X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שישה מבני שבט אבו-מדיעם יחזירו למדינה 263,000 שקל מתוך עלויות הפינוי החוזר ונשנה מאדמות ערקיב שבנגב וישלמו הוצאות בסך 100,000 שקל
▪  ▪  ▪
שמונה פינויים ב-2010 [צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90]

שישה בדואים בני שבט אבו-מדיעם ישלמו למדינה 263,000 שקל - חלקם בהוצאות פינויים מאדמות אזור ערקיב, אליו פלשו שוב ושוב עשרות מבני השבט. כך קובע (16.8.17) סגן נשיאת בית משפט השלום בבאר שבע, עידו רוזין.
התביעה הוגשה במקור נגד 34 פולשים, אך עם 28 מהם הושגו הסכמי פשרה. תביעת המדינה הסתכמה ב-1.7 מיליון שקל, כאשר 1.4 מיליון שקל מתוכם התייחסו לפינוי הפולשים ביולי 2010. יתרת הסכום נתבעה בשל שבעה פינויים נוספים באותה שנה, לאחר שמקצת מן הפולשים חזרו לשטח.
רוזין דחה את כל טענותיהם של ששת הנתבעים שנותרו נגד הליכי הפינוי. הוא אומר כי שורה של פסקי דין קבעו שהקרקע שייכת למדינה ושהם פלשו אליה שלא כדין, וכי המדינה הייתה רשאית לבצע את הפינויים כראות עיניה. נדחתה גם הטענה בדבר עיכוב בפינויים, שכן הזמן חלף בשל ריבוי ההליכים בהם היה צורך לנקוט נגד הפולשים.
רוזין מדגיש: "הנתבעים עיוולו כלפי המדינה בהתנהגותם, תוך עצימת עיניים והבעת אדישות לנזקים פוטנציאליים העלולים להיגרם כתוצאה ישירה ממעשיהם או מחדליהם - אשר התממשו בפועל - באופן שיש בו כדי לחייבם". הוא מציין, כי הנתבעים חוזרים ופולשים עד עצם היום הזה לקרקעות המדינה, תוך שהם ממשיכים להתעלם מן הנזקים שנגרמים למדינה.
"אותם אזרחים הפולשים לאדמות מדינה הינם פורעי חוק", ממשיך רוזין. "בפלישות החוזרות ונשנות יש משום התרסה נגד שלטון החוק, תוך זלזול בעקרונות היסוד של שיטתנו ותוך סיכון חיי אדם. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך, כי לפחות בחלקה נובעת מציאות זו ממצוקה. מצוקה, קשה ועמוקה ככל שתהיה, אינה יכולה להצדיק הפרת חוק. הפרות חוק, שימוש באלימות ופגיעה בשלטון החוק - הן כולן דרכי פעולה שלא ניתן לקבל במדינת חוק מתוקנת".
מאחר שכאמור רוב הנתבעים הגיעו להסכמים עם המדינה, קבע רוזין שששת הנתבעים הנותרים ישאו ב-20% מעלויות הפינויים, וישלמו הוצאות בסך 100,000 שקל. את המדינה ייצגו עוה"ד גלי חדאד ולירון שי, ואת הנתבעים - עו"ד חאלד סואלחי.

תאריך:  23/08/2017   |   עודכן:  23/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עידו רוזין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
זה היה ההסבר של החברה לנחיתת ביניים לתדלוק בפריז בטיסה לניו-יורק שהייתה אמורה להיות ישירה    השופטת: אני לא מאמינה לטענה הזאת, המלמדת על מחדל ורשלנות
עידן יוסף
הדרימליינר 787 הקרוי "אשדוד" התקבל בנתב"ג בהתזת סילוני מים כמיטב המסורת התעופתית    רכש 16 המטוסים מסוג זה עלה למעלה מ-1.25 מיליארד דולר
אלעזר לוין
הקונים ישלמו 70% ממחיר הדירה עם קבלת המפתח    בונה 124 דירות
איתמר לוין
הפרקליטות מדווחת שהשלמות החקירה האחרונות שביקש מנדלבליט מתבצעות בימים אלו ולאחר מכן ניתן יהיה לקבל החלטה בפרשה, שבמרכזה עומדת שרה נתניהו
עידן יוסף
משטרת ישראל עצרה גבר החשוד ששרף למוות כ-80 תוכים חיים בראשון לציון על-רקע סכסוך עם שוכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il