X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העסקה שרקמו שר העבודה חיים כץ ונתניהו אמורה הייתה להיות מוצעת לחרדים ע"י ראש הממשלה ראשי הסיעות החרדיות ישקלו את הנושא מסתמן: בשבוע הבא פגישת מועצות גדולי התורה
▪  ▪  ▪
כץ ונתניהו. "דיל" [צילום: לע"מ]
נתניהו דחה פגישה עם ראשי הסיעות החרדיות
עידן יוסף
בפגישה יידונו המשך חילולי השבת בתחבורה, קידום החוק שיאסור פתיחת מרכלים בשבת בתל אביב ואולי גם עצירת מתווה הכותל הרפורמי * הח"כים של דגל ייפגשו עם הרב שטיינמן * אייכלר לריבלין: אולי נפרוש מהממשלה
לרשימה המלאה

נדחתה לשבוע הבא הפגישה שזימן ראש הממשלה בנימין נתניהו להערב (יום ה', 31.8.17) עם ראשי המפלגות החרדיות, במסגרת מאמציו להגיע להסכמות סביב הסטטוס-קוו בנוגע לחילולי השבת. גורמים המעורים בסוגיה אמרו כי בכוונת נתניהו להציע לחרדים: "תאשרו לשר העבודה חיים כץ להוציא היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל בתמורה להפסקת עבודות תשתית הרכבת בשבת".
כזכור, לפני כשנתיים עתרה התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית לבג"ץ בשם מאות שחקני כדורגל, בטענה כי החיוב לקיים את משחקי הכדורגל בשבת פוגע בשחקני הכדורגל ואוהדי הקבוצות שומרי המסורת. בית המשפט נענה לעתירה וקבע כי משחקי הכדורגל בשבת מנוגדים לחוק שעות עבודה ומנוחה.
בית המשפט נתן צו על תנאי נגד היועמ"ש על כך שאינו אוכף את חוק שעות עבודה ומנוחה בענף הכדורגל. משמעות מתן הצו היא שבג"ץ אמר ליועמ"ש שהעותרים צודקים בעתירתם ועליו לבוא ולנמק מדוע תת-האכיפה נכונה מבחינה משפטית. בעקבות כך הגיב בינואר האחרון ואמר שברצונו לשמר סטטוס-קוו מקום המדינה - שיש משחקים בשבת, והוא יפעל שבתוך חודשיים יינתן היתר ענפי להעסקה בשבת בענף הכדורגל, שייחתם על-ידי ועדת שרים מיוחדת שלא התכנסה מעל 40 שנה.
מאחורי הקלעים מנסה שר העבודה כץ לרקום "עסקה שקטה" מול ראשי המפלגות החרדיות "רכבת תמורת כדורגל", כדי להכשיר את חוקיות המשחקים, אך בינתיים ללא הצלחה. גורמים בענף הכדורגל חוששים כי בג"ץ יורה להפסיק את המשך המשחקים בשבת, ומקווים שראש הממשלה יצליח הערב ללחוץ על המפלגות החרדיות להסכים לפשרה. בינתיים, ראשי המפלגות החרדיות מתלבטים כיצד להכריע, והפגישה נדחתה ליום ראשון בשבוע הבא.
הממשלה נמצאת עם הגב לקיר כיוון שעליה להשיב לבג"ץ בתוך שבועיים מדוע לא אכפה עד כה את חוק שעות עבודה ומנוחה על ענף הכדורגל.
הח"כים הדתיים מנעו מחטף שנועד להאציל את סמכויות ראש הממשלה בוועדה לשר צחי הנגבי ולמנוע מהשר לשירותי דת דוד אזולאי המוגדר בחוק כחבר בוועדת ההיתרים להשתתף בה.
מסתמן כי מועצות גדולי התורה יתכנסו לדיון משותף בנושא חילולי השבת ביום שני הקרוב. חברי הכנסת של דגל התורה נועדו הבוקר עם המנהיג הליטאי הרב אהרן לייב שטיינמן ואחריו פקדו את בתיהם של ראש ישיבת פוניבז' הרב אידלשטיין והרב חיים קנייבסקי. הרב שטיינמן ביקש מהם למסור לרב אידלשטיין כי כינוס המועצות דבר חשוב עבורו, ולו היה בכוחו היה משתתף אישית.
בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מביעים התנגדות לפשרה המסתמנת: "לא יעלה על הדעת שבתמורה להפסקת חילול שבת של עשרות בודדות של עובדים שייתכן שהם בכלל אינם יהודים, נסכים לתת גושפנקה לחילול שבת של אלפי שחקנים, שוטרים, סדרנים, צוותי שידור ופי כמה וכמה אוהדים וצופים".
ש׳, שחקן בליגת העל שיוצג על-ידי התנועה, הביע גם הוא אכזבה מהמתווה המוצע: "במצב הנוכחי מחייבים את הקבוצות לשחק בשבת. זה פשוט הזוי שיהודי שומר מסורת מחויב במדינת ישראל לבחור בין אהבתו לכדורגל לבין שמירת מצוות. אל תמכרו את השבת שלי בתמורה לרכבת שלכם".
ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר: "ממשלת ישראל מחויבת לשמירת קדושת השבת. לא יעלה על הדעת שמנהיג המדינה היהודית יעודד את חילול היום הקדוש לעם ישראל. הציבור במדינת ישראל אוהב את השבת וקדושתה. כוחות כלכליים בעלי עניין וטייקונים רוצים לראות שבת אחרת אנחנו נילחם על כך".

תאריך:  31/08/2017   |   עודכן:  31/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"דיל": כדורגל בשבת תמורת הפסקת עבודות הרכבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה "עסקן" אפשר להיות?!!  ל"ת
וינטר הניה  |  1/09/17 14:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה נדרשת להודיע תוך שבועיים האם הממשלה מוכנה לאמץ את המתווה שהקפיאה, ולפיו תוקם בדרום הכותל המערבי "רחבה שוויונית" לרפורמים, לקונסרבטיבים ולנשות הכותל
אלעזר לוין
היקף המשכנתאות הגדול ביותר מזה 11 חודש    אבל 8.5% פחות מיולי אשתקד
יואב יצחק
הדרמה הגדולה: שני תצהירים חדשים שהוגשו השבוע ליועמ"ש מנדלבליט לאחר החשיפה ב-News1 במסגרת מכתב-תלונה בשמה של שרה נתניהו    התצהירים עליהם חתומים שניים מעובדי מעון רה"מ מעידים כי מני נפתלי נהג להזמין כמות גדולה של ארוחות בחמגשיות וגנב חלק מהן עבור עצמו ועבור חבריו-מקורביו במעון ראש הממשלה תוך עבירה על החוק    העולה מכך: מני נפתלי העליל נגד שרה נתניהו וניסה בעדותו הכוזבת להפלילה
מירב ארד
בעקבות הסכם המימון המשמעותי של קרן ההשקעות האירופית בהיקף של 20 מיליון אירו, וכאשר ביונדווקס מתקדמת לקראת ניסוי קליני בפאזה 3 באלפי משתתפים ובניית מתקן יצור מסחרי בגודל בינוני בירושלים, החליט הדירקטוריון להתמקד בזירה הבינלאומית
איתמר לוין
דוד אדרי נדון ל-54 חודשי מאסר על הרצת אג"ח כאשר היה מבכירי פסגות ושי בן-דוד נדון ל-30 חודשים    לא ייכנסו לכלא כל עוד דן ביהמ"ש העליון בערעוריהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il