X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנקל פועל למימוש נכסים השייכים לפישמן, רעייתו וילדיו: יבקש לקבוע שטובה פישמן שותפה לנכסי בעלה, ושהעברת נכסים לילדיו הייתה הברחת נכסים אם אורנשטיין יקבל בקשות אלו ולא יימצאו נכסים שהוסתרו - הסכום שייגבה יהיה דומה לזה שהוצע בהסדר שדחו הבנקים לסכום זה יתווספו ההכנסות מהנכסים המשועבדים, אך בכל מקרה התספורת תהיה מאות מיליוני שקלים
▪  ▪  ▪
אורנשטיין. יכריע בבקשות [צילום: פלאש 90]

הסכום המירבי שייגבה לקופת פשיטת הרגל של אליעזר פישמן, בלא מימוש נכסיו המשועבדים לנושיו ואם לא יצוצו נכסים בלתי ידועים, הוא 500-400 מיליון שקל. סכום זה דומה למה שהציעו בני המשפחה בהסדר איתם, שנדחה בידי הבנקים הנושים. כך עולה מניתוח News1, שנה לאחר תחילת הליך פשיטת הרגל של פישמן שהפך לפושט הרגל הגדול ביותר בתולדות המדינה.
הבנקים הנושים בפישמן דחו לפני חודשיים את הצעת ההסדר של פישמן, אשתו טובה פישמן וילדיו - אייל פישמן, רונית פישמן-אופיר וענת מניפז. על-פי ההצעה, אמורים היו בני משפחת פישמן להזרים מיידית 140 מיליון שקל לקופת הנאמן, ועד 260 מיליון שקל נוספים חמש שנים מאוחר יותר - לאחר מכירת אחזקותיהם בחברת פישמן רשתות ובחברת א.ט אחזקות קירור. כעת, כאשר ועדת חקירה פרלמנטית בוחנת את מתן האשראי לטייקונים בכלל ולפישמן בפרט, לא מתנהל ואין באופק כל מו"מ על הסדר כולל.
כיוון שכך, מתמקד הנאמן בפשיטת הרגל, עו"ד יוסי בנקל, בפעילות לאיתור נכסיו של פישמן, תוך מאבק בלתי פוסק בפישמן ובני משפחתו - המתנגדים לחלק ניכר מן המהלכים שהוא מבקש לקדם. נכון לעכשיו, בנקל עוסק בעיקר במהלכים לביסוס ניהול עסקיו של פישמן על ידו ועל-ידי נציגיו, ולקבלת מירב המידע עליהם ועל המתחולל בהם.
במקביל, פועלים כונסים מצד הנושים - ובראשם הבנקים - למימוש נכסים המשועבדים להם. כך למשל, עוה"ד פיני רובין וירון אלכאוי מופקדים על מכירת מניותיו של פישמן בידיעות אחרונות. מכירת הנכסים המשועבדים יכולה להכניס מאות מיליוני שקלים, אך מובן שאין דרך לדעת מתי, האם ובאיזה סכום יימכרו.
במישור האישי של פישמן ומשפחתו, ייתכנו שלושה מקורות כספיים. האחד: אם ייקבע שרכושה של טובה פישמן משותף לה ולבעלה, ושלפיכך כל הנכסים הרשומים על שמה יכולים להיכנס לקופת הנאמן. מדובר במניות בחלק מן החברות העומדות בראש הפירמידה של פישמן ובווילה של בני הזוג בסביון. ההערכה היא, כי טובים הסיכויים שכך יקבע נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין.
השני: העברות נכסים שביצע פישמן לילדיו. בנקל טוען מאז החל ההליך, כי העברות אלו - שחלקן בוצעו לפני עשור ומעלה - היו הברחת נכסים, שכן פישמן ידע על קשייו והתכונן ליום סגריר. ילדי פישמן דוחים טענות אלו ואומרים, כי ההעברות נעשו הרבה לפני הקשיים, במסגרת יחסים משפחתיים ועסקיים רגילים. כאן יהיה נטל ההוכחה המוטל על בנקל כבד יותר, ואולי אף כבד מאוד. בלא מידע שאינו גלוי כעת, נראה שהסיכויים שאורנשטיין יקבל טענה זו הם שקולים.
השלישי: מציאת מה שגורמים משפטיים מכנים "אי המטמון" - נכסים משמעותיים של פישמן שהוחבאו אי-שם. בהתחשב בהיקף החובות, רק איתור נכסים בעשרות מיליוני שקלים יהיה משמעותי, ואף יצדיק השקעה של משאבים וזמן. ההערכה היא, שהסיכויים לאיתור נכסים כאלו הם קטנים.
על-פי הדוח שהגיש בנקל לפני חודשיים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, חובותיו של פישמן הסתכמו ב-4 מיליארד שקל, מומשו נכסים ב-1.2 מיליארד שקל ונותר חוב של 2.8 מיליארד שקל. ל-380 מיליון שקל מתוכם, ובהם 210 מיליון שקל לרשות המיסים, אין בטחונות. ההערכה המעודכנת מדברת על חוב של 1.8 מיליארד שקל, אם כי יש הסבורים שהחוב בפועל עולה על 2 מיליארד שקל. גם מימוש אופטימלי של הנכסים וגיוס מירבי של כספים מפישמן ובני משפחתו, יותיר חובות של מאות מיליוני שקלים שלא ייפרעו.

תאריך:  30/08/2017   |   עודכן:  30/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאמן יגבה מפישמן ובני משפחתו לכל היותר 500-400 מיליון שקל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מוטב כך בכל מקרה
משה, עורך-דין  |  30/08/17 14:48
2
כך לפחות פישמן ויורשיו לא יהנו
פועה  |  30/08/17 16:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פישמן - הקריסה
איתמר לוין
אורנשטיין דחה את התנגדותם של אליעזר וטובה פישמן וקבע לרו"ח חן ברדיצ'ב ומשרדו למסור לעו"ד יוסי בנקל את דוחות חברות קבוצת פישמן לשבע השנים האחרונות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קיבל את ערעורו של הבנק וביטל את חיובו לחשוף מסמכים פנימיים על מתן האשראי לפישמן בפני בעל מניות מן הציבור השוקל להגיש תביעה נגזרת נגד בכירי הבנק
איתמר לוין
בנקל מבקש לקבוע שהנכסים של טובה פישמן הם למעשה של בעלה - וכך ניתן יהיה למכור את הווילה הרשומה על שמה ואת מניותיה בחברות המשפחתיות
איתמר לוין
הבנקים מימשו ערבות של פישמן ב-245 מיליון שקל - ולאחר מכן הוא ניסה למחול על חוב זה ולהעניק מתנת-עתק לאשתו וילדיו
איתמר לוין
החוב עומד כיום על 2.8 מיליארד שקל, לאחר מימושים ב-1.2 מיליארד שקל מאז תחילת הליכי פשיטת הרגל    המועדים שקבע אורנשטיין מלמדים שהתיק יימשך עוד זמן רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il