X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
חוזרים ללמוד:
2,272,000 תלמידים יפתחו את שנה"ל תשע"ח
שנת הלימודים תפתח בסימן של רפורמות גדולות: תוכנית האנגלית - עוברים לאנגלית מדוברת, צהרונים "ניצנים", סייעת שניה, צמצום תלמידים בכיתות א'-ג', הרחבת התקצוב הדיפרנציאלי, רפורמה בהתאמות לתלמידים עם לקויות למידה-קשב וריכוז, מיקוד מתמטיקה 5 יחידות לימוד בפריפריה, הרחבת המעורבות החברתית ביסודי ובחטיבות הביניים

מעל 2 מיליון ומאתיים אלף תלמידים צפויים לפתוח ביום שישי, ה- 1.9.2017, את שנת הלימודים החדשה, תשע"ח. מתוכם, יפתחו לראשונה את דרכם במערכת החינוך 163,000 תלמידי כיתות א' ו- 123,500 תלמידי י"ב יחתמו השנה 12 שנות לימוד במערכת החינוך. לצדם, יפתחו את השנה 180,000 עובדי הוראה.
שנת הלימודים תפתח בסימן של רפורמות גדולות - תוכנית האנגלית - עוברים לאנגלית מדוברת, צהרונים "ניצנים", סייעת שניה, צמצום תלמידים בכיתות א-ג, הרחבת התקצוב הדיפרנציאלי, רפורמה בהתאמות לתלמידים עם לקויות למידה-קשב וריכוז, מיקוד מתמטיקה 5 יחידות לימוד בפריפריה, הרחבת המעורבות החברתית גם בחטיבות הביניים וכן בסימן ו- 70 שנה למדינת ישראל.
מתמטיקה ואנגלית בפריפריה
במסגרת יישום התוכנית הלאומית לקידום מתמטיקה ואנגלית, הוחלט כי בשנה"ל הקרובה יתמקד המשרד בחיזוק הפריפריה. לשם מיקוד מאמץ בשכבות החלשות, תיושם התוכנית ביישובי אשכול למ"ס (1-5) שנמצאים במחוז צפון/דרום, ובערים מעורבות מהפריפריה החברתית.
להלן היעדים שנקבעו: כיום 7% מתלמידי הפריפריה ניגשים ל-5 יח"ל במתמטיקה - היעד שלנו, תוך חמש שנים, הוא להגיע ל-14%. כמו-כן, כיום 47% מתלמידי הפריפריה ניגשים ל-5 או 4 יח"ל באנגלית - היעד שלנו הוא להגיע ל-65%.
סך הכל ישנם 36 יישובים רלוונטיים, ובמסגרת יישום תוכנית החומש הכניסה ליישובים תהיה באופן מדורג, בקצב גידול של 12 יישובים בשנה.
זאת ועוד: מתוך מחקרים וניסיון מצטבר, למדנו שחשוב לקדם גם פעילות מנטלית. התוכנית שגובשה מובנית אפוא מעבודה על הציר המקצועי והציר המנטלי יחדיו.
המהלך יהיה יישובי, בראשות ראש הרשות ובשותפות כל בעלי העניין (בעלויות, מגזר עסקי, מגזר שלישי, חינוך בלתי פורמלי ועוד).
אנגלית: בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ח, תחל לפעול במערכת החינוך התוכנית הלאומית לקידום הוראת האנגלית. התוכנית כוללת שורה רחבה של רכיבים שיוחלו על בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והחטיבות העליונות.
צהרונים - "ניצנים"
התוכנית תפעל החל מחודש ספטמבר 2017, הצהרונים בסבסוד משרד החינוך יעניקו מסגרות לימודיות בשעות אחר-הצהריים לתלמידים בגני הילדים הציבוריים ובכיתות א'-ב', בהתאם לימי הלימוד שנקבעו למוסד חינוכי, מתום יום הלימודים ועד השעה 16:00. התוכנית גובשה בשיתוף משרד האוצר והשלטון המקומי, ולצורך הפעלתה הקצה משרד החינוך 1.3 מיליארד שקלים.
רפורמת הסייעת השנייה: סייעת שנייה בגנים מעל 30 ילדים. חינוך איכותי, יחס חם ואישי לכל ילד.
גננת מובילה: ליווי מקצועי לצוותים החינוכיים ומתן מענה לצרכי הילדים והצוות.
רפורמת הכיתה הקטנה: תלמידי כיתות א' וב' והשנה יחול גם על כיתות ג' ילמדו בכיתות קטנות המכילות כ-28 ילדים בממוצע. הקטנת הכיתות מחזקת את הקשר של מורה תלמיד, מעמיקה את הלמידה ומשפרת את הישגי התלמידים.
