X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רכשו את המניות שבידי הראל, מיטב-דש והפניקס ב-440 מיליון שקל מציעים שיתוף פעולה עם שיכון ובינוי, בעלת 40% בחברה, בניהול הנדל"ן של שתי החברות בגרמניה לא ברור אם אריסון תסכים המניה חוגגת - ועולה
▪  ▪  ▪
אריסון. תקבל את ההצעה? [צילום: יח"צ]

איש העסקים משה דיין וקרן ההשקעות אפולו הגיעו (יום ג', 29.8.17) לאחזקה של כ-31.6% בחברת הנדל"ן איידיאו, בעלת נכסי נדל"ן בגרמניה. בשלושת הימים האחרונים רכשו שתי החברות, בנפרד אך תוך שיתוף פעולה, את מניותיהן של הראל, קרן מיטב-דש והפניקס, סך הכל 27.7% מאיידיאו - בהשקעה כוללת של 440 מיליון שקל.
לדיין היו עוד קודם לכן 4% באיידיאו. כך, הגיעו דיין ואפולו יחד לאחזקה של כ-31.6% בחברה. החברות רכשו את המניות בנפרד, אך יש ביניהן הסכמה לשתף פעולה. בעלת המניות הגדולה היא שיכון ובינוי, בעלת 40.1% באיידיאו. דיין רכש את המניות באמצעות חברת DUNE, בשליטתו, שמשרדיה ברחוב אדוארדו בלוקסמבורג.
פירוט העסקות של שלושת הימים האחרונים, שנעשו לפי כ-60 שקל למניה:
  • הראל מכרה לדיין ואפולו 12.9% מאיידיאו, שהוחזקו בידי החברה ישירות ובידי קופות גמל, קרן נאמנות והשקעה של מבוטחי חיים. הראל ממשיה להחזיק 0.8% באיידיאו.
  • מיטב דש מכרה לאפולו ודיין את כל מניותיה, 6.65%.
  • הפניקס מחזיקה (עם אקסלנס) 8.3% ממניות איידיאו. עדיין לא נמסרה הודעה רשמית על פרטי העסקה.
סך הכל השקיעו אפולו ודיין כ-440 מיליון שקל. DUNE של דיין השקיעה 255 מיליון שקל והיא מחזיקה 19.4% מאיידיאו. אפולו השקיעה 185 מיליון שקל, ומחזיקה ב-12.2% באיידיאו.
בינתיים - הציבור מרוויח
מי שמרוויח מההשקעות הוא הציבור בבורסה, המחזיק בכ-28% ממניות איידיאו. הרכישות, שנעשו מחוץ לבורסה, הביאו לעליית שער המניה בכ-13%.
לציבור יש רווח נוסף: כהראל, מיטב-דש והפניקס מכרו את המניות במחיר גבוה, והדבר מביא לעלית שווי תיקי ההשקעות שהציבור מחזיק בחברות אלו.
שיכון ובינוי היא בעלת 40.1% באיידיאו. לפני עשרה ימים פרסמה הצעה לרכוש בבורסה 10% נוספים ולהגיע ל-50.1%, המבטיחה שליטה בחברה ורווחי הון. שיכון ובינוי הציעה לשלם 153.8 מיליון שקל, לפי שווי של כ-1.54 מיליארד שקל. הרכישות האחרונות כבר העלו את שווי המניה ל-1.72 מיליארד שקל.
נציגים של משה דיין נפגשו השבוע עם נציג בכיר של שיכון ובינוי, והציעו שיתוף פעולה בניהול הנכסים בגרמניה, תוך מינוי אנשי דיין ואפולו לתפקידים בכירים בפעילות הגרמנית. לא ברור אם שרי אריסון, בעלת השליטה בשיכון ובינוי, תקבל את ההצעה.
צפוי מאבק שליטה - והמניה תזנק
אם שיכון ובינוי תדחה את ההצעה, יתפתח מאבק על מניות הציבור, שיכולות להכריע מי ישתלט על איידיאו. לשיכון ובינוי לכאורה יתרון, כי עליה לרכוש עוד 10% מהמניות. דיין ואפולו חייבים לרכוש 19% כדי להגיע ל-50%.
אך לאפולו יש יתרון ברור - היא קרן השקעות בינלאומית עם מקורות הון של מיליארדי דולרים רבים. היא יכולה לשלם מחיר גבוה כדי להשתלט יחד עם משה דיין על איידיאו.
מדוע המאבק כדאי? איידיאו הרוויחה אשתקד 582 מיליון שקל, ועל-פי תשואה מקובלת, היא שווה פי כמה ממחירה בבורסה כיום.

תאריך:  30/08/2017   |   עודכן:  30/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שרי אריסון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיין ואפולו הגיעו ל-31.6% באיידיאו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שנת הלימודים תפתח בסימן של רפורמות גדולות: תוכנית האנגלית - עוברים לאנגלית מדוברת, צהרונים "ניצנים", סייעת שניה, צמצום תלמידים בכיתות א'-ג', הרחבת התקצוב הדיפרנציאלי, רפורמה בהתאמות לתלמידים עם לקויות למידה-קשב וריכוז, מיקוד מתמטיקה 5 יחידות לימוד בפריפריה, הרחבת המעורבות החברתית ביסודי ובחטיבות הביניים
איתמר לוין
בנקל פועל למימוש נכסים השייכים לפישמן, רעייתו וילדיו: יבקש לקבוע שטובה פישמן שותפה לנכסי בעלה, ושהעברת נכסים לילדיו הייתה הברחת נכסים    אם אורנשטיין יקבל בקשות אלו ולא יימצאו נכסים שהוסתרו - הסכום שייגבה יהיה דומה לזה שהוצע בהסדר שדחו הבנקים    לסכום זה יתווספו ההכנסות מהנכסים המשועבדים, אך בכל מקרה התספורת תהיה מאות מיליוני שקלים
מירב ארד
העיר המסוכנת ביותר - רמת גן בה 86% מכלל התלמידים שוהים במבנים לא מחוזקים    העיר הבטוחה ביותר - מודיעין בה כל התלמידים שוהים במבנים בטוחים
מירב ארד
בראש הוועדה יעמדו מנהל מחלקת תאגידים, עו"ד מוטי ימין והכלכלנית הראשית של הרשות, ד"ר גתית גור-גרשגורן
איציק וולף
שר החינוך הצהיר על כוונתו לקצץ בימי החופשה של התלמידים בישראל    "כבר בחנוכה הקרוב יהיו פחות ימי חופש"    קיצור ימי החופשה כרוך בהרעת תנאים למורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il