X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מציע לאמץ כלפי הפעילים בשוק ההון את הקו של מאמן הכדורגל ז'וזה מוריניו על יריביו: "תמיד תגרום להם לחשוב" הקנסות בתיקי ניירות ערך בחמש השנים האחרונות: 350 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
האוזר. שריף ללא תושבים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
צדיק וטוב לו, רשע ורע לו
שמואל האוזר
נאום יו"ר רשות ניירות ערך בכינוס אכיפה בשוק ההון [י"ט אלול תשע"ז, 10.09.2017]
לרשימה המלאה

"שוק ההון יותר נקי מאשר בעבר ונמשיך לפעול כדי לנקותו. הייתי רוצה לתת תמריצים כלכליים לפעילות תקינה, אבל בכך לא די". כך אומר (יום א', 10.9.17) יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, בכינוס של הרשות בנושא אכיפה בשוק ההון. בחמש השנים האחרונות, מסר, הוטלו על עברייני רשות ניירות ערך קנסות בסך 350 מיליון שקל.
לדעת האוזר, יש להפנות את המרץ לאכיפה חסרת פשרות תחת החוק הקיים, במקום להגביר את הרגולציה. "הגנת מושלמת תגרום לכך שהרשות תהיה שריף כל-יכול בעיירה ללא תושבים", אמר. הוא מזהיר, כי אם האכיפה בשוק ההון לא תהיה יעילה ותחרותית מול שווקים אחרים - חברות לא יגייסו הון בישראל. האוזר מציע לאמץ את הקו של מאמן הכדורגל ז'וזה מוריניו על יריביו: "תמיד תגרום להם לחשוב".
המונח "שמירת ענייניו של ציבור המשקיעים בניירות ערך", סבור האוזר, הוא לתת למשקיעים כלים רבים בשוק מפותח ומפוקח. האיזון בין פיקוח להגינות הוא בשיטת המקל והגזר שאימצה הרשות בשנים האחרונות, טען. "אנחנו מודעים לכך שהחברות צריכות לעסוק בעיקר בניהול העסקים שלהן ולא רק ברגולציה". הוא הזכיר את ההקלות הרבות שניתנו לחברות, ולצידן - התיקים שנוהלו בהצלחה נגד גופים גדולים וחזקים. "אלו שני חלקים של אותו שלם", הדגיש. "העובדה שאנחנו אוכפים את החוק ללא פשרות, היא זאת שמאפשרת לנו להקל ברגולציה".
על האכיפה המינהלית אמר האוזר, כי אין יסוד לטענות כאילו היא הורגת את השוק, משתקת את המנהלים או מרתיעה מכניסה לשוק ההון. "הרשות בוררת את המקרים ומפנה לאכיפה מינהלית בעיקר מקרים בהם האינטרס הציבורי גבוה, כמו רשלנות חמנורה או עצימת עיניים. הרשות מתמקדת באכיפה כלפי המעורבים המרכזיים בעבירות, שפעלו ישירות לביצוע ההפרה", הדגיש. לדברי האוזר, אין מקום לטענות לשכת עורכי הדין כאילו קיים חשש להטלת אחריות על עורכי דין בהליך המינהלי.
לבסוף אמר האוזר, כי נחקרים בעלי השפעה משתמשים באמצעים העומדים לרשותם כדי להתנגח ברשות ובו עצמו. הוא הצהיר, כי מעולם לא היה ניסיון פוליטי להשפיע על החלטותיו, וכי שום דבר לא יסיט את הרשות מביצוע חקירות מקצועיות וממצות.
השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, העומדת בראש מותב אכיפה מינהלית של הרשות, חלקה על האוזר וטענה, כי המטרה של רשות ניירות ערך צריכה להיות להגן בצורה מלאה על המשקיע בשוק ההון, כך שלא יחשוש שיש רפיון בהגנה עליו.
לדעת אופיר-תום, החלטות מותבי האכיפה בשש שנות פעילותו, מלמדות על הצורך העצום שהיה בכלי האכיפה המינהלית כדי להכניס סדר לשוק ההון. "לפני כן היה כאוס אכיפתי בשוק ההון. לרשות היו שני כלים: גרזן – החוק הפלילי; ותרופה חסרת השפעה – קנסות קלים. הגרזן היה קשה מדי, הקנסות היו קלים מדי", אמרה בכינוס הרשות בנוגע לאכיפה בשוק ההון.
התוצאה הייתה כתם פלילי על עבירות קלות, הסבירה, אך כעת החוק הפלילי עוסק בעיקר בעבירות החמורות – כמו פרשת נוחי דנקנר. אופיר-תום ציינה, כי הליכים בנושא שימוש במידע פנים – המועברים לאכיפה מינהלית כאשר אין די ראיות להוכחה במישור הפלילי – מסתיימים בהליך המינהלי בתוך מספר חודשים, במקום שנים בהליך הפלילי.

תאריך:  10/09/2017   |   עודכן:  10/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הקצין המעוטר מאוד מפקד על הקורפוס המשוריין 3, שאביו פיקד עליו בשנות התשעים    זו הצבתו השישית בעירק מאז מלחמת המפרץ
אביתר בן-צדף
ביקורת על תגובת מפקד חיל-הים לתלונות על התנהגות קומנדר כריס סרווילו, דוברו, במסיבת חג המולד בפנטגון    הדובר הועבר מתפקידו רק בחודש אוגוסט    מחלקת החקירות החליטה לא לפתוח בהליך פלילי נגד הדובר, אך הקריירה הצבאית שלו הסתיימה
אביתר בן-צדף
שני הטייסים פלטו את עצמם בשלום    נסיבות התאונה נחקרות
אביתר בן-צדף
הדגם החדש קל יותר, קצר יותר ונוח יותר לתפעול, ויענה לדרישת הצבא לצייד את מחלקות הרובאים שלו בנשק הרסני נ"ט
איתמר לוין
המשטרה עצרה שני אנשי עסקים בכירים, ראש מועצה מקומית ובעלים של מקומון הפועל באותו יישוב, בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים ביחסים שבין המועצה לבין הקניון ביישוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il