X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכירת קרקעות הכנסיה בירושלים

פטריארך נוסף בדרך הביתה

המועצה הנוצרית-אורתודוכסית החליטה לדרוש פיטוריו של הפטריארך תיאופילוס השלישי, בשל מעורבותו לכאורה במכירת קרקעות ליהודים: בירושלים, עכו, טבריה וקיסריה
▪  ▪  ▪
בעין הסערה. תיאופילוס השלישי [צילום: נאסר שיוחי/AP]

המועצה הנוצרית-אורתודוכסית שהתכנסה (יום א', 1.10.17) בבית לחם, החליטה לדרוש את פיטוריו של הפטריארך תיאופילוס השלישי. הסיבה לדרישת הפיטורין: מעורבותו לכאורה של הפטריארך במכירה ליהודים של קרקעות הכנסייה בשכונות רחביה, ניות וטלביה בירושלים. כמו-כן, מכירת שני בתי מלון ליד שער יפו בעיר העתיקה בירושלים לעמותת המתנחלים עטרת כוהנים, ומכירה של שטחי כנסייה ביפו, טבריה וקיסריה.
המועצה הנוצרית-אורתודוכסית קבעה כי תיאופילוס לא פעל, כפי שהבטיח, לסכל את מכירת הנכסים בעיר העתיקה שנעשתה בידי קודמו, וכן כי הסתיר מהם מידע על העסקות החדשות שנרקמו. הוחלט כי תיאופילוס לא יוזמן יותר לקחת חלק בשום טקס דתי שיתקיים בכנסיות בשטחי הרשות הפלשתינית.
כזכור, תיאופילוס השלישי משמש כפטריארך מזה עשר שנים, לאחר שממשלת ישראל הכירה בהחלטה להדיח את קודמו בתפקיד, בשל מעורבותו במכירת קרקעות ליהודים.
בתוך כך, נמשכת ההתמרמרות של תושבים במרכז ירושלים, בשל מכירת קרקעות הכנסייה לידי גורמים פרטים. מכירה שעלולה להביא לכך שהדיירים יאבדו את הבעלות על דירותיהם ולפיכך גורמת לירידה חדה בערך נכסיהם.
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נפגש (יום חמישי, 28.9.17) עם נציגי "המטה להצלת חוכרי הדירות בישראל". לטענת עיריית ירושלים, המטה מייצג כ-900 משפחות משכונות רחביה, טלביה, ניות והסביבה, בנושא מכירת קרקעות הכנסיות בירושלים.
מעיריית ירושלים נמסר, כי בפגישה הביעו נציגי התושבים את דאגתם העמוקה מהפגיעה במעמדם ובערך רכושם, הנובעת מאי-הוודאות שנוצרה בשל עסקות מכירת המקרקעין מהכנסיות לגופים עלומים.
ברקת הבטיח לנציגים שיסייע ככל יכולתו במציאת פתרון לבעיה וביקש מהם לנהוג באורך רוח. ראש העירייה אף בירך על החלטתה של שרת המשפטים איילת שקד, להקים צוות משותף לפתרון הסוגיה והבטיח להמשיך ולדאוג לאינטרס של תושבי העיר במסגרת עבודת הצוות שיוקם.
ראש העירייה ניר ברקת ציין: ״לא נאפשר שתושבי העיר ייפגעו בשל עסקות הנדל"ן. בשנה האחרונה פעלנו בקדחתנות למען התושבים מאחורי הקלעים, ואנו נמשיך לעמוד לימינם עד שיימצא פתרון אחראי וכולל לסוגיה כאובה זו".
נאוה בת-צו"ר ממובילות "המטה להצלת חוכרי הדירות בישראל", מסרה: "התרשמנו שראש העירייה בקי היטב בבעיית הבעלות על קרקעות הכנסייה בירושלים ובמצבם של הדיירים-החוכרים. ראש העירייה הבטיח לנו שיסייע ככל יכולתו לגורמי-הממשל האחראים על פתרון הבעיה והביע את ביטחונו כי יימצא פתרון הולם שיבטיח את מעמדנו וזכויותינו. אנחנו מברכים על הירתמות העירייה לסייע בפתרון האפליה החמורה של החוכרים על אדמות כנסייה לעומת חוכרים על אדמות המדינה".

תאריך:  01/10/2017   |   עודכן:  01/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
תחילת יצור פורד מודל T ב-1908 מהווה אבן דרך היסטורית בתעשיית הרכב. זהו דגם הרכב הראשון ששווק באופן המוני
יצחק דנון
מהנדס התוכנה ולדיסלב דרוקר תובע מהיזם חי ברבי מיליון שקל, בטענה שלא קיבל את חלקו ברווחים שהפיק ברבי מהאלוגריתמים שפיתח
יצחק דנון
ארגון העובדים טוען שהנהלת הבנק פוגעת בעובדים שהשתתפו בשביתה שהתקיימה בו באוגוסט, בין השאר בהרעת תנאי עבודה ובביטול השתתפותם בספורטיאדה
יצחק דנון
ת.מ.נ הפקות הפעילה עד חודש אוגוסט את "הגבעה בברנר" - אך המנהל תומר מלכה ברח מהארץ בשל חובות לשוק האפור והיא הוחלפה בחברה אחרת
איתמר לוין
אורנשטיין הורה לממש את המשכנתה לטובת בנק מזרחי-טפחות על הדירה וקבע שאין תוקף למכירתה בידי אור - כאשר הייתה במעצר בית - לאבי עמוס וארז גנור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il