מורה שני בכיתה: התוכנית תפעל בכ-2000 כיתות לימוד בגני הילדים ובתי הספר. השילוב של מורה ותיק וסטודנט להוראה מאפשר למידה אישית, חווייתית ומאתגרת.
עברית על הרצף למגזר הערבי: תלמידי המגזר הערבי ילמדו עברית כמקצוע חובה כבר מגן הילדים ועד כיתה יב'. המטרה: שיפור וקידום שליטת התלמידים בשפה העברית בדגש על חיזוק מיומנויות ההאזנה והדיבור.
רפורמה בהתאמות לתלמידים עם לקויות למידה: תוכנית חדשה לליווי של תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז בחטיבות הביניים ובכלל זה מדיניות חדשה שנקבעה במתן ההתאמות לאוכלוסיית תלמידים אלה. התוכנית גובשה בראשות אגף לקויות למידה לאורך השנתיים האחרונות בשיתוף עם השלטון המקומי, ארגוני המורים, הסתדרות המורים, פורום ועדי ההורים היישובים וגופים נוספים.
מעורבות חברתית: התוכנית תורחב ב-75 מוסדות שש-שנתיים (שלהם חטיבות), וב-30 בתי ספר יסודיים במחוז המרכז.
70 שנה למדינת ישראל
ילדי הגן - יעסקו בפתגמים, ילמדו שירים וסיפורים על המדינה, יחקרו את סמלי היישוב וסמלי המדינה, יטיילו ויכירו פרחים, עצים, ציפורים ושבילי וילמדו אודות הרחוב והשכונה. בנוסף יקיימו עשייה קהילתית למען העתיד ויבחרו מיזמים לקידום הקהילה בסביבתם הקרובה.
תלמידי בתי הספר - יחקרו את עברה של המדינה במגוון תחומים, ילמדו אודות הישגיה ואתגריה, יפתחו אפליקציות וטכנולוגיות עתידיות, יכתבו את חזונם לפניה של המדינה בשנת ה-100 לעצמאותה בתחום החברתי, הכלכלי והמדיני, ילמדו שירים בראי הזמר הישראלי, יחקרו דמויות פורצות דרך, יכתבו עבודות בתחומי הקולנוע, מוזיקה, אומנות, תגליות והמצאות ישראליות, טכנולוגיה ומדע, כלכלה ויוזמות בתעשיה.
מתווה חדש למתן רישיונות לבתי ספר וגני ילדים: החל משנת הלימודים תשע"ט משרד החינוך יפעיל מתווה חדש למתן רישיונות לבתי ספר וגני ילדים במוכר שאינו רשמי. בהתאם לזאת, המשרד יעניק לבעלויות על מוסדות אלה רישיונות ל-5 שנים, במקום המצב הקיים, בו רוב המוסדות נדרשים לחדש את הרישיונות מדי שנה. יצויין, כי לשנת הלימודים הקרובה, תשע"ח המשרד העניק זה מכבר רישיונות במסגרת המתווה הישן.

תאריך:  30/08/2017   |   עודכן:  30/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2,272,000 תלמידים יפתחו את שנה"ל תשע"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בנקל פועל למימוש נכסים השייכים לפישמן, רעייתו וילדיו: יבקש לקבוע שטובה פישמן שותפה לנכסי בעלה, ושהעברת נכסים לילדיו הייתה הברחת נכסים    אם אורנשטיין יקבל בקשות אלו ולא יימצאו נכסים שהוסתרו - הסכום שייגבה יהיה דומה לזה שהוצע בהסדר שדחו הבנקים    לסכום זה יתווספו ההכנסות מהנכסים המשועבדים, אך בכל מקרה התספורת תהיה מאות מיליוני שקלים
מירב ארד
העיר המסוכנת ביותר - רמת גן בה 86% מכלל התלמידים שוהים במבנים לא מחוזקים    העיר הבטוחה ביותר - מודיעין בה כל התלמידים שוהים במבנים בטוחים
מירב ארד
בראש הוועדה יעמדו מנהל מחלקת תאגידים, עו"ד מוטי ימין והכלכלנית הראשית של הרשות, ד"ר גתית גור-גרשגורן
איציק וולף
שר החינוך הצהיר על כוונתו לקצץ בימי החופשה של התלמידים בישראל    "כבר בחנוכה הקרוב יהיו פחות ימי חופש"    קיצור ימי החופשה כרוך בהרעת תנאים למורים
עידן יוסף
המודיע הנקרא ביותר בימי חול, ובסופי שבוע - משפחה    החינמון המוביל - קו עיתונות דתית    מצטמצם הפער בין קול ברמה לקול חי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il