X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט:

אין קיצורי דרך בחקירות נתניהו

ניצן: מדי שבוע נערכות פעולות חקירה שאם הציבור היה יודע עליהן - היה מבין את התמשכות החקירות ראש הלשכה נגד גבאי: שלטון מחליפים בקלפי, לא בהתנחלות מול בית היועהמ"ש
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. להפוך כל אבן [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

בחקירות בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אין קיצורי דרך ויש להפוך כל אבן - אומר (29.8.17) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. הוא דיבר בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין.
לדברי מנדלבליט, הזכות להפגין היא זכות יסוד שאיש אינו חולק עליה. "ככל שקיימות השגות ביחס לאיזונים בין זכות זו לבין שיקולים אחרים, פתוחה הדרך לביקורת שיפוטית כפי שנעשה", הוסיף. "אכיפת חוק אינה עניין פוליטי ולא אתן לכך לקרות", הדגיש. "השיקולים היחידים הם הראיות והאינטרס הציבורי. ההחלטה תתקבל על סמך שיקול אחד ויחיד: השיקול המקצועי. לעולם לא נהיה מושפעים משיקולים זרים".
עוד אמר מנדלבליט כי אין יסוד לטענות בדבר מוטיבציות פוליטיות בחוות דעתם של יועצים משפטיים, שלדבריו מחויבים לסייע לממשלה לבצע את מדיניותה. הוא יצא נגד הצעתה של שקד לשנות את דרך המינוי של היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, באומרו שהיא מעלה חשש שהשרים יבחרו במי שיזדהו עם עמדותיהם הפוליטיות.
פרקליט המדינה, שי ניצן, אמר שהשחיתות הציבורית מסכנת את החברה בישראל, ושלדעתו יש ככלל לשלוח למאסר את מי שמבצע עבירות שחיתות ולהטיל עליו קלון. "אין בכוונתנו להרפות", הצהיר. "נעשה כל מאמץ שאישי ציבור מושחתים לא יימלטו ממיצוי הדין, למען יראו וייראו".
לדברי ניצן, קשה שלא לתהות האם ישראל היא מדינה מושחתת. הוא סבור שהתשובה שלילית, למרות שיש בה לא מעט מקרי שחיתות, שכן התרבות השלטונית אינה מושחתת. ישראל נלחמת בשחיתות ללא מורא וללא משוא פנים, באמצעות משטרה ופרקליטות עצמאיות - הסביר. "כל אחד חייב להתייצב לצד רשויות החוק כנגד התקפות פראיות המופנות אליהן, כדי שלא יחששו למלא את תפקידן", אמר.
על החקירות נגד נתניהו אמר ניצן, כי אם הרשויות ייכנעו ללחץ ויקבלו החלטה לפני שימצו את החקירה - הן ימעלו בתפקידן. "המשטרה עדיין לא סיימה את החקירה ואיננו יכולים לקבל החלטה בחקירה שנמצאת בעיצומה. אנחנו מודעים לצורך לקבל החלטה במהירות האפשרית, ואנחנו פועלים בהתאם", הצהיר. "עשרות עדים נחקרו ואלפי מסמכיפ נבדקו. מדי שבוע נערכות פעולות חקירה שאינן מגיעות לידיעת הציבור, ואילו הייתי יכול לפרט - הייתה דעת הקהל מבינה את התמשכות החקירה".
לדבריו, יש לאפשר את ההפגנות נגד מנדלבליט - שהן זכות יסוד רבת חשיבות בחברה דמוקרטית - בתנאי שהן מתנהלות לפי החוק ובהתאם לפסיקת בית המשפט העליון. "ההפגנות לא יגרמו לנו לקבל החלטה לא עניינית", הצהיר ניצן. "קבלת החלטה על-פי לחצים פוליטיים או ציבוריים איננה משפט צדק".
ראש לשכת עורכי הדין, אפי נוה, יצא בחריפות נגד יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אשר הצטרף להפגנות מול ביתו של מנדלבליט. "הדרך להחליף את השלטון היא בקלפי ולא להתנחל מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. אני שואל את עצמי האם השלב הבא יהיה להפגין מול בתי השופטים, כדי לעודד אותם להגיע לתוצאה המבוקשת להם". נוה גם מתח ביקורת על עצם קיומן של ההפגנות מול ביתו של מנדלבליט, באומרו שמדובר בניסיון להלך עליו אימים ולהפעיל עליו לחצים פסולים.

תאריך:  29/08/2017   |   עודכן:  29/08/2017
+הכרעות בתיקי נתניהו בעוד מספר חודשים
22:13 29/08/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ליאת בן-ארי שווקי מסבירה שמדובר בחקירות מורכבות, בהן יש שאלות משפטיות כבדות משקל וחיקורי דין הגוזלים זמן רב  ▪  "השחיתות תפחת רק אם תהיה הוקעה ציבורית שלה"

בן-ארי שווקי. "זה משגע אותי"

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין קיצורי דרך בחקירות נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר לוין, אתה כותב כמו תלמיד
מ. עמית  |  29/08/17 20:36
 
- דווקא בבית מוזס מרוצים מאיתמר
מיימונידוק  |  30/08/17 09:45
2
השלב הבא
באום  |  29/08/17 21:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איתמר לוין
מספר המשתתפים בהפגנה נגד מנדלבליט לא יעלה על 500, ייעשה שימוש בשני מגאפונים בלבד, ההפגנה תחל אחרי השעה 20:00 במוצ"ש והמארגנים יעמידו סדרנים
איתמר לוין
בסיכומיה בתביעה שהגיש נפתלי בעקבות העסקתו בבית ראש הממשלה האשימה אותו הפרקליטות בדיווחים כוזבים, עדות שקר, שימוש אישי ברכוש המדינה, אי-קבלת מרות וניסיון להוציא מהמדינה כספים שאינם מגיעים לו
איתמר לוין
הפרקליטות מדווחת שהשלמות החקירה האחרונות שביקש מנדלבליט מתבצעות בימים אלו ולאחר מכן ניתן יהיה לקבל החלטה בפרשה, שבמרכזה עומדת שרה נתניהו
איתמר לוין
מארגני ההפגנה נגד מנדלבליט גם לא יורחקו מפתח תקוה כפי שביקשה המשטרה    על-פי הצעת בית המשפט, התחייבו השניים שלא לקרוא בשבוע הקרוב להשתתף בהפגנה בלתי-חוקית
עמי דור-און
ראש הממשלה נתניהו פולט מעת לעת סיסמאות קליטות אך מפתיעות כמו "שתי מדינות לשני עמים", אבל בנושא אחד מעולם לא העזנו לשאול אותו שאלה פשוטה: האם הוא עצמו מאמין במוצא פיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il