X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר שגם שיתופי פעולה עם מצרים וירדן בנוגע למאבק בטרור מהווים חלק מיצירת העומק האסטרטגי "לחיזבאללה יש נכס בכל בית שיעי שלישי בלבנון"
▪  ▪  ▪
חיזבאללה. "שחקן כמעט מדינתי" [צילום: AP]

ישראל זקוקה לעומק אסטרטגי כדי למנוע פעילות עוינת נגדה - אומר (12.9.17) ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון, תת-אלוף רם יבנה, בכינוס המרכז הבינתחומי בהרצליה.
לדברי יבנה, השאלה המרכזית בהקשר של הלוחמה בטרור היא כיצד מנהלים מערכה מתמשכת מול שחקנים לא מדינתיים, חלקם חמושים ובעלי אידיאולוגיות קיצוניות, במטרה שלא להגיע להסלמה. הוא אומר, כי הארגון הבעייתי ביותר מבחינת ישראל הוא חיזבאללה, אחריו חמאס ויתר הארגונים ברצועה, ואחריהם - שלוחות דאעש בסיני וברמת הגולן.
יבנה הוסיף: "חיזבאללה הוא ארגון טרור שהתמסד והפך לשחקן כמעט מדינתי. יש לו למעלה מ-100,000 רקטות, הוא בעל יכולות חדירה קרקעית ופריסה רחבה בכל אזור שיעי בלבנון. בממוצע, בכל בית שלישי באזור שיעי בלבנון, יש נכס של חיזבאללה. האוכלוסייה היא בת ערובה של חיזבאללה. הארגון פעיל מאוד בזירה הלבנונית, פועל כמעט במקביל למדינה הלבנונית, ריבון משמעותי באזורים השיעים ומחזיק ביכולות צבאיות משמעותיות".
יבנה עמד על האיום האירני, שלדבריו אינו נחלתה של ישראל בלבד. " המשטר האירני חוזר ומכריז, שכוונתו היא השמדת ישראל. הוא פועל לשם התשת ישראל באופן שוטף, וכיום הוא מממן ארגוני טרור סונים כדי שיילחמו בישראל. יש בפעילותו ממד של תעמולה וממד של חשיבה עמוקה להשמדת ישראל. לא בהכרח בבת אחת, אלא במערכת טרור מתמשכת. אירן פועלת בחתרנות באזורים שונים, כדי לשרת את האינטרסים שלה".
יבנה הדגיש: "יש גם הזדמנויות. מול איומי הטרור והגרילה, אפשר לבנות תפיסה שתמנע מערכת טרור מתמשכת נגד ישראל, שבין היתר תישען על שיתוף פעולה אזורי ובינלאומי. כיצד מתמודדים עם הדברים. ישראל צריכה כל הזמן לפצות על גודלה המצומצם וסביבתה. כדי למנוע פעילות נגד ישראל, היא צריכה לבנות לעצמה עומק אסטרטגי".
יצירת העומק האסטרטגי, הסביר יבנה, נעשית במגוון שיטות. "ראשית, מנסים לשמר ככל הניתן את התמיכה האסטרטגית העמוקה של ארה"ב. שנית, מנהלים שיח שוטף מול רוסיה בקשר לסוריה, כדי למנוע חיכוך. שלישית, מרחיבים את העומק באמצעות שיתופי פעולה. לישראל יש שת"פ עם מצרים בקשר למלחמתה בסיני מול שלוחת דאעש, ומול ירדן באפשרות לזליגת טרור סורי לשטחה".

תאריך:  12/09/2017   |   עודכן:  12/09/2017
+"מצבנו הביטחוני - טוב מאי פעם"
17:01 12/09/17  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה

עמוס גלעד אומר שהתממשותם של החששות שבאופק תלויה בישראל; סבור שארה"ב לא תפנה תשומת לב להתמודדות עם האיום האירני

גלעד. דאעש יפעל באירופה [צילום: כנס הרצליה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אריאל י' לוין
"המדינות הדמוקרטיות עדיין לא הפנימו את השינויים הנדרשים לצורך מאבק בטרור"    תומך בהרחבת מתן הרשיונות לנשק, שכן "לפעמים האזרחים הם המגיבים הראשונים לפיגוע"
אריאל י' לוין
קוראת להתקדם לקראת הסדר עם הפלשתינים, כדי לאפשר למדינות ערביות לשתף פעולה עם ישראל    מזהירה מפני שיתוף פעולה עם הטרור השיעי נגד הטרור הסוני
אריאל י' לוין
קורא להבהיר שאם חיזבאללה יפגע בישראל - לבנון כולה תיפגע    סבור שארה"ב צריכה לבטל את ההסכם עם אירן ולדרוש ממדינות העולם להחליט עם מי מהן הן סוחרות
אריאל י' לוין
אומרת שחוק הלאום מוצדק כדי שניתן יהיה להעלות גם טענות לאומיות ולא רק ביטחוניות בסוגיות כמו איחוד משפחות פלשתיניות וזכות השיבה
איתמר לוין
"דוח גולדסטון יצר איום אסטרטגי: זה לא רק שמא מישהו ייעצר בחו"ל, אלא משום שזה היה ניסיון מאוד מסוכן וכמעט מוצלחת, להפוך את ישראל למדינה מוקצה שההנהגה שלה פועלת בצורה של פשעי מלחמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il