X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התעמר בחושף השחיתות ומשקר לציבור [צילום: סיון פרג']
המבקר. השתלחות מצד העיריה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מבקר המדינה העניק צו הגנה קבוע לחגי קול, מהנדס עיריית קריית שמונה וחושף בהחלטתו פרטים רבים על השחיתות בעירייה שבראשה עומד נסים מלכה מלכה, מצידו, טען בהודעה לתושבים שקול כלל לא קיבל צו הגנה והחל בשידול תושבים להעביר מידע נגד קול למחלקה המשפטית לצורך הגשת 'תביעת ענק', כלשונו
▪  ▪  ▪

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) יוסף שפירא, קובע כי עיריית קריית שמונה, והעומד בראשה - נסים מלכה - התעמרו ומררו את חייו של מהנדס המועצה שחשף שחיתויות במועצה.
המבקר ביקש להעניק למהנדס העירייה, חגי קול, צו הגנה קבוע שניתן לחושפי שחיתויות, אך לנוכח החלטת קול לסיים את תפקידו בעירייה בשל ההתנכלות הקשה והמחיר האישי שנאלץ לשלם יחד עם משפחתו - קבע כי עיריית קריית שמונה תשלם לקול פיצוי מיוחד בסך של 700 אלף שקלים, בשני תשלומים, בנוסף לפיצויי הפיטורין שהיא חייבת לו בגין שלוש שנות עבודתו בעירייה.
המבקר פרסם את החלטתו לאחר שהוסרו המגבלות שהטילה משטרת ישראל על המשך הבירור בנושא, לנוכח חקירה פלילית שניהלה. במסגרת החקירה - נתפס מכשיר הטלפון הסלולרי של ראש העירייה ומסמכים נוספים.
החלטת מבקר המדינה נמסרה השבוע לעיריית קריית שמונה ולעומד בראשה, ואלה בחרו לדווח לציבור כאילו החליט מבקר המדינה שלא להעניק לקול צו הגנה. יתרה מזאת, ראש עיריית קריית שמונה אף הגדיר את סיום עבודתו של קול בעירייה כ"יום חג ורגע חשוב לעיר ולתושביה".

מהנדס החכ"ל הפך גג מסוכן לתקין

קול החל לעבוד בעיריית קריית שמונה בספטמבר 2014, לאחר שעבר באגף הרישוי והפיקוח בעיריית ירושלים במשך 12 שנים. כשנכנס לתפקידו בעיריית קריית שמונה, הנחה אותו ראש העירייה, נסים מלכה, לקבל הדרכה ממזכיר הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, אך זה התגלה כבר בחודש הראשון לעבודה כמי שפועל בניגוד לכללי המינהל התקין. בין היתר טען קול בתלונה שהגיש למבקר המדינה כי מזכיר הוועדה הגיש לחתימתו היתרי בניה לא חוקיים, והוסיף והשמיט תנאים בהיתרים מבלי לשתף אותו. עוד טען כי ראש עיריית קריית שמונה נתן למבקר העירייה הנחייה לבדוק את תפקוד אגף ההנדסה, במטרה להשתיק את הביקורת שקול משמיע. לאחר שמבקר מטעם חברת ביקורת חיצונית נחשף לממצאים הנוגעים למנהל הלא תקין בעירייה - הוא הוחלף במבקר מחברת ביקורת חיצונית אחרת, שהונחתה להתמקד בנושאים ספציפיים ולא להתייחס לטענות על מינהל לא תקין.
מבקר המדינה שוטח בהחלטתו מקרים רבים של התנהלות לא חוקית הנוגעת גם למקורבים לראש עיריית קריית שמונה ולמקורבים לבכירים בעירייה. בין היתר ציין פיצריה שניהלו בתו של נסים מלכה וחתנו, ושפעלה מתוך מבנה בגודל של כ-80 מ"ר ש-68 מ"ר מתוכם היו בניה לא חוקית. המבקר קבע כי מלכה חתם על רישיון העסק עבור חתנו, במבנה הלא חוקי, למרות ניגוד העניינים הכרוך בכך. בתגובתו למבקר המדינה טען מלכה כי חתם בתום לב על כל רישיונות העסק כדבר שבשגרה וכי רק לאחר מכן נודע לו שעליו להימנע מכך מטעמי ניגוד עניינים. המבקר ציין כי גם לאחר מכן שאל מלכה את חברי ועדת המשנה לתכנון ולבנייה מדוע לא דנו בפיצריה, ודן עמם באפשרות להכשיר את המקום בדיעבד.
"אף לטענת ראש העירייה, הוא כבר ידע בעת הדיון בוועדה שהוא מצוי בניגוד עניינים אישי בעניין עסק המופעל על-ידי בתו וחתנו. בנסיבות אלו, קשה לקבל את הטיעון כי ראש העירייה שאל 'בתמימות' על העסק. מוטב היה לו ראש העירייה היה מרחיק עצמו מכל דיון בנושא", קבע שפירא.
עוד ציין המבקר כי לאחר שנמצא שגג האסבסט של מבנה הפיצריה מסכן את הציבור הועלתה בקשה להחליפו בגג רעפים. מהנדס העירייה סרב לאשר את הבקשה בשל העובדה כי מדובר במבנה לא חוקי. כחודש אחרי שהייעוץ המשפטי של עיריית קריית שמונה שלח צו סגירה מינהלי למקום, אישר המהנדס של החברה הכלכלית של העירייה, אותו מהנדס שקבע כי גג האסבסט שנמצא מסוכן לציבור, שהגג הוא בעצם תקין - הן מבחינה מבנית והן מבחינה סטטית.
מבקר המדינה קבע באופן מפורש כי המהנדס קול מנע ניסיון לכאורה של בכירים בעירייה להכשיר שלא במינהל תקין עסק השייך לבתו ולחתנו של ראש העירייה, שהתנהל מזה שנים ללא רישיון עסק ובחריגות בנייה.

