ועדת החינוך התכנסה (יום ד', 6.9.17) לדיון מסכם לקראת אישור תקנות הסעה בטיחותית לילדים ולפעוטות עם מוגבלויות, אך למורת רוחו של היו"ר
יעקב מרגי, הודיע משרד החינוך כי עלויות יישום התקנות גבוהות מאוד ונדרשת השתתפות של משרד האוצר.
שמעון אבני, מנהל אגף הסעות והצטיידות: "אני יודע שבראשון בספטמבר אנחנו אמורים להיות עם תקנות סגורות, אבל יש שלוש סוגיות שנשארו פתוחות: הראשונה, ליווי לילדים בגילאי 3-4 בלקויות הקלות, השנייה, קיצור משך זמן ההסעה והשלישית, צמצום מספר הילדים בהסעה. העלויות הן גבוהות מאוד מאוד מאוד. אנחנו מבקשים את הסיוע של משרד האוצר משום שמדובר במיליונים. בלי התקציב לא נוכל לממש את התקנות". עוד אמר כי ב-19.9 תתכנס ישיבה עם מנכ"ל משרד החינוך
שמואל אבואב לשם קבלת החלטות בעניין.
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי הודיע כי התקנות יאושרו עוד לפני סיום הפגרה. "אם התקנות לא יעברו, אני לא אעביר נושאים שחשובים למשרד החינוך. תראו מה קרה בבני ברק ובשאר הארץ מדובר בכאוס מוחלט. הכל פתוח ואפשר בכל דרך להסיע ילדים. מי לוקח את האחריות? יש למשרד החינוך אומץ גדול כדי לאפשר כזה מחדל".
ח"כ
חיים ילין אמר כי על מנכ"ל משרד החינוך אבואב להוציא תחת ידיו תקנות בטיחותיות. "יש ילדים שמסתובבים שעתיים בתוך ההסעות האלה. הנושא של בטחות בדרכים צריך להיות חשוב למנכ"ל משרד החינוך".
אם לילד עם מוגבלות סיפרה כי בנה חיכה באזור התעשיה ברקן, ללא השגחה, להסעה ממוגנת ליישוב הר ברכה כשהוא נאלץ להשגיח על ילד צעיר ממנו המאובחן כאוטיסט. אבא נוסף לילד מבית שמש סיפר כי בנו עם המוגבלות, נסע כשעתיים בהסעה לבית הספר ביום הראשון ללימודים.
רויטל לן כהן מקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים אמרה כי התקנות אינן שלמות מבחינתה וכי חסרה התייחסות לאוכלוסיות נוספות של ילדים עם מוגבלויות. "מבחינתנו זה הכל או לא כלום. הניסיון לקבע את הדבר הזה תהיה בחינה לדורות".