X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר שעל המדינות להחליט היכן הם שמות את הגבול מבחינת זכויות אזרח וחופש פרט, כאשר צריך להגן על חיי אדם מפני מחבלים
▪  ▪  ▪
יעלון. לטפל בשורש [צילום: יוסי זליגר]
"ססמאות במקום מאבק בטרור"
"ארגוני הטרור ממציאים את עצמם מחדש בעקבות כשלונותיהם. הם יותר מפוזרים, מבוזרים וגמישים. מאותם ארגונים יוצאים כיסים שמתוכם הם יכולים להפחיד ולאיים על נחישות העולם כולו" – אמר בכנס וישונג צ'ן, המנכ"ל בפועל של הוועדה למלחמה בטרור הכפופה למועצת הביטחון.
"ייתכן שבשנים האחרונות התמקדנו יותר מדי בניתוח האיומים. הגיע הזמן שנמקד את תשומת הלב בפרק השני – באלו אמצעים ותגובות אנחנו יכולים להתמודד עם האתגרים - ובפרק השלישי: כיצד מחסלים את אותם ארגונים. סיסמאות נגד טרור הן לא מספיקות; צריך לפעול. העולם שאמור לפעול נגד טרור, מפריך סיסמאות. לכל הדברים הכתובים אין תועלת אם אין פעולה. צריך אסטרטגיה נגד הטרור, גם במדינות עצמן. רק אז נשיג השפעה נגד הטרור.
"מועצת הביטחון אימצה החלטות רבות נגד הטרור. כל אותן החלטות, בסופו של דבר יישארו על המדף אם אנחנו לא ניישם אותן. התפקיד שלנו במועצת הביטחון הוא לנטר, לעודד ולסייע לחברות במלחמתן. מבחינת אמצעים למלחמה בטרור, לא ממציאים את הגלגל החדש. במשך השנים ניתנו המלצות רבות ועלינו לאמץ אותן כדי להילחם בטרור. מדובר בתוכניות לטווח ארוך".

מדינות העולם צריכות להחליט היכן הן שמות את המחוג בתחום זכויות האדם וחופש הפרט, כאשר עליהן להגן על חיי אדם - סבור שר הביטחון לשעבר, משה יעלון. הוא דיבר (12.9.17) בכינוס הבינלאומי בנושאי טרור המתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה.
יעלון הזכיר, כי החוק האמריקני לא אפשר לפעול נגד מוסא אבו-מרזוק, אשר התיישב ב-1993 בארה"ב ופעל בגלוי כמממן של חמאס. "העניין הזה השתנה אחרי 11 בספטמבר. החוק האמריקני הביא לשינוי גישה. כאשר מדברים על חקיקה, אנחנו כבר מזמן שם. ארה"ב בעקבות הפיגועים עשתה זאת, ואירופה עדיין לא שם", אמר יעלון.
לדברי יעלון, "אחד ממרכיבי המלחמה בטרור, הוא חוק שיאפשר לגורמי הביטחון לפעול בצורה אפקטיבית מול מחבלים. המחבלים של 11 בספטמבר התאמנו בארה"ב, כי החוק לא אישר להאזין להם והייתה גם בעיה של שת"פ מודיעיני. אנחנו בעד חקיקה של זכויות אדם וחופש פרט, אבל מדינה צריכה להחליט איפה היא שמה את המחוג כדי להגן על חיי אדם".
עוד אמר יעלון כי לא ניתן להתמודד עם הטרור ללא עליונות מודיעינית על המחבל. "את הפעילות המבצעית ניתן לכוון באופן אפקטיבי בכל מדינה, אם מזהים את האתגר ויודעים לשלב מודיעין באיכות גבוהה. לאחר מכן יש צורך ברמה גבוה של פיקוד ושליטה, כדי להעביר את המידע בזמן אמת. את כל זה מחברים לכוח מבצעי שעוצר את המחבלים. השילוב של הדברים הוא קריטי, וכיום גם מדברים על הסייבר. ארגוני הטרור בקלות רבה רוכשים יכולות ויש באפשרותם לבצע טרור סייבר נגד מדינה. ישראל נמצאת בחזית הנושא מבחינת הגנה והתקפה".
