X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ג'האנגיר חאן: אסור לחכות ל-9/11 הבא; חייבים שיתוף פעולה וחזון חדש מגלה שמדינות רבות סירבו להעניק לאו"ם גישה למידע שברשותן על מניעי ההתגייסות לדאעש
▪  ▪  ▪
המחבלים עוברים הלאה [צילום: חוסין מאלה, AP]
"פייסבוק רוצה להשתפר"
מנהל מדיניות ראשי למלחמה בטרור בפייסבוק, בריאן פישמן, הצהיר בכנס: "אין מקום לטרור בפייסבוק. כל מי שתומך או מייצג טרור, מפר את כל כללי הקהילה. ברגע שאנחנו מוצאים מסרים כאלו, אנחנו מסירים אותם. בסופו של דבר, מדובר בתרכובת של שימוש באנשים ומחשבים למציאת המסרים. הקהילה רואה את הדברים ומבינה את המגמות החדשות. אנחנו גם משתמשים באוטומציה. מדובר בטכניקות שונות הכוללות בזיהוי תכני וידאו ותמונות דומים שקשורים לטרור, כמו גם מילים שונות. אך כאשר מסירים חשבון כלשהו, אותו מסית יכול לחזור".
פישמן הבטיח: "אנחנו רוצים להשתפר, ואנחנו רוצים שיתקיים שיח כדי למלא את הפערים שלנו. צריכים לחלוק מידע בין הרשתות החברתיות השונות, כולל שהחברות הגדולות יחלקו את הידע עם החברות הקטנות. המלחמה בטרור צריכה להיעשות במסגרת הענף. דבר נוסף: צריך שיתוף פעולה טכנולוגי. אנחנו כיום חולקים את טביעות האצבע של וידאו, תמונות ופרסומים שונים הקשורים לטרור. ברגע שעולה לרשת פוסט שמחזיק בטביעת אצבע זו, אנחנו יכולים למצוא ולהסיר אותו, וגם פוסטים דומים אחרים".

"הרבה נעשה נגד הטרור, אך אם נסתכל על העולם כיום, אנחנו לא מנצחים בקרב נגד הטרור אלא בכמה קרבות. חייבים לקחת צעד אחרוה ולשאול שאלות קשות". כך אומר ג'האנגיר חאן, מנהל כוח המשימה ליישום המלחמה בטרור והמטה ללוחמה בטרור באו"ם. הוא דיבר (11.9.17) בכנס לענייני טרור המתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה.
חאן אמר: "אחרי השקעה רבה וזמן רב, הטרור נמשך והמחבלים ממשיכים לחזית הבאה. לפני כמה שנים דיברנו על אל-קאעידה, וכיום אנחנו מדברים על דאעש. לא ניצחנו במלחמה נגד טרור. המחבלים ממשיכים ומגיעים לחזיתות נוספות. הם מגיעים למקומות שלא היו בעבר בעולם, כולל פעילות טרוריסטית באינטרנט.
"אנחנו חייבים להתעורר, ולא לחכות לפיגוע נוסף כמו 11 בספטמבר. חייבים שיתוף פעולה וחזון חדש. אף מדינה לא יכולה להילחם לבדה בטרור. הטרור חודר למוחותיהם של צעירים והופך להיות בעיה גלובלית. בדאעש יש מחבלים מרחבי העולם, והארגון הפך למעין או"ם של טרור. הטרור נע במהירות. בשעה שאנחנו מתעסקים בפיגוע האחרון, הטרור מתקדם לפיגוע הבא. אנו רואים כניסת ארגוני טרור לסכסוכים בינלאומיים. המחבלים מזינים את הסכסוך, שבתורו מזין את הטרור ומביא לעליית המחבלים שמגיעים למלחמה.
"אנחנו צריכים לנסות ללמוד את הלקחים ממה שאנחנו מנסים להשיג. איפה נכשלנו ואיפה הצלחנו. צריכים מדיניות מבוססת למלחמה בטרור. אפשר לעשות הרבה יותר. למשל: במחקר שביקש להבין למה צעירים מתגייסים לדאעש, פנינו לראשי מדינות כדי להבין על מה חושבים אותם צעירים שמתגייסים ואלו שחזרו. לצערנו, רק מספר מועט של מדינות אפשרנו לנו גישה למידע בנושא. מה שגילינו הוא שעוני וגורמים כלכליים מניעים לגיוס, וזה לא רק אידיאולוגיה אלא הרצון להגן על בני אדם".
חאן ציין, כי מחקר נוסף של האו"ם בחן אזרחים ברחבי אפריקה בניסיון להבין למה הם מתגייסים לדאעש ומהם הגורמים המקומיים שמושכים אותם לאלימות. "זה לא רק חיזק את המחקר בנוגע לעוני, אלא גם הוכיח שפעולות הממשל מהוות טריגר לגיוסם. זה אומר שאנחנו חייבים לפתח מדיניות יותר מקיפה. חייבים ליצור קונצנזוס", אמר.
לדברי חאן, "חייבים להתמקד גם במניעה, מניעה מבנית. מניעה שכזו נוגעת לשורשי הקיצוניות והאלימות. כאשר מדברים על מניעה שכזו, מדברים על חיזוק ממשלות ויצירת פתרונות פוליטיים לסכסוכים ולחתוך את צינור החמצן של הטרור. כיום עובדים מול ממשלות כדי לפתח תוכניות עבודה ופעולה בנושא. הקהילה הבינלאומית לא תפתור את הבעיות, אלא תעניק תמיכה לממשלות השונות כדי שיפתרו את הסכסוכים".

