X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"לי אפריקה-מגורים ואשדר מעריכים, שיציבות המחירים כרגע - זמנית "עלו המכירות בחודשיים האחרונים" "המשבר יתפוצץ בעוד שנתיים". רווחים זעומים לקבלני הביצוע "הביורוקרטיה הורגת אותנו"
▪  ▪  ▪
פרידמן. אין דירות למכירה [צילום: אייל פישר]

"מכירת הדירות התאוששה בחודשיים האחרונים, לאחר ירידה ניכרת במחצית הראשונה של 2017". כך אמר (יום ד', 6.9.17) מנכ"ל חברת הבנייה אשדר, ארנון פרידמן, שדיבר בכינוס כלכלי מטעם דן אנד ברדסטריט, בגבעתיים. לדבריו, זכאים רבים חזרו לשוק הרגיל לאחר ההגרלה הראשונה של דירות מחיר למשתכן, אם מפני שלא זכו, או שקיבלו דירה שאינה רצויה להם, או שהבינו שעליהם לחכות שנים לקבלת הדירה.
עוד אמר פרידמן כי הדירות לא יוזלו, למרות שהחברה הייתה רוצה בכך. הסיבה: "אין לנו דירות למכירה".
מנכ"ל חברת בנייה גדולה אחרת, אפריקה-מגורים, אורן הוד, הוסיף בנושא זה: "רשות מקרקעי ישקראל מוכרת כמעט אך ורק מגרשים למחיר למשתכן. אין מגרשים למשפרי דיור, שהם 85% מהשוק. זו התקלה הקשה ביותר. הדירות לא הוזלו, והביקוש למשכנתאות לא ירד. אנחנו צופים שהמחסור בדירות לשוק העיקרי יתפוצץ בעוד פחות משנתיים".
מנכ"ל חברת הבנייה תדהר, אהוד שרביט, מתח ביקורת חריפה על מחיר למשתכן, והצביע על השלכותיו: "זהו ניסוי שאיש אינו יודע מה יהיו תוצאותיו, ולא בטוח שיצליח. משרד השיכון מחייב יזמים למכור דירות במחירים נמוכים וקבועים, ברווח נמוך. יזמים שירצו לקבל ליווי בנקאי יצטרכו להוכיח לבנק שהמיזם רווחי, וזה יחייב אותם ללחוץ את קבלני הביצוע ולדרוש מהם לבנות ברווח זעום. מחיר הדירה אינו הכל. חשוב למכור דירה באיכות גבוהה ובגימור מעולה".
דברי שרביט מסבירים, לכאורה, מדוע תדהר, אחת החברות המובילות הענף, בראשות גיל גבע, אינה משתתפת לפי שעה במכרזי מחיר למשתכן.
המהנדס שאול לוטן, בעליה של חברת הבנייה הוותיקה משולם לוינשטיין, אמר: "הביורוקרטיה הורגת אותנו. החברה לפיתוח קיסריה הוציאה מכרז למכירת מגרשים לדירות. המכרז מתעכב, כי יש מחלוקת ברמה של גן ילדים בין החברה לבין רשות מקרקעי ישראל. הבנקים אינם נותנים אשראי למיזם בסימן שאלה. הפתרון הוא ששר השיכון יושיב שלושה אנשים - נציג החברה, נציג רמ"י, ואדם מטעם השר, שייכנסו לחדר ויפתרו את המחלוקת.

תאריך:  06/09/2017   |   עודכן:  06/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מכירת הדירות התאוששה, הן לא יוזלו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המנכ"ל אורן הוד: "התוצאה היא, שאנחנו מממנים את רשות מקרקעי ישראל במשך 15 חודש"    הקונים יקבלו את דירותיהם בעוד ארבע שנים, ובינתיים יגורו בשכירות"
עידן יוסף
דורשת להשוות את חבות המס בגין הרכב הצמוד הניתן למי שמוגדרים 'שבעת סמלי השלטון' לזו של כל בעלי הרכב הצמוד ללא התוספת המשמעותית בגין הרכב המשוריין שניתן להם בגין תפקידיהם    "גילום רכיבי המיגון או הרכב המשוריין בחישוב שווי המס, פוגע במי שהמדינה ושירות הביטחון מחייב אותם ברכבים אלו"
עידן יוסף
כחלק מהפחתת עלויות הביורוקרטיה, משרדי החקלאות, הכלכלה והבריאות הפיצו החלטה שמטרתה הגברת התחרות והורדת המחיר לצרכן, באמצעות הגדלת הכדאיות ליבואנים לייבא בשר טרי מצונן
מירב ארד
תספק מערכות בדיקה מתקדמות לצגי OLED גמישים ליצרנית הסינית Visionox
איתמר לוין
קובע שהשימוש בהוראת שעה כדי לעקוף את חוק יסוד משק המדינה, מהווה ניצול לרעה של חוק יסוד    מוציא "התראת בטלות": תקציב דו-שנתי ללא שינוי בחוק משק המדינה - ייפסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il