X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הלוותה מזומן וניכתה צ'קים

רו"ח הפרה חוק בצורה בוטה

מלכה בן-דור העניקה במשך שנים הלוואות ב-2 מיליון שקל לחברה שאת דוחותיה ביקרה - בניגוד לחוק רואי חשבון ביהמ"ש קבע: לא תוכל לפרוע צ'קים ב-114,000 שקל שקיבלה מהחברה
▪  ▪  ▪
שילה. חשיבות האי-תלות [צילום: בוצ'צ'ו]

רו"ח מלכה בן-דור הפרה בצורה בוטה את הוראות חוק רואי חשבון, כאשר העניקה הלוואות של 2 מיליון שקל לחברה שהייתה לקוחה שלה. כך קובע (5.9.17) סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה.
בן-דור הייתה רואת החשבון של חברת קפה רוטשילד אנגמי בכל שנות פעילותה (2013-2007). ההלוואות שנתנה לחברה היו במזומן ובנכיון צ'קים, ובזמן הדיון במחוזי אמרה בן-דור שאינה רואה כל בעיה בכך שהיא נוהגת לסייע מבחינת כספית ללקוח.
שילה סבור אחרת: "העמדת הלוואות לחברה שהיא לקוחתה של רואת חשבון, אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק, ובמתן ההלוואות יצרה המשיבה מצב של ניגוד עניינים פסול, בין תפקידה כרואת החשבון של החברה לבין האינטרסים הכספיים האישיים שלה. מצב דברים זה אף מלמד בהכרח על מעמדה של המשיבה בחברה, ועל תום ליבה בקבלת הצ'קים" מידי החברה לפרעון ההלוואות.
שילה מזכיר, כי החוק אוסר על רואה חשבון מבקר להימצא בניגוד עניינים מול לקוחותיו, וכי התקנות אוסרות עליו במפורש לתת ללקוח הלוואות או לקבל אותן ממנו. "לא בכדי עקרון אי-התלות הוא מאבני הפינה של מקצוע ראיית החשבון, ואף המחוקק הציב אותו במרכז חובותיו של רואה החשבון", מוסיף שילה.
שילה ממשיך: "בענייננו, עצם מתן ההלוואות לחברה, ולא כל שכן בסכומים ניכרים ובמשך שנים ארוכות, מהווה הפרה בוטה של החוק והתקנות בעניין אי-התלות, יוצר חזקה שהמשיבה פעלה במצב של ניגוד עניינים ושהיא נהגה לכאורה בדרך שאינה הולמת את מקצועה. יתר על כן, יש בכך כדי להביא למסקנה, ולו לכאורה, שהמשיבה, כנושה, הייתה מעין שותפה בחברה, כאשר אינטרסים של החברה ושלה משותפים. יש להניח שהמשיבה, שידעה את מצבה הקשה של החברה, שיוותה לנגד עיניה את הנזק שייגרם לה אם תקרוס החברה, וביקשה להיטיב את מצבה שלה בקבלת הצ'קים שהחברה לא נתנה עבורם תמורה, או אולי היו לה אינטרסים אחרים שלא התגלו".
בשל כך קובע שילה, כי בן-דור החזיקה שלא בתום לב בצ'קים בסך 114,000 שקל שקיבלה מהחברה ולכן אין לאפשר לה לפרוע אותם. הוא ביטל את חיובה של רונית הופמן, החתומה על הצ'קים, לפרוע אותם וחייב את בן-דור בהוצאות בסך 30,000 שקל. את הופמן ייצג עו"ד ניר זיו-נר, ואת בן-דור - עוה"ד שמואל להב ודרור דוידוביץ.

תאריך:  02/10/2017   |   עודכן:  02/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בית משפט בסעודיה זיכה את חברת הבנייה בן-לאדן מכל אשמה פלילית בפרשת התמוטטות המנוף במסגד הגדול בעיר מכה    בהתמוטטות נהרגו 111 צליינים מוסלמים
עידן יוסף
ציטוט של הרבי מלובביץ' במסגרת מסע פרסום של חסידי חב"ד על אוטובוסי דן קורא לנשים לעשות את רצון בעליהן ולא לנסוע ללא הסכמתם    ח"כיות ממרצ: "מסר מבזה ומסית"
עומר כרמון
ערוץ 2: מחלקת החנינות במשרד המשפטים העבירה לשרת המשפטים המלצה לחון את ראש עיריית רמת גן לשעבר    הסיבה: טענה להידרדרות חריפה במצבה הבריאותי של קרובת משפחתו
עומר כרמון
מוחים על "עידוד מוגזם ליזמים פרטים לקדם יוזמות מתקני אנרגיה פרטיות"    הסכימו על "קידום יצור חשמל המבוסס על אנרגיה מתחדשת בדגש על אנרגית סולארית, תוך ניצול גגות ומתקנים קיימים"
עומר כרמון
המועצה הנוצרית-אורתודוכסית החליטה לדרוש פיטוריו של הפטריארך תיאופילוס השלישי, בשל מעורבותו לכאורה במכירת קרקעות ליהודים: בירושלים, עכו, טבריה וקיסריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il