברת CAR2GO.
בשלב הראשון יכלול המיזם 40 מכוניות, ועם יציאתו לקהל הרחב, צי הרכב יעמוד על כ-100. רכב הרנו זואי מעניק אורך חיי סוללה של קרוב ל-150 ק"מ נסיעה בין טעינה לטעינה, והוא בעל 5 מקומות ישיבה עם מרווח פנימי רכב.
במהלך השבועות הקרובים יוסבו בהדרגה כ-300 מקומות חנייה בשכונות מגורים ובמקומות מרכזיים בעיר כגון תחנות רכבת ומרכזי בילוי ותעסוקה. מעבר לסימון המיוחד על המדרכה יהיה תמרור המציין כי החניה היא עבור רכבי המיזם בלבד. בנוסף, יוצבו 30 עמדות טעינה באתרים מרכזיים.
על-מנת שהמיזם יהיה יעיל, יחס החניות בהשוואה לכלי רכב הוא 1 ל-3, וזאת כדי לאפשר תנועה של כלי רכב מנקודה א' לנקודה ב'. כלי הרכב יהיו בשימוש על יד מספר רב של אנשים ביום אשר לעיתים ירצו להגיע לאותו מקום בטווח זמן קרוב, ולכן מקובל בכל מיזם של רכבים מסוג זה להסב מספר חניות ביחס של לפחות 1 ל-3.
מיקומי החניות נבחרו בקפידה על-ידי צוות מומחים מאגפים שונים בעירייה תוך התחשבות במקומות המגורים של התושבים. מיקום החניות יהיה לרוב במקומות שבהם יש גישה לחניה מבחינה גאוגרפית והליכה אליה מכל קצוות השכונה היא נוחה. לרוב נבחרו מקומות בשטחים ציבוריים בקרבת גנים ציבוריים ומקומות בהם יש היצע רב של חניה.
כמו-כן, בנוסף למקומות החנייה הייעודים של הפרויקט, בכפוף לחוק עירוני שמאפשר חניה חינם למשך שעתיים לרכבים היברידיים וחשמליים בעיר, העירייה תדאג לספק אישור מיוחד שכל רכבי השירות יוכלו להחנות בכחול-לבן למשך שעתיים ללא עלות.
למי מיועד השירות?
מיזם הרכב החשמלי השיתופי מיועד בעיקר לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר. למשל, לתושבים ללא רכב פרטי או שמתניידים בקטנוע וזקוקים לרכב מעת לעת, וכן לאזרחים המגיעים בתחבורה ציבורית לעיר ומעוניינים להתנייד בתוכה. אחד היתרונות הבולטים במודל שהתשלום הינו לזמן הנסיעה בלבד ואין צורך להתחייב לשימוש לפרק זמן ממושך.
איך זה עובד?
כלי הרכב השיתופיים פזורים בעמדות חניה ייעודיות ברחבי העיר. תושבי העיר נרשמים לשירות באתר אינטרנט ייעודי באופן חד-פעמי ומקבלים כרטיס חכם אישי ותדרוך לגבי השימוש בשירות.
בסיום ההרשמה המשתמש יכול לבצע הזמנה לכל אחת מהמכוניות המפוזרות ברחבי העיר, באמצעות יישומון ייעודי או דרך המוקד הטלפוני. ההזמנה של הרכב מתבצעת כאמור כ-15 דקות לפני הנסיעה או באופן מיידי.
לאחר ביצוע ההזמנה, התושב מגיע אל הרכב שחונה בחנייה ייעודית, מצמיד את הכרטיס החכם על השמשה, או פותח באמצעות המכשיר הנייד את הרכב, מבצע בדיקה שהרכב תקין, מתניע ונוסע. בתום השימוש, משיב המשתמש את הרכב לכל חנייה ייעודית לרכב זה ברחבי העיר.
בתום השימוש המשתמש לוחץ על כפתור סיום הזמנה, והמערכת מבצעת חיוב אוטומטי של כרטיס האשראי של המשתמש, בהתאם לכמות הדקות שבוצעו.
איך ניתן לבצע הזמנה של רכב?
באמצעות יישומון סלולרי: למשתמשים תינתן האפשרות לבצע הזמנה ולעקוב אחר השימוש בשירות. הזמנה מראש ל-15 דקות. היישומון יאפשר באופן ידידותי יישומים נוספים כגון קבלת הכוונה אל מקום הרכב הנבחר, מיון כלי הרכב הקרובים לפי מרחק, הכוונה ברגל אל הרכב המוזמן ופתיחת הרכב ונעילתו.
באמצעות מוקד שיקשר לשירות הלקוחות הטלפוני יינתן מענה לתקלות וכן תינתן האפשרות לביצוע הזמנות/הארכה/ביטול הזמנות בכל רגע נתון.
כמה זה יעלה?
התמחור שנקבע לשירות הוא בין עלות נסיעה באוטובוס לבין עלות לנסיעה במונית מיוחדת ויעמוד של 1.5 שקל לדקה, באופן המהווה 50-35 אחוז פחות מנסיעה במונית.
יונה יהב ראש עיריית חיפה, אמר כי "המיזם יסייע במיוחד למי שאין באפשרותו להחזיק כלכלית רכב פרטי ומהווה חלק מהוזלת עלויות המחיה לזוגות צעירים, לסטודנטים וכל לתושב בעיר".

תאריך:  22/08/2017   |   עודכן:  22/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה בישראל: מיזם רכב חשמלי שיתופי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
רחמים ששון תובע 2.5 מיליון שקל מאחיו שמעון ששון בטענה להכפשתו בפני לקוחות    לאחים שתי חנויות צמודות ברחוב מלכי ישראל בירושלים
יצחק דנון
חברות פנאקסיה ולומינרה דרם טוענות שמנהל המו"פ שלהן, יונתן ללוש, העביר את סודותיהן לרופאה אנה מריה שור. ובן זוגה
אלעזר לוין
ארבעה יזמים יבנו 334 דירות ביבנה במחיר למשתכן    דירת 90 מ"ר - כ-820 אלף שקל    דירות נוספות יימכרו בשוק החופשי במחיר מלא
יצחק דנון
מבקשת מבית הדין לעבודה לאסור על עובדי מגזר התחזוקה לשבש את טקס קליטתו של מטוס ה"דרימליינר" הראשון, האמור להתקיים מחר בנוכחות 2,400 מוזמנים
אביתר בן-צדף
זאת למרות המתיחות עם קוריאה הצפונית    בתרגיל השנתי אולצ'י יהיו תרגילי הגנה והרבה משחקי מלחמה ממוחשבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il