שיטת 'מצליח' בגניבת שטח ציבורי

חלק אחר של ההחלטה של מבקר המדינה נוגע לאופן שבו גנבה עיריית קריית שמונה שטח ציבורי בבעלות רשות מקרקעי ישראל, לצורך סלילת שביל גישה לביתו הפרטי של קרוב משפחה של המשנה לראש עיריית קריית שמונה. העבודות בוצעו ללא קבלת אישור מראש ורק לאחר שמפקחת של רמ"י התריעה על כך - הגישה עיריית קריית שמונה בקשה בדיעבד. אותה בקשה לא התקבלה. עיריית קריית שמונה, מצידה, טענה כי מדובר בטעות ותו לא.
מבקר המדינה קובע כי לא מדובר טעות נקודתית אלא בשיטת פעולה שלפיה פועלת הוועדה המקומית בניגוד לעמדת רשות מקרקעי ישראל ומעניקה היתרי בנייה בשטחים ציבוריים ללא אישור רמ"י.

מלכה משדל תושבים לתבוע

כאמור, החלטת מבקר המדינה הועברה לידי ראש עיריית קריית שמונה כבר אתמול בערב. מייד לאחר שהתקבלה פרסמה עיריית קריית שמונה הודעה שקרית לציבור שלפיה לא קיבל מהנדס העירייה צו הגנה ממבקר המדינה. ראש העירייה, נסים מלכה, אף טען בהודעה שנשאה את הכותרת "מהנדס העיר לא יקבל צו הגנה קבוע, יסיים את תפקידו בעירייה בעוד כחודש וחצי" שהוא שוקל לתבוע את המהנדס ב"תביעה גדולה", כלשונו.
"אני שמח שמבקר המדינה לא העניק צו הגנה קבוע למהנדס", כתב מלכה בהודעה. "סיום תפקידו של מהנדס העיר הוא יום חג ורגע חשוב לעיר ולתושביה". עוד כתב כי בעקבות פניות תושבים רבים שנפגעו לדבריו מהחלטות המהנדס הוא הנחה את המחלקה המשפטית להיערך להגשת תביעת ענק נגד קול. "ראש העיר קורא לתושבי העיר שנפגעו ממהנדס העיר לפנות למחלקה המשפטית בעירייה כדי להעביר את החומרים לצורך הגשת התביעה", הדגיש.

מלכה הטעה את הציבור

בשולי ההחלטה מתח מבקר המדינה ביקורת חריפה על האופן שבו בחרה עיריית קריית שמונה להשתלח בצוות הביקורת מטעם משרד המבקר, שבחן את הפרשה. "מעבר לכך שבא-כוחה של העירייה ניסח את טענתו בעניין באופן משתלח ולא ראוי, ראיתי מקום להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: עובדות הנציבות ביררו את התלונה באופן מקצועי, ביושרה ובאוביקטיביות, ובחנו את טענות הצדדים בלב פתוח ובנפש חפצה. לפיכך, לא היה כל מקום לבוא בטענות נגדן".
ממשרד מבקר המדינה נמסרה גם הודעה המבהירה כי במקרה הטוב לקה מלכה בחוסר הבנת הנקרא ובמקרה היותר גרוע - הוא מטעה את תושבי קריית שמונה. "בניגוד לפרסומים מטעם עיריית קריית שמונה, מהנדס העיר חגי קול קיבל צו הגנה קבוע וכן פיצוי כספי חריג בגובהו. זאת, נוכח התנהלותה החמורה של העירייה", לשון משרד מבקר המדינה.

תאריך:  05/09/2017   |   עודכן:  05/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהנדס קריית שמונה יקבל מהעירייה 700 אלף שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
מירב ארד
בעקבות הדחייה במועד הגשת הדוח, תעכב עבודת המבקר בעניין ודוח המבקר לגבי סיעת הבית היהודי יוגש ליו"ר הכנסת לאחר המועד שנקבע לכך ב-1.2.18
אלעזר לוין
טוענת: שר השיכון גלנט התנגד להנפקה, והמדינה תיתן למוסדיים את הדירות הציבוריות כביטחון לאג"ח    "אין להפקיד סכומי כסף גדולים בידי חברה המזניחה את דייריה, ובעבר נקשרו בשמה פרשיות"    ההצעה אושרה בממשלה
איתמר לוין
מבקר המדינה שוב יורה אמירות בומבסטיות נגד ראש הממשלה, והתקשורת כהרגלה מסתערת עליהן בחדווה. אלא שקריאת הדוח מלמדת, שלרטוריקה המתלהמת של שפירא אין בסיס עובדתי בממצאים הדלים והבלתי-משכנעים שמצאו אנשי משרדו
איתמר לוין
נתניהו לא דיווח מיוזמתו על קשריו החברתיים עם בעלי בזק, הוא היה מעורב בנושאים הקשורים לבזק, לא שלל שאלוביץ העלה נושאים כאלו בשיחותיהם ולמשרד המשפטים לא הייתה תמונה מלאה
איתמר לוין
מנכ"ל משרד התקשורת אפשר לבצע את המיזוג בין החברות בלא עבודת מטה מסודרת, תוך התעלמות מהערות גורמי המקצוע במשרד ולאחר שקיים שיחות בלתי מתועדות עם בכירי בזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il