X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט קובע זו הפעם השנייה: ברנס דורשת מאות אלפי שקלים תמורת פעולה פשוטה ביותר מול הרשות - אך אומרת שבכוחה לזרז את ההליכים רומז שיש צורך בחקירת ייפוי הכוח שניתן לה
▪  ▪  ▪
הרשות מחזירה בעצמה

רו"ח ומשפטנית רויטל ברנס מציגה את עצמה כמאכערית שביכולתה לזרז הליכים ברשות מקרקעי ישראל, ובתמורה דורשת מאות אלפי שקלים תמורת שירות שכלל אינו נחוץ. כך עולה (12.9.17) מפסק דינו של שופט בית משפט השלום בתל אביב, עדי הדר. פסק הדין גם מעלה תמיהות קשות בנוגע לייפוי כוח עליו התיימרה ברנס להסתמך והדר רומז שיש לשקול חקירת משטרה בנושא.
ברנס פועלת באמצעות חברת "טקס פייבק - המרכז הארצי להחזרי מס", וטוענת שבין לקוחותיה מצויים בנק לאומי, טבע, אזורים, אי.סי.איי, נס וישראכרט. היא תבעה את הקבלן יוסי קטש, בטענה שלא עמד בהתחייבותו לשלם לה 30% מההחזר שיקבל מרמ"י בגין דמי היתר ששילם במסגרת עסקת מקרקעין. אלא שבפועל, מדובר בהחזר שהרשות מבצעת מיוזמתה, וכל שצריך לעשות כדי לקבלו הוא למלא טופס פשוט.
הדר מאמץ את פסק דינו של השופט עזריה אלקלעי, בתביעה קודמת שהגישה ברנס ושנדחתה אף היא. באותו פסק דין נקבע, כי "מהות השירות אותו היא מציעה היא טיפול עבורו בפן הפרוצדוראלי (דהיינו, מילוי הטופס והגשתו) וכי ביכולתה לזרז את קבלת כספי ההחזר, כך שהנתבע יוכל לקבלם תוך חצי שנה". עוד קבע אלקלעי, כי ברנס הטעתה את הלקוח באותו מקרה וגרמה לו לחתום על הסכם שעליו לא היה חותם, אילו היה יודע שביכולתו לקבל בעצמו את ההחזר.
הדר מציין, כי ברנס לא ערערה על אותו פסק דין, אלא ניסתה לטעון בפניו שמדובר בנסיבות אחרות - טענה שאותה הוא דוחה. היא לא גילתה לקטש שגם הוא יכול לפעול בעצמו לקבלת ההחזר, כך שיוכל להחליט "האם בנסיבות אלה, ולו כדי לזרז התוצאה, יש מקום לשלם לה לתובעת שכר עתק כנתבע כאן". קטש קיבל החזר של 2 מיליון שקל, כך שתביעתה של ברנס עמדה על 600,000 שקל.
עוד אומר הדר, כי ברנס אפילו לא טרחה לטפל בעצמה בעניינו של קטש, אלא הפגישה אותו עם אפרת שוורץ - עובדת שיווק במשרדה שהיא רק בעלת השכלה תיכונית. כאשר זימנה ברנס את שוורץ לעדות, היא הסתירה מבית המשפט שיש לשוורץ אינטרס כספי בהצלחת התביעה בדמות קבלת בונוס מתוך הסכום שנתבע מקטש.
כאמור, הדר מעלה תמיהות על כשרותו של ייפוי הכוח עליו הוחתם קטש. ייפוי הכוח נחתם לכאורה בידי החברה שבבעלות קטש - אך תאגיד אינו יכול לחתום על מסמך כזה. החתימה אושרה בידי "עו"ד דורית גיטרמן ו/או מי מטעמה" - שוב ניסוח פסול, שהרי עורך דין אינו יכול להסמיך אחר לאשר חתימה בשמו. קטש טען שמדובר בייפוי כוח מזויף, שכן מעולם לא פגש את גיטרמן. ובכל מקרה, לא ניתן היה לחתום על ייפוי כוח לטובת ברנס משום שהיא אינה עורכת דין. הדר קובע, כי ברנס הסיגה את גבולו של מקצוע עריכת הדין.
ברנס חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. הדר הורה למזכירות להעביר את פסק הדין לעיונו של מנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר, כדי שישקול האם יש להביאו "לידיעת הגורם המתאים לבחינת העניין" בנוגע לייפוי הכוח מעורר התמיהות.

תאריך:  26/09/2017   |   עודכן:  26/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
היועץ לביטחון לאומי בממשלת עירק וחבר הפרלמנט במדינה, ד"ר מופק אל-רביעי: "משאל העם בכורדיסטן שמובל בידי כמה גזענים כורדים, יביא אי-יציבות לכל האזור, בדיוק כפי שקרה עם הקמת ישראל בשנת 1948. מאז הקמתה של ישראל, היא השתתפה בשלוש מלחמות גדולות, אותו דבר יקרה גם לכורדים, אשר יפסידו את כל הישגיהם מאז שנת 2003"
יפעת גדות
חוקרים בכירים מאוניברסיטת חיפה המיצגים את ישראל וכן חוקרים משווייץ, נורבגיה ואיטליה, יחד עם הדרגים המקצועיים ואנשי יחידת הפיקוח ברשות הכינרת, מבצעים מיפוי מעמיק לאיתור סדקים בקרקעית האגם באמצעות חיישנים מתקדמים שהובאו מחו"ל ופוזרו סביב הכינרת להשגת התרעה מוקדמת ומצילת חיים לרעידות אדמה עתידיות
אלעזר לוין
הסכם פשרה בין חברת התשתיות המובילה בין חברת נתיבי ישראל קובע, ששפיר תקבל 32% מהסכומים שתבעה    התשלומים - בגין הוצאות נוספות בשלושה מיזמים, שאחד מהם הוא כנראה כביש המחבר בין הכבישים 531 ו-4
מירב ארד
דברי יו"ר ועדת החינוך, יעקב מרגי בעניין תשלומי ההורים    מבהיר: אין שום הצדקה לגבות תל"נים למעט בצע כסף
מירב ארד
מגדילות השקעתן הכוללת ל-220 מיליון שקלים    ההשקעה הנה לצורך רכישת פורטפוליו של פרויקטים מממשלת בריטניה ומתווספת להשקעה של 110 מיליון ש"ח שביצעו יחד עד כה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il