X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הבריאות מבטיח לדאוג שלכל אזרח יהיה ביטוח כזה כינוס בנושא ביטוח חשף היום את חילוקי הדעות, בין שרי האוצר והבריאות, ובינם לבין חברות הביטוח ולשכת סוכני ביטוח אין פתרון "הפרמיה תקפוץ מ-250 ל-3,000 שקל בחודש" הודעות סותרות - האם האוצר יסייע או לא
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"משרד האוצר לא יזרים כסף למימון ביטוח סיעודי". כך אמר (יום ב', 11.9.17) מנהל מחלקת הביטוח הסיעודי ברשות שוק ההון והביטוח, אהוד לוי. הוא דיבר בכינוס בנושא זה, שנערך בקריית שדה התעופה מטעם יומון הפנסיה והביטוח עדיף.
ארבע שעות קודם לכן עמד על אותה בימה שר הבריאות יעקב ליצמן, ואמר את ההפך: הגמור: "יהיה ביטוח סיעודי ממלכתי. נכון, הבטחתי בעבר ולא קיימתי, ולכן אולי לא מאמינים לי. אבל אני מבטיח עתה שיהיה ביטוח זה. בתקציב המדינה יש עודפים גדולים, ואפשר לנצלם לשם כך. האוצר חייב להגיש בקרוב דוח לממשלה על העודפים".
שר הבריאות הוסיף: "שר האוצר כחלון הוא בעד ביטוח סיעודי ממלכתי, אבל נגד העלאת מיסים". אשתקד הציע ליצמן להעלות את ההפרשות לביטוח לאומי ב-0.5%, כדי לממן ביטוח סיעודי, ולוא גם חלקי, לכל האזרחים. שר האוצר מתנגד, והודיע שלא יעלה מיסים, כולל ביטוח לאומי. נראה שליצמן מציע פתרון, זמני לפחות - שימוש בעודפי תקציב.
האוצר: הפוליסות הקיבוציות לא יוארכו
הכינוס של היום הבליט את המחלוקת העמוקה בין משרד האוצר לבין משרד הבריאות וגופים אחרים הפעילים בנושא. זאת, על-רקע שעת האפס ההולכת וקרבה, 31 בדצמבר, שבה יבוטלו סופית ביטוחי הבריאות הסיעודיים. פוליסות אלו הוארכו כמה פעמים, באחרונה עד לסוף 2017. לוי הודיע היום בכינוס, שהן לא יוארכו שוב.
נציג לשכת סוכני ביטוח, יואל זיו, התריע כי ביטול הפוליסות הקיבוציות יקפיץ את הפרמיה לקשישים מ-250 ל-2,000 עד 3,000 שקל לחודש. תוכניתה של הלשכה, שהוכנה לדבריו בהתייעצות עם גורמים מקצועיים בחו"ל, היא, שהפער יכוסה על-ידי חברות הביטוח ומשרד האוצר. זיו סיפר, כי הלשכה פנתה לשני גורמים אלו, ושניהם הודיעו שלא יממנו. למרות זאת, ולאור שעת האפס ההולכת וקרבה, תחזור הלשכה ותעלה את הצעתה.
האוצר הבטיח או לא הבטיח?
הסתירות בין עמדות הצדדים בלטו לאורך הדיון. כאשר סגנית מנכ"ל משרד הבריאות, רויטל טופל-חבר טוב, אמרה כי "יש הבטחה באוויר" של המדינה, שתממן את הפרמיות המוגדלות לביטוח סיעודי". לאחר מספר דקות הגיב נציג משרד האוצר לוי: "לא שמעתי הבטחה כזו של שר האוצר".
נציגת חברת הביטוח מגדל, שרונה תושייה-פישר, אמרה כי "הפתרון היחיד הוא ביטוח סיעודי פרטי", כלומר יש להפסיק לשווק את הפוליסות הקיבוציות - כפי שקבע האוצר. לדבריה "מגדל תמשיך לפעול בתחום זה". העמדות המנוגדות של ארבעת הצדדים - האוצר, הבריאות, חברות הביטוח, הסוכנים - הבליטו המבוי הסתום שאליו נקלע הנושא, הנוגע למאות אלפי מבוטחים, כאשר 31 בדצמבר הולך ומתקרב.

תאריך:  11/09/2017   |   עודכן:  11/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר: לא נזרים כסף לביטוח סיעודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שר הבריאות תקף את קודמתו במשרד, יעל גרמן, וטען כי היא "פושעת"    "התקיפה ללא הצדקה את בית החולים לנידאו - האם אין זו גזענות כנגד בית חולים חרדי"
אריאל י' לוין
קוראת להתקדם לקראת הסדר עם הפלשתינים, כדי לאפשר למדינות ערביות לשתף פעולה עם ישראל    מזהירה מפני שיתוף פעולה עם הטרור השיעי נגד הטרור הסוני
אלעזר לוין
היכן מערכת הנתונים האחידה שהבטיח השר כחלון?    סך הכל (עם יד שנייה) נרשמה ירידה של 6% עד 9% במכירות    המשקיעים קונים פחות דירות, מוכרים יותר
אריאל י' לוין
קורא להבהיר שאם חיזבאללה יפגע בישראל - לבנון כולה תיפגע    סבור שארה"ב צריכה לבטל את ההסכם עם אירן ולדרוש ממדינות העולם להחליט עם מי מהן הן סוחרות
אריאל י' לוין
סמנכ"ל משרד החוץ הצרפתי: אי-אפשר להעלות טענות רציונאליות מול התעמולה של דאעש; הארגון יובס מבחינה צבאית, אבל הוא ושכמותו יקומו מחדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il