יעלון קובע, כי המערכת הבינלאומית נכשלת בפעילות נגד מדינות תומכות טרור. "במזרח התיכון המדינה שהכי תומכת בטרור היא אירן. חיזבאללה לא יכול היה לשרוד ללא תמיכת אירן, והיא שמחליטה האם יש לפתוח במערכה נגד ישראל. העולם התרגל לזה שלבנון נחטפה על-ידי אירן. איך אין לחץ בינלאומי על אירן וחיזבאללה בלבנון? אירן פועלת לא רק בלבנון, אלא כעת גם בסוריה. אירן יוצרת אי-יציבות במזה"ת. הסדר העולמי לא קיים ואין לחץ בינלאומי כדי להסדיר את זה.
"המשטר האירני מפר החלטה של מועצת הביטחון בכל הקשור לנשק וטרור. יש משלוחים שמנסים להגיע לחיזבאללה, וכאשר הם לא מצליחים - לרוב בגלל פעילויות של ישראל - מנסים לייצר את התחמושת הזאת בסוריה. המשטר האירני לא משלם מחיר על זה בכלל. זו סיבה לסנקציה על המשטר".
יעלון המשיך והדגים: "טורקיה קנתה נפט מדאעש ולא שילמה על זה מחיר. לוחמים זרים מכל העולם נכנסו דרך טורקיה לסוריה ומשם הצטרפו לדאעש, ואיש לא עשה כלום. מפקדת חמאס עברה מדמשק לאיסטנבול. המערכת העולמית עושה הבחנה בין טרור טוב לרע. טרור הוא טרור", הדגיש. "אם לא נסכים על זה ונילחם עם כל מי שמסייע לטרור בכל צורה שהיא, אנחנו נמשיך להתמודד בסוף איך מונעים את הפיגוע הבא. נדרש שיתוף פעולה דיפלומטי כדי להילחם בטרור.
"טרור חייבים ואפשר לנצח. זה לא במהלך אחד, אבל הבאנו לשקט אחרי האינתיפאדה השנייה במהלך ארוך. אותו דבר בהרתעת חמאס אחרי צוק איתן. זה נכון גם לחיזבאללה. אבל כל עוד מדינות ממשיכות לתמוך, אנחנו מתעסקים עם הקצה ולא עם שורש הטרור", סיכם.

תאריך:  12/09/2017   |   עודכן:  12/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"העולם נכשל מול מדינות תומכות טרור"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שבשבת
באום  |  12/09/17 11:57
2
יעלון נכשל ומאשים אחרים
אבי כהן  |  12/09/17 13:03
3
את מי מעניין מה האידיוט הזה
אומר  |  12/09/17 13:55
4
FACK OFF,אולי גם אני סוכן רוסי
הגוי..  |  13/09/17 03:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
בנוסף, תשדרג בחריין בארצות-הברית 40 מטוסים אף-16 לדגם וי, ותרכוש ספינות סיור מהירות וטילים נ"ט טאו
מירב ארד
יו"ר ועדת הכבפים הודיע כי יזום את החקיקה על-רקע חילוקי הדעות בין המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה אודות הדרך הבטוחה לחדש הזרמת האמוניה
מירב ארד
נציגת המשרד אמרה את הדברים בדיון בוועדת הכספים שעסק בהשלכות החוק    הוסיפה: תכלית העסקה הינה להתחמק מהחוק אך יש להמתין להשלמתה על-מנת שניתן יהיה להכריע בסוגיית חוקיות המהלך
יצחק דנון
טיב שתיל תובעת 24.3 מיליון שקל משלוש חברות שסיפקו לה זרעי פלפל בשנת 2010, בטענה שהם היו נגועים וגרמו לה להפסדים כבדים גם בשנים הבאות
יצחק דנון
ד"ר נמרוד בייר תובע 1.5 מיליון שקל מאיגור פאר, שהיה מנכ"ל חברת פלוראיליטי, בטענה שהיה בניגוד עניינים וקיבל החלטות שהובילו לקריסתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il