X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כאשר נמכרת דירתו של חייב בהליכי פשיטת רגל - לא ייהנו בני משפחתו ממעמד של דייר מוגן, בניגוד למצב בו המכירה היא במסגרת ההוצאה לפועל
▪  ▪  ▪
מאור. מסר למשפחה [צילום: בוצ'צ'ו]

כאשר נמכרת דירתו של חייב המצוי בהליכי פשיטת רגל, אין לבני משפחתו מעמד של דיירים מוגנים בה - קובע (5.9.17) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מאור.
לדעת מאור, מדובר במצב שונה מאשר זה שאליו התייחס בית המשפט העליון בשנת 2010 ("הלכת כובשי"). באותו מקרה נפסק, כי חייבת נגדה ננקטו הליכי הוצאה לפועל, תהיה דיירת מוגנת בדירתה לאחר מכירתה. אלא שמאור סבור, כי שם מדובר היה בהליכים שנכפו על החייבת, בעוד בפשיטת רגל - החייב גד חליוא הוא שנכנס אליהם מרצונו, ולכן עליו להתנהל בהתאם להם.
השאלה האם בני המשפחה יוכלו להמשיך להתגורר בדירה היא בעלת השלכה ניכרת על ערכה. במקרה שנדון בפני מאור, הוערך שווי הדירה - מיני פנטהאוז בן 200 מ"ר בצפון תל אביב - ב-4.5 מיליון שקל כאשר היא פנויה, וב-1.9 מיליון שקל בלבד אם בני המשפחה יוכלו להמשיך להתגורר בה. מאור קבע, כי הדירה תימכר כפנויה ועל המשפחה להשתמש בחלקה של אשת החייב כדי לרכוש דירה צנועה יותר.
מאור גם דוחה מכל וכל את טענת אשת החייב, סנדרה חליוא, לפיה אין מקום שהיא ושלושת ילדיהם יושפעו מקריסתו של הבעל-האב, משום שהחובות אינם שלהם. הוא קובע: "עצם העובדה באחד מבני המשפחה נמצא בהליך של פשיטת רגל, משפיעה גם משפיעה על התא המשפחתי בכללותו ועל התנהלות המשפחה כולה". המשפחה כולה נדרשת לחיות בצניעות המתחייבת, וכל גישה אחרת היא פשטנית.
מאור מביא בציניות כמה דוגמאות להוצאות שלא ניתן להסכים עימן כאשר אחד מבני המשפחה פושט את הרגל: שיעורי פיתוח קול לילד החולם להיות זמר, "גבינת השמנת המיוצרת במחלבה יוקרתית של עדרי תאו שניזונים בתזונה ייחודית מעבר לים", וחופשת סקי לעומת "חופשה אצל הדודה והדוד". לדבריו, "סדרי העדיפויות של חלוקת המשאבים המשפחתיים כולם באים לידי ביטוי במסגרת הליך חדלות הפרעון".

תאריך:  07/09/2017   |   עודכן:  07/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עודד מאור
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הכביש שלאורך השנים הוארך במקטעים שונים, מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים    שר התחבורה: כביש בגין דרום בירושלים הוא למעשה 'נתיבי איילון' של תל אביב
יפעת גדות
פרסי ראש מפא"ת לחשיבה יוצרת הוענקו לצוותים של יח' 8200, מפקדת העומק, משרד הביטחון, משרד רה"מ, חט"ל, ממ"ג, חברת רפאל ואוניברסיטת ת"א, על פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך בקנה מידה עולמי    ראש מפא"ת, ד"ר דניאל גולד:" כל אחד מהצוותים והזוכים הגיע בחשיבה פורצת דרך לפיתוח אמל"ח יוצא דופן, יצירתי ומורכב, שאין כדוגמתו וניצב בחזית הידע העולמי"
איתמר לוין
קובע שחובת תום הלב של התובעים ובאי-כוחם היא גם כלפי בית המשפט, ובמקרים קיצוניים של הפרתה - ניתן למחוק את התביעות    רובינשטיין נגד תביעות שמטרתן להעשיר את התובעים ובאי-כוחם
אריאל י' לוין
הורה למנוע את השתתפותו של נציג אל-גז'ירה בכנס שעורכת לשכת העיתונות הממשלתית בנוגע לפעילות הרשת אל מול חופש הביטוי
מירב ארד
בית ההשקעות "מיטב דש" רכש לפני כשנה את החברה, מהלך זה משלים ברמת המיתוג את הפיכתה של החברה לזרוע ההלוואות של בית ההשקעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il