X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת ניות, בעלת הקרקעות בניות ובטלביה, הזהירה את קק"ל שחוזה החכירה יבוטל, אם לא תפרע את חובותיה בתגובה, הודיעה קק"ל שתשלם את דמי החכירה השנתיים, 1.09 מיליון שקל איום סרק בחוק - יאלץ את המדינה לשלם פיצויים במאות מיליוני שקלים ויותר
▪  ▪  ▪
עטר. זהות לא ידועה [צילום: פלאש 90]
לידיעת הקורא דניאל עטר
הבעלים הם בן-דוד
▪  ▪  ▪
יו"ר הקרן הקיימת עטר התלונן במכתב ששלח לתושבים בשכונות ניות וטלביה בירושלים, כי "זהותם המלאה של רוכשי הזכויות מהפטריארכיה עדיין אינה ידועה לנו". ובכן, לידיעת הקורא דניאל עטר: מי שרכש מהפטריארך את זכויות החכירה של הקרקע, בחוזים לטווח ארוך, הוא משפחת האחים בן-דוד, יזמי נדל"ן ירושלמים ותיקים, בראשות עודד ונועם בן-דוד. מצד שני, יורשיו של בן המשפחה רם בן-דוד המנוח, שאף הוא היה יזם נדל"ן, אינם שותפים לעסקה זו.
זה לא סוד גדול, כי News1 פרסם את שמות הרוכשים כבר לפני שנים, ובאחרונה שוב מספר פעמים. מר עטר מוזמן לגלוש באתר ולגלות את כל הפרטים על העסקות האמורות. גם תושבי השכונות יכולים לעשות זאת, כמובן.

קק"ל נסוגה מסירובה לשלם את דמי החכירה השנתיים על הקרקעות בשכונות ניות וטלביה שהיא חוכרת מחברת ניות השקעות. קק"ל מפגרת בפירעון החוב. ניות השקעות הזהירה את קק"ל, שאי-תשלום יהיה הפרה מהותית של הסכם החכירה, ויביא לביטולו. בעקבות אזהרה זו, הסכימה קק"ל לשלם את דמי החכירה, 1.09 מיליון שקל לשנה.
במקביל, דרשה קק"ל השבוע מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, שהמדינה תקים ועדה שתגבש הצעת חוק, שתגן על זכויות 1,100 המשפחות המתגוררות על המגרשים, בעיקר בניות. שרת המשפטים אכן הנחתה את קמיניץ להקים צוות שיבדוק את הנושא בחודשים הקרובים.
המדינה יכולה (אולי) להפקיע את הקרקעות. אולם יהיה עליה מן הסתם לשלם לבעלי הדירות והבתים פיצויים כמקובל, על-פי הערך הריאלי של המגרשים והדירות - מאות מיליוני שקלים, אם לא יותר. לכן נראה, שהצעת קק"ל אינה מעשית כרגע, אלא אם הממשלה והכנסת יעלו בעתיד הצעה אחרת.
יו"ר הקרן הקיימת, דני עטר, שלח במקביל מכתב לדיירים, ובו הודיע כי יקדם את הצעת החוק האמורה. לדבריו, "מאחר שרוכשי הקרקעות מהפטריארכיה, שזהותם המלאה אינה ידועה לנו, עושים ככל שיש לאל ידם כדי להשיא (להגדיל) את רווחיהם, תוך שימוש ציני בכם. נפעל עם הממשלה והכנסת לקידום הצעת חוק שתביא לכך שהתושבים לא ייפגעו".

תאריך:  06/09/2017   |   עודכן:  06/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דני עטר / Danielle Attar
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קק"ל נסוגה - תשלם דמי החכירה בניות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך המדינה משלמת לנוכלים ושודד ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  6/09/17 22:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"לי אפריקה-מגורים ואשדר מעריכים, שיציבות המחירים כרגע - זמנית    "עלו המכירות בחודשיים האחרונים"    "המשבר יתפוצץ בעוד שנתיים".    רווחים זעומים לקבלני הביצוע    "הביורוקרטיה הורגת אותנו"
אלעזר לוין
המנכ"ל אורן הוד: "התוצאה היא, שאנחנו מממנים את רשות מקרקעי ישראל במשך 15 חודש"    הקונים יקבלו את דירותיהם בעוד ארבע שנים, ובינתיים יגורו בשכירות"
עידן יוסף
דורשת להשוות את חבות המס בגין הרכב הצמוד הניתן למי שמוגדרים 'שבעת סמלי השלטון' לזו של כל בעלי הרכב הצמוד ללא התוספת המשמעותית בגין הרכב המשוריין שניתן להם בגין תפקידיהם    "גילום רכיבי המיגון או הרכב המשוריין בחישוב שווי המס, פוגע במי שהמדינה ושירות הביטחון מחייב אותם ברכבים אלו"
עידן יוסף
כחלק מהפחתת עלויות הביורוקרטיה, משרדי החקלאות, הכלכלה והבריאות הפיצו החלטה שמטרתה הגברת התחרות והורדת המחיר לצרכן, באמצעות הגדלת הכדאיות ליבואנים לייבא בשר טרי מצונן
מירב ארד
תספק מערכות בדיקה מתקדמות לצגי OLED גמישים ליצרנית הסינית Visionox
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il