X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מועצת הדבש: תפוקת הדבש השנתית 2017 תעמוד על כ-3,000 טון דבש שהם 40% מהביקוש הישראלי פסטיבל הדבש יתקיים ב-23.9-7 במטרה לקדם מודעות לחשיבות ענף הדבורים בעקבות תופעת היעלמות הדבורים בעולם
▪  ▪  ▪
דבוראים מכוורת דן (מימין לשמאל - זוהר רודולף, נמרוד לב-ארי ועידו ירמיהו [צילום: עמיר שחר]
דבש,חלת דבש ותפוח [צילום: מועצת הדבש]

הדבש של עידו קלחים [צילום: עמיר שחר]

זאב מידן [צילום: עמיר שחר]

זאב מידן [צילום: מועצת הדבש]

לקראת ראש השנה וציון 130 שנות דבוראות בישראל - השנה יעמוד ייצור הדבש המקומי בהיקף של כ-3,000 טון דבש איכותי ישראלי, בהשוואה לממוצע רב שנתי של כ-5,300, טון, המיוצר מכ-100 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ.כך מוסר זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש.
בחגי תשרי ישווקו בישראל כ-1,600 טון דבש שהם כ-40% מהביקוש השנתי בישראל.
מנתוני מועצת הדבש עולה, כי החורף השחון, בעיקר בצפון הארץ, הביא לירידה מועטה בייצור הדבש באזור זה, לעומת זאת, בדרום הארץ נרשמה תפוקה גבוהה יחסית של דבש הודות לריבוי משקעים בחורף האחרון באזור הדרומי, שהביא לאיזון בתפוקה השנתית.
זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש אומר: "הירידה בהיקף הייצור המקומי, בעיקר בצפון הארץ, לא תביא למחסור, הואיל וכל הביקוש המקומי יסופק באמצעות יבוא פטור ממכס, המיובא במסגרת הסכמי הסחר עם האיחוד האירופי, ארה"ב ודרום אמריקה, העומד בהתאם לדרישות התקניות שנקבעו בסטנדרטים בינלאומיים. השנה יובאו כ-1,200 טון דבש", מציין מידן ומוסיף, "צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ-4,000 טון דבש ובחגי תשרי ישווקו בישראל כ-1,600 טון דבש, בשווי כולל של כ-100 מיליון שקלים במונחי מחיר לצרכן. ישראלי ממוצע צורך בחודש תשרי כ-250 גרם דבש בממוצע, מתוך צריכה שנתית של כ-600 גרם לנפש".
איכות ירודה של דבש
בשונה מהדעה הרווחת, כי מחירי הדבש בארץ יקרים בהשוואה למחירי הדבש במדינות המערב, מבהירים במועצת הדבש, כי מחירי הדבש לצרכן זולים ברובם או קרובים למחירי חו"ל. המחיר הקמעונאי הממוצע לצנצנת של 1 ק"ג עומד על כ-30 שקלים כולל מע"מ (כ-25 שקלים ללא מע"מ). במועצת הדבש מזכירים, כי יש לשים לב בעת קניית הדבש, כי המחיר אינו נמוך מדי, עובדה המעידה על איכות ירודה של דבש ולעיתים אף מדובר בדבש מזויף המיוצר בעיקר מתערובת של סוכר המחומם עם צבעי מאכל וטעם, זהו דבש זול ולא איכותי ובמידה וצורכים אותו, עלול אף לפגוע בבריאות ולסכן חיים.
מאחר שקשה מאוד להבחין במראה או בטעם בין דבש מזויף לאיכותי, מועצת הדבש ומשרד הבריאות מפעילים תוכנית איכות וולונטרית במסגרתה כ-70% מהדבש המיוצר בישראל נמצא בפיקוח משלב הייצור ועד השיווק.
במועצת הדבש ממליצים לרכוש דבש שעל האריזה מוטבע סימן תו האיכות - "דבש איכות תוצרת ישראל" או חותמת יצרן, "הצרכן יכול להיות רגוע בעת רכישת דבש מסומן בתו איכות של מועצת הדבש, כי רכש דבש איכותי ולא מוצר מזויף שיש בו רק צבע ומתיקות מלאכותיים. תו האיכות נותן את הערובה לכך, בזכות תהליך הבקרה והאיכות הקפדניים. מלבד הדבש המיובא על-פי הסכמי הסחר, מתקיים יבוא לא חוקי של דבש באיכות ירודה מארצות המזרח ובעיקר מסין שאינו עומד בדרישות התקן וכן קיים, גם זיוף של דבש מקומי, בעיקר לפני ראש השנה ולכן על הצרכנים להיות ערניים בקניית דבש" מציין מידן.
העלאת המודעות
בתוך כך, ממשיכים להתמודד בארץ ובעולם עם היעלמות של שליש מכמות הדבורים, תופעה היוצרת חשש גדול לעתיד יצור המזון בעולם ועתיד האנושות. דבורת הדבש בעלת חשיבות אדירה עבור האדם, עקב היותה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם.
בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי בישראל כ-2.5 מיליארד שקלים בשנה. כמו בכל העולם, גם בישראל מקדמת מועצת הדבש את המודעות לצורך שמירה על ענף גידול הדבורים ומעודדת נטיעות צופניות והרחבת שטחי המרעה בשיתוף קק"ל ובהקצאה שנתית של 100 אלף שתילים לנטיעה על-ידי הדבוראים בחלקות חקלאיות.
על-פי נתוני מועצת הדבש, פועלים כיום בישראל כ-500 דבוראים המטפלים במאה אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן מוצבות 60,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.
לקראת ראש השנה ולציון 130 שנה לדבוראות בישראל ו-100 שנה לייסוד ארגון מגדלי הדבורים, יתקיים 'פסטיבל הדבש' עם אירועים חגיגיים ברחבי הארץ, ביניהם: המכוורת התיירותיות ברחבי הארץ יפתחו את שעריהן לקהל הרחב בין התאריכים 23.9-7, עם פעילויות מרתקות להכרת עולם הדבורה והדבש.
כנס 130 שנה לדבוראות ב'נחלת ראובן' בנס ציונה שיסקור את ענף הדבוראות ביישוב היהודי של ימי העליות הראשונות מאז הקמת המכוורת הראשונה בוואדי אל חנין (נס ציונה) בשלהי המאה ה-19 ועד המכוורת בימינו. יום חמישי, 14.9 09:00. כניסה ללא תשלום.
בנוסף, יושק ב'גלריה פחות מאלף' בתל אביב, ספר הילדים החדש של אפרים סידון - "הי, מה קורה שם למעלה"? עם איוריו של היוצר והמאייר איתמר טל. הגלריה תציג גם תערוכת יצירות אמנות של איתמר טל, על עולם הדבורים לרגל צאת הספר בין התאריכים 29.9-14.

