X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מינץ ביטל את החלטתו של אורנשטיין לחלק את הכספים בין רבבות חברי האגודה, שכבר קיבלו 45,000 כל אחד ברק-ארז: אי-אפשר להפקיע את זכויות החברים שלא אותרו
▪  ▪  ▪
נרשמו 23,000 בעלי מניות

95 מיליון שקל שלא חולקו לחברי אגודת הקו-אופ יועברו לידי האפוטרופוסית הכללית, סיגל יעקובי, אשר תפקיד אותם בחשבון בנק לפי הוראת שר האוצר, משה כחלון, ותנהל אותם ככונסת הנכסים הרשמית. כך קובע (יום א', 10.9.17) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ.
אגודת הקו-אופ הייתה הבעלים של רשת מגה דהיום ושל חלק מן הנכסים בהם פועלים המרכולים שלה. בשל אי-סדרים שהתגלו בה, מינה לה רשם האגודות השיתופיות בשנת 2000 ועד ממונה, אשר המליץ כעבור שנתיים למכור את נכסיה ולחלק את התמורה בין בעלי המניות. שווי הנכסים עמד על 1.3 מיליארד שקל, מתוכם נוכו במקור תשלומי מס בסך 300 מיליון שקל.
לאורך השנים שולמו כ-45,000 שקל לכל בעל מניה, אך תהליך איתור בעלי המניות היה ארוך וסבוך, והצריך הכרעות פרטניות רבות בתביעותיהם של בעלים ובעלים-לכאורה. בסך-הכל הוכרו למעלה מ-23,000 בעלי מניות, והיה צורך לאתר רבים מהם - פעולה שנמשכה גם היא מספר שנים. לבסוף נותרו 2,600 בעלי מניות שלא אותרו, ו-3,200 נוספים שלא פנו לקבלת התשלום. בסוף 2015 היו בקופת הפירוק 115 מיליון שקל, ש-91 מיליון שקל מתוכם נועדו לתשלום לבעלים, והיתרה - למיסים והוצאות.
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דאז (וכיום נשיאו), איתן אורנשטיין, קבע שהמועד האחרון לאיתור הבעלים יהיה 1.3.16, ולאחר מכן יחולקו הכספים שבקופה - למעט 20 מיליון שקל המיועדים להוצאות הפירוק - בין החברים שאותרו. הוא דחה את עמדת הכנ"ר, לפיה יש להעביר לאוצר המדינה את יתרת הכספים, באומרו ששם ישכבו כאבן שאין לה הופכין.
מינץ קיבל את ערעור הכנ"ר וקבע כאמור, כי הכספים יועברו אליו - למעט 20 מיליון שקל שיופקדו לצורך תשלומים בלתי ידועים, מיסים והוצאות ההליך. מינץ קבע, כי בעניין זה חל סעיף 372 לפקודת החברות, לפיו אם "יש בידי המפרק או בשליטתו כספים מנכסי החברה שבמשך שישה חדשים מיום שנתקבלו לא נמצא להם תובע או שעדיין לא חולקו, חייב המפרק להכניסם לחשבון החברה בבנק שקבע שר האוצר". מינץ דוחה את גישתו של אורנשטיין, לפיה המסלול המתאים הוא תקנה 76 לתקנות פשיטת הרגל, שכן שם מדובר בתביעות נושים - ואילו כאן מדובר בתביעות של בעלי מניות.
השופטת דפנה ברק-ארז מוסיפה: "זכויותיהם של בעלי המניות שזהותם לא אותרה הן זכויות קניין לכל דבר ועניין. אלה הן זכויות יסוד, ואף כאלה שנהנות כיום מהגנה חוקתית. על כן, פתרון המבוסס על הפקעת זכויותיהם ללא הסמכה מפורשת לעשות כן בדין, הוא באופן יסודי בעייתי. על כך יש להוסיף, וזהו הצד השני של המטבע, כי לבעלי המניות שאותרו לא הייתה מלכתחילה כל ציפייה לגיטימית המעוגנת בדין לקבל יותר מחלקם היחסי בנכסי האגודה. אין הם ה'יורשים' הטבעיים של בעלי המניות שלא אותרו או שותפיהם. לכן, לא מצאתי אף מקום לטענות בדבר קיפוח זכויותיהם כביכול".
גם השופט יורם דנציגר הסכים עם מינץ. את האפוטרופוס הכללי ייצגו עוה"ד איתי הס ומיכל בן-עמי (ליבוביץ), את הקו-אופ והמפרק ייצגו עוה"ד ליפא מאיר ומאיר אלבוים, את ועד הפעולה של בעלי המניות ייצגה עו"ד יונה מרקוביץ, ובעלי מניות נוספים יוצגו בידי עו"ד משה זינגל.

תאריך:  10/09/2017   |   עודכן:  10/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
95 מ"ש מהקו-אופ יועברו לאפוטרופוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יוסי אברהמי יבנה שני מגדלים, 92 דירות, על המגרש שהתפנה    פנטהאוז ב-14.3 מיליון שקל    דירות ב-55,000 שקל למ"ר    הבניין ההיסטורי, שגדולי הנגנים בעולם התארחו בו, נסגר ב-2000, והמגרש נמכר לאברהמי ב-151 מיליון שקל
יפעת גדות
היכנסו ובדקו באמצעות כלי חדש ומתקדם באתר המשרד להגנת הסביבה את נתוני המפל"ס ל-2016    ח"כ זאב אלקין, השר להגנת הסביבה: "אנחנו במשרד להגנת הסביבה מכירים בצורך לשקיפות הנתונים לציבור הרחב ולתקשורת    המפלס הוא כלי חשוב לנו למעקב, קביעת מדיניות וקבלת החלטות אבל הוא גם הזדמנות לארגונים סביבתיים ולציבור הרחב לקבל נגישות לכל הנתונים שברשות המשרד
מירב ארד
על-פי דוח של היחידה הממשלתית לחופש המידע - 50% מהרשויות המקומיות שנבדקו, כלל לא השיבו לבקשת חופש המידע שהוגשה ורק 9% מהן העבירו מענה מלא
אלעזר לוין
הירידה לעומת יולי אשתקד - 25%    ירידה של 19% במכירת דירות בינואר-יולי
אלעזר לוין
"החקירה נובעת לנכס פרטי של לוי, ולא לסופרמרקט של חברת רמי לוי השקמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il