X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פותחו ואוקלמו על-ידי חוקרי מו"פ צפון ויגיעו בקרוב לשווקים בין היתר הוצגו: רימונים בגוון סגול-שחור וזנים איכותיים ליצוא, תפוחים מארה"ב ו-'פינק ליידי' משודרג ואדמדם יותר ואגסים אדומים במרקמים מיוחדים השנה נקטפו 60,000 טון רימונים ו-120 אלף טון תפוחים מהגליל והגולן
▪  ▪  ▪
רימון ייחודי שחור-סגול [צילום: החברה לפיתוח הגליל]
רימונים [צילום: החברה לפיתוח הגליל]

תצוגת זנים [צילום: החברה לפיתוח הגליל]

רימון ייחודי - שחור-סגול [צילום: החברה לפיתוח הגליל]

מציגים את הזנים, מימין: שמעון זיית, לירי סנדר, וגלית רדל [צילום: החברה לפיתוח הגליל]

לירי סנדר עם הרימון הסגול-שחור ורימון עמק [צילום: החברה לפיתוח הגליל]

ענפי התפוח והרימון בישראל ממשיכים להתפתח ולהצעיד את החקלאות הישראלית לקדמת ענף החקלאות העולמי. רגע לפני ראש השנה, טעימת תפוח בדבש וגרגירי הרימון, חשפו (יום ב', 18.9) במו"פ (מחקר ופיתוח) צפון של החברה לפיתוח הגליל ומועצת הצמחים, באירוע מיוחד שהתקיים בחוות עמק החולה של מועצה אזורית גליל עליון, את 'זני הפטנט' החדשים, שעברו תהליך בחינה ואקלום במשך מספר שנות מחקר בחלקות ניסוי על-ידי חוקרי החברה לפיתוח הגליל.
החוקרים והמגדלים לא שוקטים על השמרים, ומחפשים כל העת אחר הזנים החדשים, הטעימים יותר, יפים יותר ופוריים יותר מהזנים הקיימים. על-פי נתוני 'החברה לפיתוח הגליל' ומועצת הצמחים עומד יבול התפוחים על כמות שיא של מעל ל-120 אלף טון כשאזורי הגידול העיקריים הם הגליל והגולן.
לצד הפריחה בענף והגידול ביבול, המגדלים והחוקרים מחפשים כל העת את הזן החדשני הבא שיוביל את החקלאים בגליל ובגולן ליתרון כלכלי בשווקי הארץ. כמו-כן בישראל מגדלים רימונים על שטח של כ-25 אלף דונם, בעיקר מהזן "וונדרפול" כשהיבול נאמד על כ-60,000 טון, למעלה וכ-40% ממנו מיועד לייצוא לשווקים ברחבי העולם.
באירוע לקראת ראש השנה, הוצגו זנים חדשים של תפוחים, רימונים, אגסים ואפרסמונים שעברו את שלבי הפיתוח והאקלום בהצלחה ובשנים הקרובות יראו על המדפים. הזנים שהוצגו הינם זני העתיד של 'החברה לפיתוח הגליל', מו"פ צפון ומועצת הצמחים.
שמעון זית מנהל תחום נשירים וכרם במו"פ צפון הוסיף כי הזנים החדשים המגיעים לארץ נבדקים על-ידי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות. "אנו בוחנים את הזנים בחלקות סגורות בגליל העליון ובגולן, לאחר שנים של בדיקה מעמיקה הזנים הנבחרים מוצעים לחקלאים". הזנים החדשים טופחו על מצעי קרקע איכותיים שפותחו על-ידי אגרונום חברת טוף מרום גולן- יוני אוסרוביץ וכל מוצע מותאם לצורכי הגידולים השונים ולאקלים המשתנה באזורים השונים בארץ.

