X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון בהרכב מורחב:

דמי ביטול כפולים בטיסות

קובע שחברות תעופה יכולות לגבות דמי ביטול כמספר הכרטיסים שבוטלו, גם אם כולם נרכשו יחדיו רוב ההרכב: אין צורך לקבוע כרגע האם ניתן לפרק למרכיביהן גם עסקות בתחומים אחרים
▪  ▪  ▪
גבתה כפול [צילום: סיון פרג']

דמי הביטול בהזמנה אינטרנטית של כרטיסי טיסה ייגבו תמורת כל כרטיס בנפרד - קובע (12.9.17) בית המשפט העליון בהרכב מורחב בן שבעה שופטים. ביהמ"ש נמנע מלקבוע האם אותו דין יחול גם בעסקות בתחומים אחרים בהם יש יותר מאשר פריט אחד.
פסק הדין ניתן פה אחד בדיון נוסף בבקשתו של עו"ד ליאור צמח לאשר תביעה ייצוגית נגד אל-על, אשר גבתה ממנו דמי ביטול בגין כל אחד משני הכרטיסים שרכש ממנה. הן ביהמ"ש המחוזי והן ביהמ"ש העליון דחו את הבקשה, והקביעה נותרה על מכונה גם בדיון הנוסף. המשנה לנשיאה בדימוס, סלים ג'ובראן, שכתב את חוות הדעת העיקרית, סבר שדמי הביטול הנפרדים לא יחולו בעסקות בתחומים אחרים, אך יתר חברי ההרכב מצאו שאין מקום להכריע כעת בשאלה זו.
ג'ובראן מציין, כי המחוקק לא הסדיר בנפרד את דינן של עסקות הנעשות באינטרנט, אך יש להחיל עליהן את דיני העסקות מרחוק שנקבעו לגבי הזמנות טלפוניות. עוד הוא אומר, כי לשון החוק אינה מספקת מענה ברור לשאלה מהי "עסקה", ובעניין הנדון - האם מדובר בהזמנה כולה, או שמא כל כרטיס טיסה הוא עסקה נפרדת. כוונת המחוקק הייתה לקבוע מנגנון פשוט וברור (דמי ביטול של עד 100 שקל או 5% מסכום העסקה, לפי הנמוך).
עוד אומר ג'ובראן כי יש לשאוף להתאמה בין הדין הישראלי לבין הדין הבינלאומי, במיוחד כאשר ישראל התחייבה לכבד את האחרון או שהוא משפיע על הדין בה. לעובדה זו יש חשיבות מיוחדת בתחום התעופה, המוסדר באמנות בינלאומיות ייחודיות. במדינות אחרות, ממשיך ג'ובראן, מקובל להבדיל בין רכישת כרטיסי טיסה לבין עסקות אחרות - בעיקר משום שבמקרה זה מדובר ברכישת כרטיס טיסה אישי, הנושא את שמו של מי שיטוס. לכן, גם אם אותו אדם רכש מספר כרטיסים - כל כרטיס הוא עסקה נפרדת.
כאמור, ג'ובראן סבור שאין לאפשר גביית דמי ביטול כפולים ומשולשים בעסקות אחרות שהן מרובות פרטים, על-ידי חלוקתן לתת-עסקות. הוא אומר, כי חלוקה שכזו תהיה סבוכה, תפגע בוודאות המשפטית ותייקר את המוצרים והשירותים. פירוק שכזה גם יפגע באיזון הקיים בחוקי הגנת הצרכן ויעניק הגנת יתר לעוסק.
הנשיאה מרים נאור, המשנה בדימוס אליקים רובינשטיין והשופטים אסתר חיות, חנן מלצר, יצחק עמית ונעם סולברג הסכימו עם ג'ובראן בנוגע לכרטיסי הטיסה, וכאמור קבעו שאין צורך לפסוק בתיק זה לגבי סוגי עסקות אחרים. את צמח ייצגו עוה"ד אמיר שאשא, יעל עזרא ואילנה פרידמן-שאשא; את אל-על ייצגו עוה"ד ברק טל, חניטל בלינסון-נבון ורועי מסורי; ואת היועץ המשפטי לממשלה - עו"ד דינה דומיניץ.

תאריך:  12/09/2017   |   עודכן:  12/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמי ביטול כפולים בטיסות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גובראן והלסביות
חקר האמת  |  12/09/17 23:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אשטרום נכסים, יחד עם היזם אלי קליין, רכשו מעבוד-לוי ודרורי חלק ממגרש בן 5.8 דונם ברחוב יפו פינת שז"ר, ליד קריית הממשלה    הערכה: רכשו 50% מהמגרש ב-135 מיליון שקל    יבנו יחד עם בליליוס ודרורי מגדל בן 160 דירות ומגדל משרדים ומסחר בן 40,000 מ"ר
אריאל י' לוין
אומר שגם שיתופי פעולה עם מצרים וירדן בנוגע למאבק בטרור מהווים חלק מיצירת העומק האסטרטגי    "לחיזבאללה יש נכס בכל בית שיעי שלישי בלבנון"
מירב ארד
במשרדים אלה מוצעים ללקוחות מסחריים שירותי בנקאות מלאים    במקביל פתח בנק הפועלים משרד חדש בוודקליף לייק, ניו ג'רסי
אלעזר לוין
יבקשו להגדיל המיזם ל-54 דירות    הדירות יושכרו ל-20 שנה - 25% בהנחה לזכאים ו-75% במחירי שוק    מגוריט קיבלה אופציה לרכוש בעתיד את חלקה של מנרב
איתמר לוין
הנחקרים בתחילת השבוע היו גיסו ויועצו של שטייניץ, גרי חכים, ואביעד שי ששימש כעוזרו במשרד האוצר    עורכת דין של שי: החקירה לא נגעה לתקופת עבודתו באוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il