X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השליטה בחברת הנדל"ן, בעלת נכסים ב-11 מיליארד שקל בגרמניה, תתחלק לכאורה בין שיכון ובינוי מצד אחד, ודיין-אפולו מצד שני יתרון לשיכון ובינוי בניהול אולם אם הצעת הרכש תידחה, עשויה העסקה להתבטל נחשפה זהות בעלי השליטה באפולו: ליאון בלאק, יהושע האריס, מארק רוהן
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

השליטה בחברת הנדל"ן איידיאו, בעלת נכסים ב-11 מיליארד שקל בגרמניה, תתחלק פחות או יותר בשווה בין שיכון ובינוי מצד אחד, ומשה דיין וקרן אפולו מצד שני, עם יתרון קל לשיכון ובינוי - קובע הסכם שנחתם בערב ראש השנה (יום ד', 20.9.17). תוקף ההסכם עד סוף 2022.
אולם תוקף ההסכם מותנה בכך, שהצעת הרכש של שיכון ובינוי למניות איידיאו בבורסה תיענה, עד ל-27 בספטמבר. שיכון ובינוי מציעה 56 שקל למניה, והשער בבורסה עתה גבוה בהרבה, 69 שקל לבנייה. לכן ספק אם ההצעה תיענה. אם לא תיענה - יכולה שיכון ובינוי לבטל את העסקה עם דיין-אפולו.
לשיכון ובינוי כיום 40.1% באיידיאו, לחברת DUNA של דיין 22.2% לקרנות אפולו 14.7%. יתר המניות בעיקר בידי הציבור. אם ההצעה של השבוע תצליח, תמכור שיכון ובינוי לדיין-אפולו חלק מהמניות שתרכוש מהצבור, במחיר זהה, כך שחלקה לא יעלה על 45%.
אם ההצעה תיכשל, יפרסמו הצדדים בעתיד הצעת רכש חדשה. הפרטים בנושא זה נשארו מעורפלים.
שיכון ובינוי מוותרת על תוכניתה להגיע ל-50.1% בחברה. עם זאת היא סבורה שתוכל לאחד את מאזן איידיאו לתוך הדוחות הכספיים שלה,, ולרשום רווח הון של 300 עד 380 מיליון שקל. האיחוד יגדיל את נכסי שיכון ובינוי ב-11 מיליארד שקל, את ההתחייבויות ב-6 מיליארד שקל ואת ההון העצמי ב-5 מיליארד שקל.
התוצאה הסופית של הצעת הרכש, אם תצליח: לשיכון ובינוי יהיו 45% באיידיאו, ולדיין-אפולו בין 38% ל-42%. דירקטוריון איידיאו יהיה בן 13 חברים, עם רוב לשיכון ובינוי - 7 חברים. לדיין-אפולו 2, ועוד 4 חיצוניים. עם זאת, החלטות הטעונות אישור של האספה הכללית, כגון עסקות חדשות, יתקבלו בהסכמה.
שני הצדדים יתנו אחד לשני אופציות לרכוש זה את חלקו של זה, במחיר הגבוה ב-7.5% מהשווי הריאלי של המניות. אם אחד הצדדים ירצה למכור את חלקו לגוף חיצוני, תהיה לשותפים האחרים זכות סירוב ראשונה, כמקובל בעסקות כאלו.
ההסכם חושף את שמות בעלי השליטה בקרן אפולו: ליאון בלאק, יהושע האריס ומארק רוהן מחזיקים, באמצעות חברות, 60% מקרן אפולו. הקרן עצמה רשומה בבורסה של ניו-יורק.
פרק מיוחד בהסכם מוקדש לאיידיאו-נכסים, חברת נדל"ן גרמנית, שאיידיאו ישראל מחזיקה 38% ממניותיה. הצדדים יפעלו כדי שדירקטוריון חברה זו יהיה בן 8 חברים - 3 לשיכון ובינוי, 2 לדיין-אפולו, שלושה בלתי תלויים. כאן לא יהיה לשיכון ובינוי רוב. הנהלת החברה תהיה בידי שנים - נציג שיכון ובינוי ונציג דיין-אפולו.
ההסכם טעון אישורים שונים, כולל של רשויות בגרמניה. בשבוע הבא ימנו דיין-אפולו שני משקיפים ללא זכות הצבעה בדירקטוריון איידיאו, לתקופת הבינים עד האישור הסופי.

תאריך:  24/09/2017   |   עודכן:  24/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זכות הצבעה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוסכם לכאורה על ניהול משותף באיידיאו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ירון קיסרי ומשה פרימושר תובעים 3 מיליון שקל משרון סעיידא וסנונית בן-חור, בטענה שנישלו אותם מחלקם בניהול מלון הסוויטות איילנד
איתמר לוין
עמית: לאחרונה מוגשות עתירות מרחיקות לכת עוד יותר, המבקשות להפוך את ביהמ"ש העליון ל"יועץ משפטי על" או ל"שופט חוקר" - וזה לא יקרה
יצחק דנון
מיכאל מדניק, שהיה חשב ומנהל חשבונות, תובע מהשגרירות 403,000 שקל בטענה שפוטר בשל גילו ובלא שניתנה לו זכות השימוע כנדרש
מירב ארד
המקרה הנדון אירע באוגוסט 2015, עת עגנה האונייה Zim Vancouver במימי נמל חיפה ותידלקה. לפני התדלוק ובעת התדלוק, צוות האונייה לא ווידא כי פתחי הניקוז בסיפון הספינה סגורים. כמות השמן שהגיעה לים מוערכת בכ-8-10 טון
יפעת גדות
הפקולטה החדשה תתמקד בחקלאות ימית    "משרד החקלאות שם לו למטרה לפתח את צפון הארץ ולטפח את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של האזור - אוניברסיטת חיפה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il