תאריך:  11/09/2017   |   עודכן:  11/09/2017
+ארה"ב מפסידה במלחמה מול הטרור
18:56 11/09/17  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה

סבסטיאן גורקה אומר ששלושת הממשלים האחרונים הרגו מחבלים במקום למנוע את הרצון להפוך לכאלו  ▪  "ישראל מבינה את מהות הטרור; נתניהו אמר משפט מושלם מבחינה אסטרטגית"

"טראמפ רוצה לנצח" [צילום: פבלו מרטינז, AP]
+בנט: לעבור לאסטרטגיית חיכוך עם חיזבאללה וחמאס
17:38 11/09/17  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה

קורא להבהיר שאם חיזבאללה יפגע בישראל - לבנון כולה תיפגע  ▪  סבור שארה"ב צריכה לבטל את ההסכם עם אירן ולדרוש ממדינות העולם להחליט עם מי מהן הן סוחרות

בנט. "סוריה תהיה וייטנאם של אירן" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+צרפת גייסה פסיכיאטרים לאתר מחבלים פוטנציאליים
16:40 11/09/17  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה

סמנכ"ל משרד החוץ הצרפתי: אי-אפשר להעלות טענות רציונאליות מול התעמולה של דאעש; הארגון יובס מבחינה צבאית, אבל הוא ושכמותו יקומו מחדש

דנון. חוסמים תכנים באינטרנט

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אביתר בן-צדף
דובר אמריקני הבהיר, כי המעקב האווירי יכול להתחדש כל רגע, ובעיקר אם אנשי דאעש יסכנו את הכוחות האמריקניים, המוצבים בסוריה
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש עומד לנחול תבוסה צבאית בסוריה הוא יאבד את השטחים ששלט עליהם ויעבור לפעילות מחתרתית. למרות התבוסה, דאעש איננו עומד להיעלם והוא צפוי להגביר את פעילות הטרור שלו באירופה ובארה"ב
אביתר בן-צדף
טילי קאליבר נורו מספינות רוסיות, ששייטו בים התיכון, כדי לסייע לצבא הסורי, שנלחם על דיר א-זור
אריאל י' לוין
העיתונאי הבכיר מסכם בניו-יורק טיימס שמונה ימים עם הכוחות האמריקניים הנלחמים בטרור. יש אפשרות לניצחון צבאי על דאעש, הוא סבור, אבל מבחינה מדינית – ארה"ב בדרך לעוד תבוסה בעירק
אריאל י' לוין
אחרי השחרור הצפוי של העיר א-רקה מידי דאעש, יתמקדו הקרבות באזור דיר א-זור. כמו תמיד בסוריה, מדובר במארג סבוך של המשטר, המורדים, הכורדים, האירנים, הרוסים והאמריקנים – כאשר האחרונים מצויים בנחיתות
רשימות נוספות
ספרד: 7 פצועים בפיגוע דריסה נוסף   /  עידן יוסף
14 הרוגים בפיגוע בברצלונה  /  עידן יוסף
חמאסניק נהרג בפיגוע שביצע סלפי   /  עידן יוסף
כאשר דאעש לוקח אחריות  /  אריאל י' לוין
סוכל פיגוע התאבדות ברוסיה  /  אריאל י' לוין
העתיקות של דאעש  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il