התפוחים המנצחים
זני התפוחים הבולטים שהוצגו לאחר שעברו בהצלחה את השלבים המוקדמים בניסוי
▪  ▪  ▪

"אדמס" - זן שהחוקרים איתרו בארה"ב ואקלמו בארץ, עסיסי במיוחד. לאדמס צבע אדום עז בכיסוי מלא, והינו זן המבשיל במהלך חודש ספטמבר.
"פינק-גולד" - זן פטנט המשדרג את ה'פינק ליידי' המוכר. מכיר רמות סוכר גבוהות המיוחד המעניקות לתפוח מתיקות רבה. צבעו צהוב עם 30% כיסוי ורוד.
"דאלינט" - זן צרפתי, פרי גדול במיוחד ומתוק מאד, בעל צבע סגול כהה.
"אורורה" - הזן במקורו מקנדה. צבעו צהוב-לבן, ובעל ניחוח וטעם של הזן המתקתק גאלה. הבשלה במחצית השנייה של אוגוסט. זן הבשלה מוקדמת ייחודו זן בטעם של הזן גאלה, טעים ומתוק אבל בצבע צהוב לבן ולא בשני צבעים ורדרדים כמו הגאלה. הזן נבחן שנה שלישית. הזן המתוק ביותר שצבעו צהוב.
"ניקולאי" - 'התפוח של סינדרלה'- התגלה ע"י ניקולאי סילנדר ז"ל מקיבוץ מרום גולן. תפוח בצבע בורדו, טעים מתוק ועסיסי. דומה לזן סטרקינג. מקבל את הצבע מאוד מוקדם. יהיה על המדף בעוד שנתיים.

הרימונים המנצחים
זני הרימון החדשים שהוצגו ומרחיבים את ענף הרימון הנמצא בצמיחה
▪  ▪  ▪

רימון שחור/סגול - רימון ייחודי בעל צבע נדיר וחדש לגידול זה - שחור סגול, וטעם מתוק במיוחד, המבשיל מאוחר ומאריך את עונת הגידול משמעותית. זן זה מרחיק הגעת מזיקים ומאפשר גידול ללא ריסוס.
זן 'עמק' - זן בעל טעם מתוק במיוחד, נמצא כי הוא מבשיל באקלים הישראלי החל מתחילת חודש אוגוסט. צבעו חיצוני והפנימי של זן זה הינו אדום במיוחד ונמצא כזן איכותי המתאים גם לייצוא למדינות אירופה השונות.
'נטע' - זן הנמצא בתהליך איקלום בארץ, מבשיל מוקדם יחסית- כבר לקראת סוף חודש יולי. צבעו מבפנים ומבחוץ אדום כהה. בעל מתיקות רבה ונחשב לרימון רך מאוד.
כמו-כן הוצגו באירוע זני אגס חדשים שהוצגו:
"Harrow sweet" - פרי גדול, מתוק, עסיסי מאד, צבעו אדום-כהה, ואותר כפרי עם פוריות גבוהה באקלים הישראלי.
Harrow Crisp"" - פרי גדול, פציח, עסיסי, מעט חמצמץ. צבען אדום ובעל חיי מדף ארוכים.
Harrow 623 - פרי גדול מאד, מאורך, מרקם עדין, מאוד מיצי, עסיסי ופציח. צבע אדום-כהה.
HW Harovin Sundown"" - פרי גדול מאד. צבע אדום-כהה, בעל מרקם טוב וטעם חמאתי. נחשב לאגף בעל פוריות מוקדמת וטובה.

תאריך:  19/09/2017   |   עודכן:  19/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת ניהול תיקי ההשקעות טוענת, כי צבי שלזינגר - שניהל את דסק לקוחות חו"ל - עבר ל-IBI והעביר איתו שורה של לקוחות המנהלים מאות מיליוני שקלים
יצחק דנון
חברת שמן זית אליעד טוענת שהמפעל ייסגר אם תעמוד בעינה ההחלטה לשלול ממנו את המעמד של מפעל מאושר - שלדבריה התקבלה בצורה שגויה
איציק וולף
ועד העובדים חתם עם ההנהלה על הסכם לסיום סכסוך העבודה שהוכרז במאי האחרון    סכסוך עבודה נוסף, שהוכרז באוגוסט בגין דרישות לבונוסים לעובדים - עדיין לא נפתר
איציק וולף
בשולי העצרת הכללית שתיפתח היום נפגש ראש הממשלה עם נשיא מצרים לפגישה פומבית ראשונה    השניים עסקו בחידוש התהליך המדיני עם הפלשתינים    המצרים נמנעו מהצבת דגל ישראל לצד דגל מצרים
איתמר לוין
בית החולים בנהריה יפצה את קרוביה של אישה שטופלה בו בצורה רשלנית לאחר שעברה ניתוח קיצור קיבה בבית החולים רמב"ם - שהתביעה נגדו נדחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il