X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רובינשטיין קובע: החוק לחלוקת החיסכון הפנסיוני בין בני זוג שנפרדו, אינו בא במקום הכללים הקבועים של חלוקת הרכוש המשותף אלא נועד להקל בביצוע החלוקה
▪  ▪  ▪
שוחט. על פי המלצותיו [צילום: בוצ'צ'ו]

החוק לחלוקת חיסכון פנסיוני בין בני זוג שנפרדו, אינו משנה את הלכות השיתוף הכלליות, אלא מהווה בעיקרו כלי עזר לביצוען - קובע (6.9.17) המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין.
החוק התקבל בשנת 2014 ואימץ את המלצותיה של ועדה בראשות השופט שאול שוחט. הוא נועד להסדיר את השאלה הסבוכה של חלוקת הזכויות הפנסיוניות שצברו בני הזוג בשנות חייהם המשותפות, כאשר הן משולמות במועד מאוחר יותר ולאורך שנים. במרכזו נמצאת הקביעה, לפיה בן הזוג לשעבר יכול לקבל במישרין את חלקו בזכויות אלו מן הגוף הפנסיוני, לאחר שהוא מעביר אליו פסק דין הקובע את זכותו. חלקו של אותו בן זוג לא יעלה על מחצית מהזכויות שנצברו, כדי למנוע מצב בו אחד מהם ייכפה לוותר על חלק מזכויותיו.
רובינשטיין אומר, כי הן לשון החוק, הן תכליתו והן ההיסטוריה החקיקתית שלו מובילים למסקנה שהוא אינו בא במקום ההסדרים הקיימים לחלוקת רכוש משותף בין בני זוג. מטרתו היא להקל על בן הזוג לשעבר להבטיח ולקבל את זכויותיו, כך שלא יהיה חשש שהן יוברחו ממנו ולא יהיה עליו לעמול כדי לקבל אותן במועד. "החוק מתווה מנגנון למימוש הזכות ולא הנחיה לקביעת תחולתה", אומר רובינשטיין.
מקביעה זו נובעות מספר מסקנות מעשיות. בן הזוג הזכאי לחלק מן הפנסיה, אינו חייב להגיש לגוף הפנסיוני את פסק הדין הקובע זכות זו, ובן הזוג האחר אינו יכול להגישו בעל כורחו של הראשון. בית המשפט יוכל לחלק את הפנסיה לפי ראות עיניו במקרים המתאימים, כדי לשמור על עקרונות היסוד של חלוקת הרכוש המשותף. בני זוג שנפרדו אינם יכולים להכפיף עצמם למנגנון החלוקה הקבוע בחוק, אם לא התקיימו התנאים לרישום פסק הדין הקבועים בחוק.
השופטים ניל הנדל ומני מזוז הסכימו עם רובינשטיין. את האישה שערעורה התקבל ייצגו עוה"ד נעמי דפנה-נחום ובן מלכיאלי, ואת הבעל - עוה"ד יורם ביתן, יונתן דוד וטובה כהן. את היועץ המשפטי לממשלה ייצגה עו"ד יאנה סמקין.

תאריך:  06/09/2017   |   עודכן:  06/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירי חביב ולדהורן
התובעים טוענים כי טבע הטעתה את ציבור המשקיעים והסתירה מפניהם מידע מהותי אודות ההתפתחויות השליליות שהביאו להפחתת ענק של 6.1 מיליארד דולר בדוחות ולקריסה המניה
איתמר לוין
הארבעה נעצרו בחשד שקיבלו במרמה ותוך זיוף את "תעודת הכושר" המאפשרת להתמודד על תפקיד רב עיר - שלצידו שכר גבוה, יוקרה והשפעה כלכלית רבה    המשטרה: אנשי הרבנות הראשית אינם חשודים
איתמר לוין
קובע שהממשלה רשאית להאציל לחטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית סמכויות בתחום ההתיישבות הכפרית - אך מדגיש שעליה לשרת גם תושבים ערבים ושעל הממשלה לפקח בצורה הדוקה על פעילותה
אביתר בן-צדף
בשנת 2019 תצייד צרפת תצייד שישה כטב"מים, שנרכשו בארצות-הברית, בפצצות חכמות
איציק וולף
יורם כהן מונה לחבר בוועדה המייעצת לחברת סייפ-טי גרופ העוסקת בפיתוח ושיווק פתרונות לאבטחת מידע ארגוני    "ניסיונו הרב של מר כהן בעולמות המודיעין וההגנה, כמו גם קשריו הענפים בארץ ובעולם, יכולים לסייע רבות לקדם את הפתרונות הייחודיים של החברה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il