תאריך:  03/09/2017   |   עודכן:  03/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רכשו הבוקר בבורסה עוד 4.7% מהחברה ב-110 מיליון שקל, והגיעו לאחזקה של 37% בחברה, לעומת 40% לשיכון ובינוי    קנו את המניות בכ-13% מעל שער הפתיחה    המשקיעים הרוויחו 25% תוך שבוע
איתמר לוין
קובע לראשונה: למרות שהמדגם עצמו אינו יכול ליהנות מהגנה של זכויות יוצרים, ניתן להעניק אותה ליצירת אמנות המוטבעת עליו ומהווה חלק ממנו
איציק וולף
איש העסקים הישראלי גיל שביט חתם עם הרשויות בפרו על הסכם עד מדינה שבמסגרתו יחזיר לקופה הפרואנית 350 אלף דולר וימסור מידע מפליל על מושל מחוז מושעה החשוד בקבלת שוחד מחברת הבנייה הברזילאית אודברכט
איתמר לוין
הרב ציון לוז-אילוז: התחייבות של אחד הצדדים לערוך צוואה כחלק מהסכם גירושין, עומדת בסתירה לחוק הירושה ובית הדין לא יאכוף אותה
איציק וולף
ריטמן נחשד בהטרדה מינית של קצינה תחת פיקודו, והוחזר לשירות על-ידי המפכ"ל אלשיך - למרות החשדות הללו    יפרוש מן המשטרה עד לסוף שנת 2017
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il