X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ ענת ברקו קוראת לראש הממשלה, להניא את ממשלת ארה"ב מכוונתה להשיב לעירק את גנזך יהדות עירק: אלפי ספרי קודש יהודיים שאוחסנו במטה המודיעין הכללי של סדאם חוסיין
▪  ▪  ▪
ספרי הקודש המשוקמים בארה"ב [צילום: אלכס ברנדון/AP]

ח"כ ד"ר ענת ברקו (ליכוד) קוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיעשה ככל הניתן, כדי לגרום לממשלת ארה"ב לחזור בה מהתחייבותה לממשלת עירק, להשיב לה בעוד שנה (ספטמבר 2018) את גנזך יהדות עירק: אלפי ספרי קודש יהודיים שאוחסנו במטה המודיעין הכללי של סדאם חוסיין. ספרי הקודש נפגעו במהלך הפצצות אמריקניות, ובאישור ממשלת עירק, הועברו לשיקום בארכיון הלאומי של ארה"ב.
"כאשר האמריקנים הגיעו לעירק, הם מצאו מסמכים יקרי ערך, גנזך שלם של יהדות עירק המפוארת בת האלפיים שנה, הרבה לפני לידת האיסלאם ועוד הרבה לפני שהגיע לשם משטר הבעת'", מסרה ח"כ ברקו. "משום מה, האמריקנים הבטיחו לעירקים שיחזירו להם את הארכיון הכולל את מורשת יהודי עירק. פניתי לראש הממשלה בבקשה שהגנזך והמסמכים הנדירים הללו, המספרים את סיפורה של מורשת יהדות עירק המפוארת, ביניהם גם של בני משפחתי, יחזרו לאן שהם שייכים - מדינת ישראל. רק מדינת ישראל תשמור את המורשת ואת זכר החיים היהודיים שם. העירקים בטח לא יעשו זאת, אלא ימחקו ויימחו מעל פני האדמה את מורשת יהדות בבל, כפי שעשו בכל מדינה ערבית, לאורך ההיסטוריה. גנזך יהודי עירק שייך לעם היהודי, מקומו במוזאונים במדינת ישראל".
בשנת 2003 הגיעו חיילים אמריקנים למטה המודיעין הכללי של סדאם חוסיין, שהופצץ כמה שבועות לפני כן על-ידי חיל-האוויר האמריקני. במרתפי המטה הם מצאו את ספרי הקודש, כשחלקם הרוסים ממים שפרצו מצינורות הבניין שהותקף. בין הספרים שנמצאו: עותק מ'כתובים', החלק השלישי בתנ"ך, שנדפס בונציה ב-1568. ספר הפירושים 'ברכת אברהם' לרבי אברהם ברודו מקושטא, שיצא לאור אף הוא בונציה ב-1696. עותק מן התלמוד הבבלי, שנדפס בשנת 1793 בווינה, ועותק מספר 'הזוהר' שיצא לאור בשנת 1815 בליוורנו. האוסף כלל גם כותרים מספרייתו של הרב יוסף חיים, מגדולי הפוסקים של יהדות בבל בעת המודרנית, המכונה 'הבן איש חי', וכן אחד מחיבוריו - קאנון אל־נסאא - קובץ הלכות לנשים, שהודפס בליוורנו בשנת 1906.
חלק מהאוסף כבר נמצא בישראל. במהלך שנות ה-80', לפני הפלישה האמריקנית לעירק, ביקשו אנשי המחלקה לעברית באוניברסיטת בגדד חלק קטן מן האוסף, כדי שיוצג בספריית האוניברסיטה. באישור גורמי המודיעין העירקי, נמסרו למנהלי האוניברסיטה כ-300 ספרים. אוסף זה הוברח לישראל לפני כעשור, והוא מוצג לציבור במרכז מורשת יהדות בבל באור יהודה. הכותר העתיק בו, הוא פירוש הרלב"ג לספר איוב, שנדפס בנאפולי בשנת 1487.

תאריך:  29/09/2017   |   עודכן:  29/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא להחזיר לעירק את ספרי הקודש היהודיים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה לערבים המטונפים ולספרים ל"ת
יהודים  |  29/09/17 21:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו״ר הקואליציה, שר האוצר, יו״ר ההסתדרות ופרופ' אבי שמחון הגיעו לסיכום פורץ דרך    בעקבות ההסכמות ישופר מצבם של 244 אלף נכים בישראל באמצעות תוספת בגובה 4.2 מיליארד שקל    צוות המו״מ של ארגוני הנכים בירך על ההסכמות
איתמר לוין
חיות דחתה בקשה לפסול שופטת מחוזית בתל אביב    ההחלטות בנוגע לפסילת שופטים מתקבלות דרך קבע בידי נשיא בית המשפט העליון, אם כי החוק מאפשר לו להאציל סמכות זו לכל שופט בעליון
איתמר לוין
מכחיש את הפרסום לפיו הורה לרכך את הטיפול בנושא בלחצם של ראשי מפלגות חרדיות, אך מציין שהטיפול יהיה "מידתי וזהיר ותוך שמירת האיזונים העדינים הנדרשים"
עומר כרמון
צוות מכון קונסרבטיבי: "בעוד הגבר יוכל לזרז את הליך הגירושין ואף לדלג מעליהם ע"י נישואים שניים, ההליך המוצע לנשים בדמות הקפאת ביציות בחוק השני, הוא פולשני רפואית ובעל סיכויים נמוכים להצליח"
מחלקה ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il