X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל השירותים הוטרינריים תוקף במכתב חריף וחריג את ארגון "ישראל נגד משלוחים חיים" שהתלונן על משלוח מקנה הסובל מתחלואה שמגיע בספינה מפורטוגל בדיקה העלתה שלא היו דברים מעולם "המידע הכוזב שהופץ פגע באמינות מוסדות המדינה אל מול השלטונות בפורטוגל והשחיר את שם היבואן"
▪  ▪  ▪
המקנה הושם בהסגר לחינם [צילום אילוסטרציה: AP/Daniel Ochoa de Olza]

מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות תוקף את ארגון "ישראל נגד משלוחים חיים", לאחר שזה הפיץ תלונת שווא אודות ייבוא מקנה חולה בספינה המגיעה לישראל מפורטוגל.
מדובר בתלונה שהועברה אל השירותים הוטרינריים ב-5 באוגוסט האחרון, ולפיה על סיפונה של הספינה שיצאה מפורטוגל נמצא מקנה חולה, הסובל משיעורי תמותה חריגים. עוד ציינה התלונה כי צוות הספינה שידר הודעת מצוקה וביקש סיוע וטרינרי.
לדברי ד"ר שלמה גראזי, המנהל בפועל את השירותים הוטרינריים, למרות החשש שמדובר במידע כוזב פעלו השירותים הוטרינריים ומשרד החקלאות במשך כמה ימים כדי לברר האם מדובר בשמועה נכונה או לא. במסגרת הצעדים הללו נוצר קשר עם היבואן, עם צוות הספינה, עם נמל המקור שממנו יצאה הספינה ועם רשות הספנות ונמל חיפה. בבדיקה עם נמל המוצא בפורטוגל עלה כי לא היו כל אינדיקציות לבעייתיות במשלוח המקנה.
הספינה הגיעה לנמל חיפה ב-8 באוגוסט ולאחר בדיקה ביטחונית עלו על סיפונה שני רופאים וטרינריים ממשלתיים. לאחר שבדקו את בעלי החיים ותחקרו את נציג היבואן ואת קפטן הספינה הגיעו למסקנה שאין כל תימוכין לתלונה. המקנה הועבר להסגר ובמעקב שנערך שם לא נמצאו כל ממצאים המצביעים על תחלואה או על תמותה חריגה.
לטענת ד"ר גראזי, גרמה הודעת השווא של הארגון לנזק לגורמים רבים, פגעה באמינות השירותים הוטרינריים ומשרד החקלאות אל מול השלטונות בפורטוגל והשחירה לחינם את שמו של היבואן.
"הצורך להשיב לפונים הרבים גרם לבזבוז רב של זמן ומשאבים שהיו יכולים להיות מופנים לטובת עשיה ברוכה של עובדי השירותים הוטרינריים במשימות הרבות של שמירה על בריאות הציבור, מניעת מחלות בעלי חיים ודאגה לרווחת בעלי חיים. המידע הכוזב שהופץ פגע באמון הציבור באמינות משרד החקלאות והשירותים הוטרינריים, באמינות מוסדות המדינה אל מול השלטונות בפורטוגל והשחיר את שם היבואן", כתב.
לדבריו, השירותים הוטרינריים מוקירים את פעילות הארגונים למען זכויות בעלי החיים, אך "מוקיעים מכל וכל את השימוש הציני במידע לא אמיתי ולא מגובה בעובדות לשם השגת חשיפה תקשורתית לארגון וכביכול עשייה למען רווחת בעלי חיים", כלשונו.
מנגד, טענה מנכ"לית ארגון ישראל נגד משלוחים חיים, בראיון לתאגיד כאן, כי היא עומדת מאחורי התלונה וכי היא אינה מאמינה לאנשי משרד החקלאות שקבעו שלא היה בה ממש.

תאריך:  24/08/2017   |   עודכן:  24/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רצו חשיפה תקשורתית ובדו תלונה על תחלואה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הקרן החדשה?
אנ רק שאלה  |  24/08/17 15:04
 
- מאד סביר שאכן כך. ל"ת
alice  |  24/08/17 19:29
2
תביעה
חיים ו.  |  24/08/17 18:40
3
יהודי מעליל על יהודי
א.כ  |  24/08/17 18:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון הצהיר שמדינת ישראל לא תשלים עם התבססות אירנית בסוריה - בכוחות אירניים אורגניים ובכוחות נתמכים על-ידי אירן    "לא מתכוונים להשלים עם בסיסי חיל אוויר וחיל ים אירניים בסוריה"
הלל קורן
הרווח ירד ב-5%    עסקים כרגיל בענקית התקשורת: החברה תחלק דיבידנד בגין רווחי המחצית הראשונה של השנה בסך 708 מיליון שקל    התחזית לשנת 2017: רווח נקי של 1.4 מיליארד שקל
אלעזר לוין
דמי השכירות הממוצעים הוזלו במגדל לוינשטיין ב-5.5% ובמגדל דיסקונט ב-2%    יציבות בדמי השכירות בראשון לציון וביקנעם
אלעזר לוין
סיבה עיקרית -רווחי שוק ההון    הפחתת מוניטין הביאה להפסד גדול בגמל    ביטוח בריאות הרוויח, ביטוח כללי הפסיד    התשואה על ההון עברה משלילית לחיובית    החברה עדיין אינה יכולה לחלק דיבידנד, בגלל דרישות המפקחת
איציק וולף
עיריית ירושלים הוציאה צו סגירה לאולם השמחות הפועל באזור התעשיה בשכונת תלפיות    הבעלים לא הגיש בקשה לרישיון עסק ובשל כך אין למקום אישורי כיבוי אש, משטרה ומשרד הבריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il