X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"דוח גולדסטון יצר איום אסטרטגי: זה לא רק שמא מישהו ייעצר בחו"ל, אלא משום שזה היה ניסיון מאוד מסוכן וכמעט מוצלחת, להפוך את ישראל למדינה מוקצה שההנהגה שלה פועלת בצורה של פשעי מלחמה"
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. ערוכים טוב יותר [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

השילוב בין המאבק המשפטי לבין המאבק התקשורתי יוצר קרב על התודעה שיכול להכריע מלחמות - אומר (5.9.17) היועץ המשפטי לממשלה והפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, אביחי מנדלבליט. הוא דיבר בערב עיון לזכרו של עו"ד יעקב רובין בלשכת עורכי הדין בירושלים, והזהיר שהמאבק המשפטי עלול להיות קריטי לקיומה של המדינה.
מנדלבליט סיפר, כי לאחר מבצע "עופרת יצוקה" אמר לרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, כי ישראל עלולה להפסיד במלחמה העומדת להתרגש עליה בעקבות המבצע. "טעיתי. לא הבנתי עד כמה הצרה הייתה גדולה. היא הייתה גדולה בהרבה. לא הבנתי לאן זה יגיע", אמר.
לדברי מנדלבליט, "דוח גולדסטון יצר איום אסטרטגי על מדינת ישראל. זה לא רק שמא מישהו ייעצר בחו"ל - וזה רציני מאוד - אלא משום שזה היה ניסיון מאוד מסוכן וכמעט מוצלחת, להפוך את ישראל למדינה מוקצה שההנהגה שלה פועלת בצורה של פשעי מלחמה. זו הייתה עבודה מאוד מתוחכמת של ארגוני זכויות אדם כביכול, מוזנים בהרבה פטרו-דולרים ובתמיכה של מומחי משפט בינלאומיים עם תפיסות מאוד מסוימות".
מנדלבליט התייחס גם למשמעות האסטרגית של ועידת דרבן בשנת 2001, בה השתלבו ארגונים מכל העולם במטרה לנהל מלחמה משפטית נגד ישראל - אשר לא זיהתה את עוצמת הדברים באותה עת. "מנסים להשיג הישגים פוליטיים באמצעים משפטיים, כמו שמנסים להשיג אותם באמצעים צבאיים", הגדיר פעילות זו. לצד זאת ציין מנדלבליט, שיש לכך גם צעדים חיוביים: היכולת לתבוע מחבלים ולהשיג פיצויים גבוהים מאוד. חשיבות המאבק המשפטי היא קריטית למי שרוצה לשרוד בעולם העתידי ולהבטיח את קיומה של המדינה, הדגיש מנדלבליט.
מועצת זכויות האדם, הסביר מנדלבליט, מנסה להחיל את כללי זכויות האדם על דיני המלחמה - ובכך להפוך את ישראל לפושעת מלחמה. "ברגע שמנסים להפוך בצורה כזאת את השטיח הזה, מדובר בסכנה אסטרטגית. דוח כזה הוא ניצחון אדיר לארגוני הטרור, עלול להפוך את ישראל למדינה מצורעת ולהביא לסנקציות בינלאומיות", אמר על דוח גולדסטון.
התגובה הישראלית היא בדיקות עצמיות מתמשכות, לצד הקמת ועדת טירקל שניתחה את חוקיות פעילות צה"ל במשט הטורקי - ומסקנותיה התקבלו על-ידי שורה של ועדות בינלאומיות, הוסיף מנדלבליט. "יש מה לעשות נגד הדבר הזה, רק צריכים להיות מודעים לו". לדבריו, התופעה אינה עומדת להיעלם, והן צה"ל והן הדרג המדיני ערוכים לה הרבה יותר טוב מאשר בעבר.

תאריך:  06/09/2017   |   עודכן:  06/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק המשפטי-צבאי קריטי לקיום המדינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כתישה ו/או מצור מתמשכים הדרך
פועה  |  6/09/17 08:06
2
מנדלבליט
באום  |  6/09/17 08:25
3
האימם הנעלם חזר אלינו כמשיח-
יעקב יעקב  |  6/09/17 09:29
4
שוב מתכוננים למלחמה הבאה
ישראל עם רם  |  6/09/17 10:46
 
- לא נוכל להילחם
באום  |  6/09/17 11:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
מתי דוד
סנדרה סולומון, פלשתינית ילידת רמאללה, ונדה אמין, אירנית ילידת טהרן. שתיהן שוהות בימים אלה בארץ. סיפור חייהן ופעילותן נגד האיסלאם, פורסמו ב"ידיעות אחרונות וב"מקור ראשון". שתיהן הפכו לפעילות הסברה למען ישראל
רפי לאופרט
הכישלונות הערביים במלחמת השחרור ובמלחמות שבאו אחריה וסירובם לקבל את תוכנית החלוקה והאיומים ב"סיבוב שני" במהלך מרבית שנות ה-50 ולמעשה עד לניצחון במלחמת "ששת הימים", הולידו שפע של סיפורים
איתמר לוין
תוקף את בג"ץ: הפכו את החוק נגר החרם למקוצץ    מלצר: עד היום לא תוקנו התקנות ליישומו של החוק; ביטלנו רק סעיף אחד    דנון: מקווה שיוניפיל יתחיל לדווח על הפרות של חיזבאללה
יורם אטינגר
הצונאמי הערבי הקטלני שפרץ בשלהי 2010, ומוגדר במערב כ"אביב ערבי", מוסיף שמן למדורת חוסר-הוודאות של משטרי הרודנות הערביים, הבלתי-יציבים והזמניים
יוסף אליעז
ארה"ב, ישראל ומצרים - מדיניות, כלכלה ונשק    האם יש לישראל מהלכים בארה"ב? האם יש מקום להפעלת השפעה ישראלית על ארה"ב לתת למצרים לחם ולא מטוסים? האם עלינו לעמוד עתה בחיבוק ידיים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il